עצמאות כלכלית: מה זה אומר ואיך בכלל משיגים אותה?

עינת שמואלוביץ3 דקות קריאה
איך משיגים עצמאות כלכלית
שתף:

כולם מדברים עליה אבל לא כולם מבינים מה מסתתר מאחוריה וחשוב מכך, איך בכלל מגיעים אליה. עם זאת, עצמאות כלכלית היא בהחלט נושא חשוב, ובעבודה נכונה כל אחד יכול להשיג אותה. הסיבה העיקרית לכך היא שעבור כל אחד העצמאות הכלכלית נראית קצת אחרת, אבל אפשר להסכים על כמה יעדים המשותפים לכולנו.

 

עצמאות כלכלית – לא בהכרח עושר

לפני הכול חשוב לזכור שמאחורי המושג עצמאות כלכלית לא מסתתר עושר רב או כמות בלתי נגמרת של נכסים. במהותה, עצמאות כלכלית מתייחסת ליכולת שלנו לנהל את הכסף שלנו בצורה טובה וחכמה, בלי חובות ובלי להזדקק לסיוע כזה או אחר. בדרך להשגת העצמאות הזו יש כמה יעדים "משניים", כמו סגירת חובות, הקמת חיסכון חירום, חיסכון חכם לגיל הפרישה, עמידה בכל התשלומים (משכנתא או שכר דירה למשל), יצירת הכנסה שתספיק לתשלום כל החשבונות וגם לחיסכון ולהנאה. אז איך עושים את זה?

 

עצמאות כלכלית זה לא עושר
עצמאות כלכלית אין פירושה עושר אלא חופש מחובות ותלות כלכלית

 

שלב ראשון: תוכנית פעולה

אחרי שהגדרנו את יעדי המשנה (שהזכרנו בפסקה הקודמת), הגיע הזמן לקבוע תוכנית פעולה שתעזור לנו להגיע אליהם. למשל, אם אנחנו שואפים לחסל חובות או לסגור את המינוס, כדאי להגדיר איך בדיוק נשיג את המטרה הזו: האם נצמצם את ההוצאות החודשיות בסכום מסוים? אולי נייצר מקור פרנסה נוסף שיעזור לנו להשיג את היעד? אל תנסו לעשות הכל בבת אחת, אלא התמקדו בכל פעם במטרה אחת, וכשאתם מרגישים שאתם בשליטה הוסיפו מטרה נוספת. למשל, רק כשתראו את המינוס מצטמצם בחצי, החליטו לפתוח גם קופת חיסכון למצבי חירום.

 

שלב שני: יוצאים לדרך כאן ועכשיו

אל תחכו ל"אחרי החגים" וגם לא לרגע שבו תקבלו העלאה בשכר או ירושה גדולה. החליטו שאתם מתחילים ממש עכשיו, גם אם נדמה לכם שזה לא מאוד אפשרי. כשאנחנו דוחים תוכניות קל לנו יותר להתעלם מהן, ופשוט לשכוח מקיומן. חוץ מזה, ככל שתקדימו להתחיל כך תראו תוצאות מוקדם יותר, מה שרק ידרבן אתכם להמשיך.

 

 

שלב שלישי: משנים הרגלי צריכה

עצמאות כלכלית מאפשרת לנו להשתמש בכסף שלנו בלי חובות וללא תלות באחרים, אבל זה בטח לא אומר שנוכל לבזבז ללא הכרה. למעשה, זה הזמן לשנות הרגלים ולהתמקד במה שאנחנו באמת רוצים וצריכים. אם נשווה את המהלך הזה לדיאטה, הרי המטרה היא לא רק לרדת במשקל אלא גם לשמור עליו – וכאן המטרה היא לא רק לסגור מינוס אלא לחיות חיים נטולי דאגות כלכליות.

 

שינויים בצריכה
זה הזמן לבחון את ההוצאות שלכם ואת הרגלי הצריכה – ולהתחיל לשנות

 

שלב רביעי: מגדילים חסכונות

גם אם נדמה לכם שאתם חוסכים מספיק, הגדילו את הסכומים שאתם מפרישים מדי חודש – ועשו זאת כבר עכשיו. תופתעו לגלות שזה לגמרי אפשרי, וכשאתם חוסכים יותר אתם פשוט מבזבזים פחות. אם תבחרו לבצע הפקדה אוטומטית בכל חודש ביום שבו נכנס השכר לחשבון הבנק שלכם, זה רק יהיה פשוט יותר.

 

 

שלב חמישי: משקיעים יותר

אחרי שצמצמנו הוצאות ואולי גם ייצרנו לעצמנו עוד הכנסה (דרך העלאת שכר או עסק צדדים), הגיע הזמן לייצר כסף באמצעות הכסף הקיים. במילים אחרות, זה בדיוק הרגע שבו אתם מתחילים להשקיע וקוצרים את הפירות. תוכלו להתייעץ עם מומחים לגבי השקעות בנדל"ן, בשוק ההון או בכל אפיק אחר, או לבחון את השטח לגמרי לבד. כן, זה בהחלט אפשרי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme