4 מטרות כלכליות חשובות לשנת 2021

מערכת2 דקות קריאה
4 מטרות כלכליות חשובות לשנת 2021
שתף:

כדי להצליח ולכבוש את העולם, אנחנו זקוקים ליעדים מוגדרים ומציאותיים. חשוב לא פחות מכך, אנחנו צריכים לקבוע סדרי עדיפויות ולהבין מה באמת חשוב, אילו מטרות הן ברות השגה בטווח הארוך ומה ידרוש מאיתנו קצת יותר אתגר. רגע לפני שהשנה החדשה מתחילה (יש שיוסיפו "סופסוף"), הנה ארבע מטרות כלכליות שכדאי להציב בראש סדרי העדפויות ב-2021, וגם כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לשם.

 

 

1 – כסו את החובות שלכם

כשאנחנו מדברים על החובות שלכם אנחנו מדברים לא רק על הלוואת הסטודנטים שטרם נפרעה או על ההלוואה שלקחתם כדי לקנות רכב חדש. גם עסקאות התשלומים בכרטיס האשראי שלכם והמינוס בבנק הם חלק בלתי נפרד מהנוסחה, והגיע הזמן לטפל בכל אחד מאלה. איך עושים את זה?

התחילו מרישום מלא ומדויק של כל הכסף שאתם חייבים: הוציאו תדפיס של כל התשלומים שנותרו לכיסוי ההלוואות הבנקאיות והחוץ-בנקאיות, של עסקאות התשלומים בכרטיס האשראי, של האוברדרפט בחשבון הבנק ושל הצ'קים הדחויים, למשל. כעת תוכלו לחשב מה הוא לוח הזמנים הריאלי לכיסוי כל החובות הללו, וכמה תצטרכו להפריש מדי חודש מההכנסות שלכם לטובת המשימה. האם 5% יספיקו? אולי 10%? יכול להיות שתצטרכו קצת יותר משנה כדי לנקות את החובות לחלוטין, אבל 2021 יכולה להיות הזדמנות טובה לעשות צעד ענק בכיוון הנכון.

 

עשו סדר בחובות שלכם
הגיע הזמן לעשות סדר ולהבין בדיוק כמה אתם חייבים – ולמי

 

2 – התחילו לחסוך (ובקלות)

אם אחת המטרות היא לחסוך סכום כסף מכובד לטובת חופשה, מכונית חדשה או לכל מטרה אחרת, גם כאן כדאי לעצור, לתכנן ולעבוד נכון. ברוב המקרים אנחנו מחליטים להתחיל לחסוך אבל אחרי שנסיים לשלם על הספה החדשה שקנינו בתשלומים או אחרי החגים או בקיץ הבא. תמיד יהיו סיבות לדחות את הרגע הזה, וזו סיבה נהדרת לגרום לזה לקרות כבר עכשיו.

התחילו מסכום קטן והגדירו חיסכון אוטומטי, כך שהכסף יעבור מחשבון העו"ש שלכם לתוכנית החיסכון באופן קבוע, בלי שתצטרכו לפעול ובמועד ידוע מראש – רצוי בסמוך לקבלת המשכורת החודשית. ככל שהזמן יחלוף תוכלו להגדיל את הסכום הזה, בהתאם לעלייה בהכנסות או לצמצום בהוצאות, למשל. באופן הזה כדאי לפעול גם לטובת חסכונות לטווח הקצר (חופשה או שיפוץ הבית) וגם לטווח הארוך (פרישה לגמלאות).

 

 

3 – עקבו אחר ההוצאות

ניהול תקציב נשמע אולי גדול ומסובך, ואתם בוודאי לא היחידים שמרגישים כך. עם זאת, גם אתם יכולים למצוא את הדרך הנוחה מבחינתכם לעקוב אחר ההוצאות, בין אם באמצעות אפליקציה ייעודית, קובץ אקסל או קבוצת ווטסאפ שתנהלו עם בן או בת הזוג ובה תזינו כל הוצאה – מהקפה בדרך למשרד ועד למנוי לחדר הכושר. למעשה, ברגע שאתם נדרשים לרשום כל הוצאה סביר להניח שתחשבו עליה פעם נוספת רגע לפני שתשלפו את כרטיס האשראי, מה שבהחלט יכול לעזור בצמצום ההוצאות. בנוסף, תוכלו לדעת בדיוק לאן הכסף שלכם הולך והאם ההוצאות האלה באמת נכונות לכם.

 

מעקב אחר ההוצאות
עקבו אחר ההוצאות באפליקציה, בווטסאפ או באמצעות קובץ אקסל

 

4 – השקיעו בעצמכם

בין אם אתם מתכננים לפרוש בגיל 67, להפסיק לעבוד הרבה לפני הגיל המקובל או להמשיך בכל הכוח עד גיל 80, זה הזמן להגדיר את היעדים שלכם לפרישה – ולהערך בהתאם. מה הסכום שתצטרכו לאחר הפרישה? כמה אתם צריכים לחסוך מדי חודש כדי להגיע לשם? אם תתחילו לחסוך עכשיו, תוכלו לפרוש בראש שקט הרבה יותר, ובידיעה שיש לכם את המשאבים הדרושים כדי לעשות בדיוק את מה שאתם חולמים לעשות, מבילוי זמן עם הילדים והנכדים, ועד לטיולים מסביב לעולם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme