5 מטרות כלכליות חשובות לקראת השנה החדשה

מערכת2 דקות קריאה
5 מטרות כלכליות לשנה החדשה
שתף:

סביר להניח שגם אתם מגדירים לעצמכם כמה מטרות לקראת ראש השנה, משיפור הרגלי האכילה, דרך הכניסה לכושר ועד להחלפת מקום העבודה או למציאת זוגיות חדשה. בין כל המטרות הללו יש חמש מטרות כלכליות חשובות מאוד, ויש לנו גם כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג אותן.

 

1 – השנה תנהלו תקציב

ניהול תקציב הוא ככל הנראה הצעד החשוב והיעיל ביותר, זה שיבטיח לכם התנהלות פיננסית חכמה הרבה יותר. למעשה, אנשים רבים גילו רק לאחר שהחלו לנהל תקציב, שהם בעצם מרוויחים יפה אבל הכסף נעלם להם פשוט כי לא ניהלו אותו בצורה נכונה. אם כן, אספו את כל המידע על ההכנסות וההוצאות, כולל כל ההלוואות והתשלומים הקבועים, סווגו את סעיפי ההוצאות וההכנסות באופן מדויק ובחנו איפה אתם יכולים לערוך שינויים, ואיך.

החליטו שאתם מקפידים להיצמד לתקציב במשך כל השנה, בחרו את הקטגוריות בהן תוכלו להפחית את ההוצאות מדי חודש, ואל תשכחו לשתף בתהליך את בן או בת הזוג, את הילדים ואת כל מי שהתקציב החדש רלוונטי עבורו.

 

מטרות כלכליות ותקציב
הגיע הזמן שיהיה לכם תקציב מוגדר

 

2 – השנה תצמצמו את החובות שלכם

מינוס בבנק, מסגרת אשראי מנופחת או הלוואות שקיבלתם, את כל אלה הגיע הזמן לסגור או לכל הפחות לצמצם, ומשמעותית. ככל שתתמקדו במטרה הזו תוכלו לצמצם לא רק את החוב אלא גם את תשלום הריביות, ובאותה הזדמנות תשפרו את תזרים המזומנים שלכם, שכן תיפרדו לשלום מהחזרי ההלוואות. כשיגיע הרגע ותגלו שאין לכם יותר הלוואות והתחייבויות, תהיו בטוחים שיהיה זה רגע שמח במיוחד.

אז מאיפה מתחילים? עורכים בדק בית ומבינים כמה אתם חייבים ולמי. כעת תוכלו לבחור את האסטרטגיה המתאימה לכם, והנה דוגמה טובה לשתי אסטרטגיות מרכזיות שיכולות לעזור לכם להתחיל.

 

 

3 – השנה תגדילו את תוכנית החיסכון שלכם

חיסכון הוא חשוב, והוא מעניק לנו ראש שקט ותחושת ביטחון מוגברת. ההמלצה הכללית היא לחסוך כ-10% מההכנסה, ובמידת האפשר בהחלט אפשר ואף מומלץ להגדיל את שיעור החיסכון בהתאם להכנסה הפנויה שלכם. שני הסעיפים הקודמים יעזרו לכם להשיג את המטרה הזו די בקלות. הרי עם תקציב ברור ומפוקח, ובלי חובות על הראש, יהיה לכם יותר כסף פנוי שאפשר להקצות לתוכניות חיסכון, הן לטווח הקצר (חופשה, רכב או לימודים למשל) והן לטווח הארוך (למשל לקראת הפנסיה).

אגב, יש כמה צעדים קטנים שבהחלט יעזרו לכם לחסוך כסף. אם תאכלו פחות בחוץ, תוותרו על הקפה בדרך למשרד, תקפידו על רכישת מזון מתוך רשימה ותבטלו מנויים שאתם לא באמת משתמשים בהם – יישארו לכם עוד כמה שקלים שאפשר להעביר לקופת חיסכון.

 

4 – השנה תלמדו יותר על כסף ופיננסים

דרך טובה לשמור על מסגרת תקציב ולנהל את הכסף שלכם בצורה חכמה, היא לדעת יותר. הרבה יותר. אתם לא צריכים תואר אקדמי או קורס מקצועי, אבל לכל הפחות כדאי להחליט שבשנה הקרובה תלמדו עוד קצת על הנושא. תוכלו לערוך מחקר לגמרי לבד, דרך האינטרנט, או להיעזר בספרים שילמדו אתכם את מה שבאמת חשוב לדעת.

 

לקרוא על כסף
בחרו קורס, מצאו חומר אונליין או קראו ספר – ולמדו יותר על כסף

 

5 – השנה תתחילו סופסוף להשקיע

כשאתם משקיעים, הכסף שלכם עוזר לכם לייצר עוד כסף. כל אחד יכול להשקיע כראות עיניו ובהתאם לצרכים, למטרות ולמשאבים שעומדים לרשותו. יש מי שיעדיף להשקיע בנדל"ן ומי שיבחר דווקא בשוק ההון. האפשרויות רבות מאוד, ואם תלמדו קצת את השטח לפני שתיכנסו אליו, תוכלו לעשות את זה נכון וליהנות מהתשואה. מי שלא לגמרי בטוח או חושש לעשות טעויות יוכל להיעזר בגורם מקצועי, להשלים קורס רלוונטי וכמובן לפנות את הזמן וללמוד לעומק אילו אפשרויות זמינות עבורו.

 

 

חמש המטרות הללו בהחלט יעזרו לכם להתקדם עוד קצת לעבר עצמאות כלכלית ותחושה אמיתית של חופש, לפחות מדאגות בנושאי כסף.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme