5 הרגלים פשוטים שישדרגו משמעותית את איכות החיים שלך

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
5 הרגלים פשוטים לאיכות חיים
שתף:

אנחנו מנסים להספיק הכל, מתמרנים בין העבודה לבית, מנסים להספיק רשימה ארוכה של מטלות ובאופן כללי משתדלים להיות הכי טובים בכל תחום, לפעמים על חשבון הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. המרוץ הזה עלול ליצור תחושות של מתח ולחץ, והגיע הזמן לעצור את המרדף ולהאט קצת את הקצב. הנה כמה הרגלים פשוטים אבל חשובים שכדאי לכם לאמץ, ויפה שעה אחת קודם.

 

1 – הזמינו את עצמכם לארוחת ערב

בסוף יום עבודה חשוב שתדעו להתנתק, ולהשקיע זמן איכות באדם החשוב ביותר בחדר, אתם עצמכם. אם כן, אחרי שהחתמתם כרטיס השתיקו את הטלפון, כבו את המחשב הנייד ודאגו לארוחת ערב שקטה ונעימה. אם אתם גרים עם שותף לדירה, עם בן או בת הזוג או בכלל עם הילדים, הפכו את הערב הזה לערב רגוע שבו השיחות שלכם יגעו בכל נושא אפשרי, רק לא בעבודה. התעניינו בשגרה של האנשים שאתם אוהבים, דברו על נושאים שמחייבים תשומת לב וקבלת החלטות, ובאופן כללי הקפידו ליהנות מרגעים שלווים במיוחד.

 

הרגלים פשוטים וארוחת ערב
הזמינו את עצמכם לארוחת ערב שלא תכלול שיחות על עבודה

 

2 – הגדירו לעצמכם יעדים אישיים ומקצועיים

האמת היא שאנחנו זקוקים ליעדים מוגדרים, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. ולא, הכוונה היא לא ליעדי מכירות בעבודה, אלא דווקא לאותן מטרות שמובילות אתכם למקום שאליו תרצו להגיע. אם כן, הגדירו לעצמכם מטרות לטווח הקצר ולטווח הארוך, ואף שתפו את הרשימה עם אדם חשוב שיעזור לכם להישאר עם היד על הדופק ולוודא שאתם אכן פועלים כדי להשיג את היעדים הללו. זוהי מפת הדרכים שלכם, והיא תסייע לכם להשיג את מה שחשוב לכם באמת.

 

 

3 – הכינו לעצמכם רשימת משימות

רשימה מסודרת עם כל המטלות שלכם היא דרך נהדרת להגדיר סדרי עדיפויות ולהתקדם באופן ממוקד, בכל תחומי החיים. בכל פעם שתסיימו משימה תוכלו למחוק אותה בחיוך גדול, וככל שתהיו ממוקדים תוכלו לתקתק משימות ולפנות לעצמכם גם זמן פנוי לכל אותן פעילויות מרגיעות שעושות לכם טוב על הלב. מאימון כושר ועד לשעה אחת ביומן שבה תתפנו לקרוא את הספר האהוב עליכם, תתפלאו כמה זמן פנוי יהיה לכם.

 

הרגלים פשוטים ושתיית קפה
הפסקת קפה לא נועדה רק כדי לשתות קפה

 

4 – צאו להפסקת קפה

אתם אולי שקועים בעבודה והיא עשויה לשאוב אתכם למשך שעות ארוכות ללא הפסקה, אבל פסק הזמן הזה דווקא חשוב, וכדאי שתקחו אותו בכל זאת. זכרו שבהפסקת הקפה שלכם המשקה החם והמפנק הוא רק תירוץ, ומה שבאמת חשוב זה הרגע שאתם לוקחים לעצמכם. קחו נשימה, התמקדו במשימה פשוטה כמו הכנת קפה והטעינו מצברים לפני שתצללו בחזרה אל הניירת או אל תיבת המייל. באופן מפתיע, דווקא כשתחזרו אל שולחן העבודה יהיה לכם קצת יותר מרץ, ולא רק בגלל הקפאין.

 

 

5 – סגלו הרגלים פשוטים להעלמת השליליות

כשאתם מרגישים מבואסים או כשמצב הרוח קצת ירוד, הפתרון הקל הוא לשקוע – ולהמשיך לצלול למטה עם התחושות הללו. אין ספק שמאתגר יותר לפעול כדי לשנות את המצב, אבל ככל שתהיו מודעים לכך ותפעלו להעלים את השליליות שמשתלטת עליכם, הכול ייראה פתאום אחרת. אם כן, הודו שאתם פשוט במוד שלילי ונסו לזהות מה גרם לזה, וחשוב מכך איך תוכלו לעבור למוד חיובי. עם הזמן תזהו את המצבים הללו מהר יותר ותצאו מהם מהר יותר, כשאתם ממוקדים בכל מה שטוב וחיובי בחיים שלכם – ולא במה שקצת פחות עובד כרגע.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme