ההרגלים שמשגעים את הבוס שלכם – וכדאי שתשנו אותם

שני ודאוקר2 דקות קריאה
הרגלים מגונים והבוס שלא אוהב אותם
שתף:

נקודת הממשק העדינה בין עובדים למנהלים עלולה לפעמים להתלקח לכדי חיכוכים של ממש. בין אם במקום העבודה יש כללי התנהגות או התנהלות ברורים ובין אם מדובר בכללים בלתי כתובים, תמיד יכול להתרחש אותו מאורע שנמצא בתחום האפור ולגרום לחיכוך, למחלוקת או חלילה – למריבה של ממש. אפשר אמנם לצאת מתוך נקודת הנחה שכל מי שנמצא במשרד רוצה לשמור על יחסים טובים בין כל מי שיש איתו קשרי עבודה או קשרים אישיים במקום העבודה וכל אחד גם יעשה כמיטב יכולתו כדי לשמור על אווירה טובה והתחשבות באחר. אך האם אתם מודעים לפעולות שאולי נחשבות בעיניכם קטנות ולא משמעותיות שעלולות להעלות לבוס שלכם את הסעיף? להלן כמה כאלה, כפי שעלו ממחקר שנערך בקרב מאות עובדים ומנהלים כאחד. רמז – בפעם הבאה שתרשו לעצמכם להגיע מאוחר לעבודה – ייתכן מאד שהבוס יזמין אתכם לשיחה.

 

 

טלפונים ניידים ורשתות חברתיות

אין ספק שמדובר בזולל הזמן מספר אחת בתקופה העמוסה שבה כולנו חיים ועובדים. נכון, לכל עובד ובכל תפקיד מגיעות כמה דקות של הפוגה מנטלית לגלוש באתרי אינטרנט שונים, להתעדכן בחדשות היום או לבחון מה חדש בפייסבוק או באינסטגרם. אפשר רק להניח שמעטים עד כדי נדירים מקומות העבודה שאוסרים על כך באופן גורף. יחד עם זאת – זה לא יהיה מקרי עבור המנהל שלכם אם הוא יגיע לעמדת העבודה שלכם בנקודות זמן אקראיות במהלך יום העבודה ובכל אחת מהן הוא ימצא אתכם גולשים בענייניכם הפרטיים. כדאי לכם לארגן את יום העבודה כך שתהיינה לכם הפסקות מתודיות לניקוי הראש וכדאי עוד יותר שתשתפו בכך את הבוס.

 

הטעויות שלכם בפייסבוק
כמה שעות ביום אתם מבלים מול הרשתות החברתיות?

 

כשהחיים האישיים והעבודה מתנגשים

לקבוע תור לרופא, מורה שמתקשרת באמצע היום, הכנות לקראת אירוע משפחתי קרב ובא – כל אלה לגיטימיים ומהווים את מנת חלקם של כל האנשים, ללא קשר למקצוע או העיסוק שלהם, למין, לגזע או לגיל שלהם. גם הבוס שלכם בעצמו יכול למצוא את עצמו מנהל שיחה עם הגננת או המדריך של החוג אבל החוכמה היא לשמור על מינון נכון, לוודא שהעניינים האלה לא מעכבים את העבודה ולא באים על חשבונה והכי חשוב – לא מפריעים לשאר חברי הצוות. כשמנהלים שיחת טלפון אישית עדיף לצאת מהמשרד או למצוא פינה פרטית. עיסוק בהפקת האירוע המשפחתי יהיה לגיטימי למשך כמה דקות מדי פעם ובהנחה שאתם לא נאלצים לדחות מטלות חשובות לשם כך.

 

איחורים

נושא רגיש שהוא עולם ומלואו. יש את אלה שמדי פעם מגיעים מאוחר בשל נסיבות שלא היו תלויות בהם אבל יש את המאחרים הסדרתיים. כשמאחר סדרתי עובד עם בוס שיש לו חולשה לאיחורים – עלול להיווצר כאן חיכוך שכדאי מאד לתאם ציפיות לקראתו. ברוב המקרים אין בעיה עם האיחור עצמו, אלא עם התחושה של זלזול בזמנו של האחר. ישנם מקרים שבהם סדר יום נקבע על מנת לעמוד ביעדים או כדי להתאים את המפגש או הכנס למי שנוכחותו חשובה ואם מי מאנשי הצוות מגיע מאוחר – עלול האיחור להתפרש כזלזול, גם אם יתברר שקרה באופן מוצדק.

 

הטעויות והאיחורים שלכם
כשאתם מאחרים – הבוס שלכם ממש לא מרוצה

 

היעדר תקשורת ישירה

אם יש משהו שיכול לשגע מנהלים ולהעביר אותם על דעתם הוא הגעת ידיעות אליהם בדרך עקיפה. יש משהו שהמנהל שלך צריך לדעת? שתף אותו על כך באופן אישי – בפגישה פנים אל פנים, בשיחת טלפון או אפילו במייל. העיקר שלא תשאיר אותו מחוץ לעניינים. יחסי עבודה טובים ובריאים (בין בני אדם בכלל, בלי קשר לעבודה או עסקים) מבוססים על תקשורת טובה ופשוט חייבים אותה. סודות, הסתרת מידע או תחושה של נושא שחלק מהעובדים יודעים וחלק לא – עלולים להעכיר את האווירה, לגרום לריבים ותסכולים ולכן, ככל האפשר, רצוי להימנע מהם.

 

 

יחסים רומנטיים במקום העבודה

מערכת יחסים שמתחילה במקום העבודה בין העובדים יכולה להתקבל באהדה ושמחה רבות, אבל גם בחשדנות וחששות. ישנם מקומות עבודה שלא מאפשרים זאת, אך חשוב שתדעו שגם אם מקום העבודה שלכם תומך במערכות יחסים זוגיות בין עובדים – ההתחלה עלולה להיות מעט מקרטעת. ייקח זמן עד מתן האמון במערכת הזוגית והפרגון כלפי חוץ ותמיד יהיו מתחת לפני השטח חששות מפני פרידה או חוסר שביעות רצון של מי מהצדדים אודות תפקודו של הצד השני. דעו לכם שהמנהל שלכם לא יהיה שקט לגמרי, למרות פרגון ושמחה שיפגין כלפיכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme