23 ההרגלים המזיקים מהם כדאי לכם להיגמל לפני גיל 30

רונן פדרבאום3 דקות קריאה
יש הרגלים שלא תורמים לכם באמת
שתף:

לכולנו יש מטרות, חלומות ושאיפות. אנחנו רוצים לכבוש כמה יעדים עד גיל 30, אולי 40, ורק כשמתקרב יום ההולדת אנחנו מבינים שלא ממש עשינו את מה שצריך כדי להגיע לשם. אז רגע לפני שזה קורה גם לכם, הנה כמה הרגלים מזיקים שאם תיפרדו מהם הכל ייראה קצת אחרת.

 

1 – הפסיקו לחכות לסוף השבוע

אם אתם שורדים את השבוע בקושי רב, עובדים קשה וישנים מעט, ובעיקר חולמים על הרגע שבו תצאו מהמשרד ביום חמישי וסופסוף תיהנו קצת יותר, הגיע הזמן לשנות את ההרגל הזה. פנו לעצמכם זמן באמצע השבוע, צאו עם חברים לקפה, אולי אפילו לשתות כוס בירה, ולפתע תגלו שאתם יכולים ליהנות הרבה יותר.

 

הרגלים שיש לכם רק בסוף השבוע
למה לחכות לסוף השבוע? נסו לפנות זמן לבילויים גם באמצע השבוע

 

2 – ותרו על אופנות מהירות

כמה בגדים יש לכם בארון שלא לבשתם יותר מפעם או פעמיים? הם היו אופנתיים כשרכשתם אותם אבל מאז השתנו לא מעט טרנדים. מי יודע, אולי האופנה חלפה עוד לפני שהורדתם את התווית. מיותר לציין כמה כסף זרקתם לפח, וזו בדיוק הסיבה לשנות את ההרגל הזה. בחרו לעצמכם בגדים שישרדו את מבחן הזמן, וגם אם הם יעלו קצת יותר – הם ישרתו אתכם הרבה יותר, כך שבטווח הארוך אתם עשויים לחסוך לכסף.

 

3 – אל תספרו לעצמכם שאתם מעשנים חברתיים

עישון חברתי הוא מושג שהמציאו צעירים שאוהבים לצאת לברים ולעשן סיגריה בזמן שהברמן מייצר עבורם קוקטייל עמוס באלכוהול. הם מספרים לעצמם שהם מעשנים רק עם חברים, ולכן זה גם ממש בסדר. בפועל זה לא באמת משנה כמה אתם מעשנים, איפה, מתי או עם מי. אם אתם מעשנים רק בברים, אולי תוכלו לוותר על גם על הסיגריות הללו.

 

4 – שחררו חברים שלא תורמים לכם כלום

ככל שהזמן חולף גם המעגלים החברתיים שלכם מתפתחים, אבל חלקם משתנים בצורה די קיצונית. יכול מאוד להיות שהחברים מהתואר הראשון פשוט לא שם יותר, וזה קורה באופן טבעי כשאנשים מתחתנים, עוברים דירה ומתחילים עבודה חדשה. במקום לתחזק בכוח מעגל חברים שמונה עשרות אנשים שאתם פוגשים פעמיים בשנה, שמרו קרוב את החברים הטובים, אלה שיעמדו לצדכם גם בשלוש לפנות בוקר (ואל תשכחו להיות זמינים גם עבורם בשעות המשונות הללו).

 

הרגלים הקשורים בעישון
עישון חברתי הוא עישון לכל דבר – ואולי כדאי שתוותרו עליו

 

5 – חילוף החומרים לא יישאר זהה לנצח

הייתה תקופה שבה גם התקפי הזלילה הגדולים ביותר לא פגעו במשקל שלכם. חיסלתם מגשי פיצה שלמים וקינחתם בגביע גלידה עתיר שומן וסוכרים, אבל הגוף היה עדיין חטוב ומרשים כשהגעתם לחוף הים בסוף השבוע. אז לא, אתם ממש לא חייבים להיות דקיקים וחטובים, אבל אם אתם רוצים לשמור על משקל תקין כדאי שתזכרו שחילוף החומרים שלכם לא יישאר כפי שהוא היום. הגיע הזמן לסגל הרגלים קצת יותר טובים ולוותר על השומן והקלוריות שרק פוגעים בכם לאורך זמן.

 

6 – הפסיקו להתפשר על מערכות יחסים

אתם יוצאים לדייטים, ואולי בשלב מסוים אתם מתחילים להוריד כמה קריטריונים מהרשימה שלכם כי אומרים לכם שאתם בררנים מדי. יש סיכוי לא רע שזה נכון, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להתפשר על כל מה שחשוב לכם. דעו שאתם ראויים למערכת יחסים טובה באמת, והגדירו על מה באמת אפשר להתפשר – ועל מה אין סיכוי שתוכלו לוותר.

 

7 – ותרו על דיאטות כסאח

אם הזכרנו את התקפי הזלילה, ההפך מהן מוכר לרובנו היטב: דיאטות קיצוניות. במקום לחיות על חסה ומים (במקרה הקיצוני ביותר) ולקוות שתצליחו לרדת כמה קילוגרמים עד האירוע שיש לכם בעוד שבוע, הקפידו על תזונה נכונה ועל הרגלים טובים יותר, פשוט כדי שתוכלו לא רק לרדת במשקל אלא גם לשמור על התוצאה לאורך זמן. זה רק יעשה לכם טוב.

 

8 – הגיע הזמן ללמוד לבשל

ארוחות מהירות או מזון קפוא שאפשר לחמם ולאכול בתוך דקה וחצי הם לא מזונות בריאים ומזינים. כסטודנטים הסתדרתם לא רע עם מנות שמוסיפים להן מים רותחים והן מוכנות לאכילה, אבל עכשיו הגיע הזמן להתחיל לבשל. אתם לא צריכים להתכונן לאודישן ב"מאסטר שף" כמובן. מספיק שתדעו להכין כמה מנות נבחרות, רק כדי שתהיו תלויים פחות במזון מעובד ובמסעדות יקרות.

 

הרגלים במטבח
הגיע הזמן ללמוד לבשל גם אם אלו רק כמה מנות בסיסיות יחסית

 

9 – הפסיקו לבטל תכניות ברגע האחרון

אולי לא נעים לכם לומר "לא" לאנשים, ואפשר להבין את זה, אבל כשאתם קובעים את לוח הזמנים שלכם נסו להיות כנים עם עצמכם ולתאם רק מפגשים שיש לכם אליהם זמן. ואנרגיות. אחרת אתם מוצאים את עצמכם במרדף אחר שיחות מתנצלות והודעות מובכות עם שלל תירוצים שמסבירים למה אתם מבטלים פגישות ברגע האחרון. הזמן שלכם חשוב, וגם הזמן של האנשים סביבכם. כבדו אותם קצת יותר, וגם הלו"ז שלכם יהיה מסודר הרבה יותר.

 

 

11 – הפסיקו לנסות לרצות את כולם

הבשורה המרעישה היא שלא כולם יהיו מרוצים כל הזמן. במקום לנסות ולשמח את כולם, להבטיח הבטחות בלי כיסוי ולהתחייב למטלות או אירועים שלא באמת מעניינים אתכם – פשוט עשו מה שנכון לכם. תמיד מישהו יתאכזב, לפחות אל תאכזבו את עצמכם.

 

12 – הפסיקו להגיע לסוף החודש בלי כסף

כן, אנחנו יודעים, המחייה יקרה, שכר הדירה עולה ואפילו קוטג' הוא כבר לא סיפור זול במיוחד. כל זה לא מסביר למה אתם מגיעים לסוף החודש בלי שקל אחד פנוי לישועה. צמצמו עלויות, נהלו תקציב ונסו לנהל את הכסף שלכם טוב יותר.

 

הרגלים של כסף
אם בסוף החודש אין לכם כסף בארנק אתם כנראה מתנהלים לא נכון

 

13 – הגדירו יעדים הגיוניים יותר

עד היום השקעתם מאמצים כבירים במטרות ויעדים שאינם מוגדרים מספיק, או שהם פשוט לא מציאותיים. נסו לשנות את ההרגל הזה והתחילו להגדיר יעדים שיש לכם סיכויים טובים יותר להשיג, וגם לוח זמנים סביר. למשל, אם המטרה היא לחסוך סכום כסף גדול רצוי שתדעו לא רק מה הסכום אלא איך תשיגו אותו וכמה זמן יידרש לכם בלי לפגוע באופן אנוש ברמת החיים שלכם.

 

14 – בלו יותר זמן עם ההורים

כולנו עסוקים מאוד אבל האמת היא שההורים שלנו היו שם מהרגע הראשון, והגיע הזמן שגם אנחנו נפנה להם זמן. ככל שאתם מתבגרים אתם מבינים יותר עד כמה הזמן איתם חשוב, ואל תוותרו על זה. קבעו יום בשבוע שבו תיפגשו, בין אם זו ארוחת שישי או קפה ביום שלישי בבוקר. אל תהיו עסוקים מדי, המשפחה שלכם תמיד חשובה יותר מכל דבר אחר.

 

15 – הפסיקו להשוות את עצמכם לאחרים

אתם מבקרים בפייסבוק או באינסטגרם כמעט מדי יום, אולי כמה פעמים ביום, ונראה לכם שכולם חיים את החיים הטובים. הם יוצאים לחופשות, מתאהבים ומגשימים חלומות, ורק אתם צופים בהם מהצד. אז הנה פרט קטן שיפתיע אתכם: הם חושבים אותו הדבר בדיוק כשאתם מעלים תמונה מהבילוי האחרון שלכם או מהחופשה הקצרה בקפריסין. כל אחד חי את החיים שלו, בקצב שלו וכפי שנכון לו, ובמקום להשוות את עצמכם לאחרים פשוט עשו את מה שאתם רוצים לעשות. אם זה מעודד אתכם, הם ממש לא מבלים יותר מכם.

 

16 – התחילו לשתות יותר מים

בברים אתם שותים בירות ויין, בבית אתם מכורים לקפה ובמסעדות אתם אפילו מזמינים משקאות מוגזים. בתוך כל זה אתם לא צורכים מים, לפחות לא בכמות מספקת. הבעיה היא שמחסור במים משפיע על העור, על הכליות ועל הבריאות שלכם בכלל. אז נסו להסתובב תמיד עם בקבוק מלא בתיק – ולרוקן אותו כמה שיותר מהר.

 

הרגלים שלשתיה נכונה
רצוי להתחיל לשתות יותר מים – זה טוב לעור ולבריאות שלכם

 

17 – קומו מהכורסא

כיף לכם להיות בטטות כורסא ואתם אפילו מחשיבים את זה כזמן איכות עם עצמכם. הזמן הזה חשוב מאוד, אבל אולי תוותרו קצת על הספה הנוחה והחליפו אותה בנעלי ספורט והליכה בחיק הטבע, אולי תבקרו חברים, ואולי אפילו תמצאו לעצמכם תחביב חדש.

 

18 – הימנעו מלילות לבנים

ככל שאתם ערים יותר וישנים פחות אתם רק פוגעים בעצמכם, בבריאות שלכם, בזיכרון ואפילו במצב הרוח. נסו לישון קצת יותר, ואם אתם באמת רוצים לבלות לילה בלי שינה קבעו יום אחד בחודש שבו תחגגו, אבל אחד בלבד.

 

19 – החליפו זמן מסך בזמן קריאה

במקום עוד מרתון "חברים", "האנטומיה של גריי" או "משחקי הכס" נסו להתרחק מהמסך, או לכל הפחות לכבות אותו. במקום, פתחו ספר והתחילו לקרוא קצת יותר. בין אם תבחרו ברומן רומנטי, מותחן פעולה או בביוגרפיה של צ'רצ'יל, תגלו שזו פעולה הרבה יותר מספקת מאשר בהייה במסך.

 

הרגלים של קריאה
במקום עוד פרק במרתון שלכם נסו לקרוא פרק בספר

 

20 – הגדירו תכנית פעולה ארוכת טווח

אם אתם עדיין לא יודעים איפה תהיו או מה תעשו בגיל 40 (או 50 או 60) זה הזמן להתחיל לתכנן. לכל הפחות כדאי להגדיר כמה כסף תרצו לחסוך ואיך זה יקרה, קבעו יעדים ותכננו פעולות קונקרטיות שיקדמו אתכם לכיוון הזה. אם אתם רוצים משפחה כדאי להתחיל לצאת לדייטים קצת יותר, ואם המטרה היא לקנות בית רצוי שתתחילו לחסוך במיוחד בשביל זה.

 

21 – הפסיקו לחשוב שאתם יודעים כל

אנשים בשנות ה-20 לחייהם בטוחים שהם יודעים הכל, ועם האמונה הזו הם גם ממשיכים לא פעם אל שנות ה-30 וה-40. אלא שרק אם תתפכחו ותבינו שזה לא ממש נכון תוכלו להקשיב לאחרים, לקבל עצה ואולי – תחזיקו חזק – אולי תוכלו ללמוד דבר או שניים.

 

 

22 – נהלו יומן ותזכורות קצת יותר טוב

במקום לזכור ימי הולדת, אירועים מיוחדים ופגישות חשובות, שאתם חלקם תשכחו פשוט משום שאתם עובדים קשה מדי, נסו לנהל יומן. קחו את הזמן וגלו אם נוח לכם יותר לתחזק יומן קלאסי (מנייר) או לעבוד עם אפליקציית תזכורות, אבל רק אם תפסיקו לנסות לזכור הכל ותתחילו להזכיר לעצמכם באופן מלאכותי משימות ואירועים, הכל יהיה לחוץ פחות ומהנה יותר.

 

23 – הפסיקו לקנות קפה כל בוקר

הקפה של הבוקר הוא פינוק לא קטן, ורובנו מכורים למשקה החם שאי אפשר להתחיל את היום בלעדיו. בפועל, אם אתם רוכשים את הקפה בבוקר – ברכבת או בבית הקפה מתחת למשרד – אתם מבזבזים מאות שקלים מדי חודש בלי לשים לב. אם תחשבו את ההוצאה הזו בראייה שנתית תגלו שהסכום הזה מגיע ל-4 ספרות שיכולתם לחסוך בקלות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme