המדריך המקוצר שיהפוך את הרעיון שלך לעסק מצליח

רונן פדרבאום3 דקות קריאה
מדריך לעסק מצליח
שתף:

יכול להיות שהרעיון הזה מתגלגל אצלך בראש כבר שנים ויכול להיות שבימים האחרונים הוא פשוט לא מרפה. זה קורה לכולנו מפעם לפעם, ולמרבה הצער אנחנו לא תמיד פועלים כדי להפוך את הרעיון הגדול לעסק. אז הנה הרגע לעשות את זה, וגם הצעדים החשובים בדרך אל היעד.

 

 

שלב 1: הרעיון העסקי

הרעיון הזה יכול להגיע במהלך הטיול עם הכלב, בזמן הצפייה בטלוויזיה או בשנת הלילה. זה באמת לא משנה מתי הנורה נדלקה, בשלב ראשון כדאי לבחון את האפשרויות שלכם. מה זה אומר בדיוק? מה המוצר או השירות? איך בדיוק העסק אמור לעבוד? האם יש קהל יעד רלוונטי שהמוצר (או השירות) רלוונטי עבורו? ובכלל, מה דרוש כדי להפוך את הרעיון הזה למציאות?

 

תכנית עסקית
מה הרעיון שלך והאם יש לך קהל בכלל?

 

שלב 2: סקר שוק

עם רעיון כללי די מגובש, הגיע הזמן להכיר את השוק ולחקור אותו טוב יותר. בשלב זה כדאי לקחת בחשבון כמה פרמטרים עיקריים. ראשית, בדקו מי המתחרים שלכם, אילו שירותים ומוצרים הם מציעים, מה מאפיין אותם וגם מה טווח המחירים שלהם. מה החוזקות של כל אחד – וגם מה החולשות שלו. באותה הזדמנות נסו להגדיר את הקהל באופן מדויק יותר: גברים או נשים, טווח גילאים, פריסה גיאוגרפית או מצב כלכלי, כל הפרטים חשובים, וככל שתדייקו, כך השלבים הבאים יהיו מדויקים יותר.

 

שלב 3: תוכנית עסקית

יש יזמים שממציאים תוכניות שלמות על גבי פתק, אבל ההמלצה היא לעבוד בצורה יותר מסודרת. הרבה יותר מסודרות. למעשה, הסיכוי להצלחה טוב יותר כשאתם יודעים לאן אתם הולכים, מגדירים יעדים מדידים ומתכננים את הדרך להשגתם. תוכניות אמנם תמיד ישתנו ויתעדכנו, אבל זהו הקו המנחה שיוביל אתכם לאורך המסע הזה. אם תפעלו נכון ובצורה מסודרת יהיה לכם קל יותר להתמודד גם עם אתגרים וקשיים בדרך. אם כן, חשבו את העלויות, קחו בחשבון נושאים כמו שכירות (מחסן ומשרדים), משכורות, עלויות פרסום ושיווק, פיתוח אם צריך וכל הוצאה אחרת על הפרק. כך גם תדעו לתמחר טוב יותר כדי שהעסק לא רק יכניס כסף, אלא יכסה את ההוצאות וישאיר לכם עודף מכובד.

 

שלב 4: מיסים ובירוקרטיה

כשאתם מקימים עסק אתם צריכים לדאוג גם לפרטים הטכניים ביותר, כמו תשלומי המס או הביטוח הלאומי למשל. תצטרכו להפריש כספים לפנסיה, לדאוג לביטוחים ובקיצור, הרבה בירוקרטיה מהנה. בשלב ראשון רצוי לפתוח תיק במס הכנסה כמובן, ולהגדיר את אופי העסק כדי לזהות גם האם בשלב זה מדובר בעוסק פטור או מורשה, או האם כדאי לפתוח בכלל חברה בע"מ. אפשר ואף מומלץ לגייס לעזרתם רואה חשבון שידאג לכל הפרטים הקטנים כדי שתימנעט מטעויות יקרות, כאלה שעשויות גם לסבך אתכם מול רשויות המס.

 

מס הכנסה ומע"מ
התייעצו עם רואה חשבון או גורם מוסמך כדי להבטיח התנהלות תקינה מול רשויות המס

 

שלב 5: הפן הכלכלי

רבים מהעסקים זקוקים למשאבים, וזה הזמן לדאוג לכסף שיאפשר לכם להתחיל לעבוד. אם אתם צריכים להשקיע ברכישת חומרים ומלאי, בגיוס כוח אדם ובהשכרת מקום, רצוי לוודא שיש לכם הון מספק. עם זאת, יש כמובן גם עסקים שניתן להקים ללא הון משמעותי, ולעתים אף ללא הון כלל. למשל, אם החלטתם להפוך כישרון לעסק, יכול להיות שדרושים לכם כלים בסיסיים כמו מחשב, אינטרנט וטלפון נייד. אם אתם בכל זאת זקוקים לסיוע כלכלי תוכלו לבחון אפשרויות שונות, לרבות מימון המונים, קבלת הלוואה בנקאית, מענקים שונים או גיוס משקיעים (אנג'לים).

 

שלב 6: שם לעסק

עסק צריך שם, ורצוי שיהיה זה שם קצר, קליט ומדויק מאוד. נסו לחשוב על שם שמתאר את המוצר, מתייחס לתחום שבו אתם פועלים או מגדיר את התועלת עבור הלקוח. אפשרות נוספת היא פשוט לבחור בשם בעל משמעות אישית מבחינתכם. ראשי התיבות של הילדים או מילה שמגדירה מבחינתכם את מטרת העסק, גם אלה רעיונות שיכולים לעבור. אל תמהרו לעצב עדיין לוגו או שפה שיווקית שלמה על בסיס השם שתבחרו, אבל לכל הפחות כדאי שיהיה למותג שלכם שם עמו תוכלו לצאת לדרך.

 

 

שלב 7: נוכחות דיגיטלית

כדי שהעסק שלכם יגיע אל הקהל, רצוי שתהיה לו נוכחות, והיום כבר לא צריך לקנות שטחי פרסום בעיתונים או לשלם הון עתק על פרסומת בטלוויזיה. הקימו לעצמכם אתר, לבד או עם חברה מקצועית, ואל תשכחו לייצר גם פרופילים עסקאות ברשתות החברתיות. בחרו דומיין קצר וקליט (רצוי עם שם העסק) והקפידו שכל החלקים הללו יתחברו יחד: מהאתר ספקו קישורים לפייסבוק ולאינסטגרם למשל, וגם להיפך. כעת אתם מוכנים להתחיל לשווק את המוצרים ואת השירותים שלכם, ובתקווה גם להגיע לקהל גדול שרק מחכה לקנות מכם, וכמה שיותר.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme