השלבים במציאת תוכנית השקעות טובה שתניב תוצאות חיוביות

רון מדינה5 דקות קריאה
שתף:

 

כולנו רוצים תוכנית השקעות שתניב לנו תשואות יפות מבלי שנצטרך להתאמץ יותר מדי. לא כולנו יודעים איך לעשות זאת ואיך למצוא את מסלול ההשקעה המתאים לנו. על מנת שנוכל להגשים את החלום, בראש ובראשונה עלינו ליצור לעצמנו תוכנית יעדים מוגדרת. קודם כל נצטרך להבין את הסיבה מדוע אנחנו משקיעים, ולאחר מכן נוכל לבחון בקלות את האפשרויות העומדות בפנינו ולבחור את המסלול הנכון.

 

לכל השקעה יש את המאפיינים שלה ולכל אחד יש את השיקולים שלו מדוע זו ההשקעה המתאימה עבורו. יהיו כאלה שירצו השקעה סולידית, כזו שתשמור על ערך הכסף ותהיה בטוחה ויציבה. אחרים ירצו שתהיה להם הכנסה בעת הפרישה ולכן יתאים להם לרכוש דירה להשקעה. לעומתם יהיו את אלה שיחפשו השקעה שתניב תשואה גבוהה ומהירה בדרך אל העושר. לפני שבוחרים בהשקעה המתאימה, חשוב לערוך תוכנית כלכלית של הוצאות והכנסות שוטפות שתעזור להגיע להחלטה איזה סוג של השקעה אנחנו רוצים.

 

בשלב הבא נצטרך להחליט כמה כסף יש לנו לשים בצד כדי להשקיע, והאם מדובר בחיסכון שהכנו מראש להשקעה או בהפרשה חודשית של סכום קבוע או משתנה. בנוסף, יתכן שנצטרך סכום מינימלי על מנת להקים תוכנית השקעות חדשה ונצטרך להחליט האם התשואה הצפויה מהשקעה זו אכן משתלמת לנו או שעלינו לבחור במסלול השקעה בעל תשואות גבוהות יותר, אך בעל דרישה לסכום ראשוני גדול יותר. ככל שסכום הכסף שיש בידינו להשקעה גדול יותר, כך פתוחות בפנינו יותר אפשרויות וסיכון נמוך יותר ותמיד מומלץ לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולפזר את הכסף במספר השקעות שונות.

 

חשוב שנגדיר לעצמנו האם ומתי נרצה את הכסף שהשקענו ושקיווינו שיניב תשואות יפות, ולאילו מטרות אנחנו שואפים להשתמש בו בעתיד. אם המטרה שלנו היא לבצע רכישה גדולה בעוד מספר שנים נרצה שהכסף שלנו יהיה בטוח וכמה שיותר נטול סיכונים. במקרה כזה לא נרצה לבחור במסלול השקעה במניות בסיכון גבוה כדי להפחית את הסיכוי שהכסף ירד לטמיון. אם אנחנו שואפים להתקיים מהכסף הזה בעתיד, יהיה חשוב לנו לדעת מה תהיה התשואה שלו לאורך השנים ולא בתום כל שנה. במקרה כזה, רכישה של נכס להשקעה דוגמת דירה יכולה להיות השקעה חכמה.

 

למי מאיתנו שמחפש כסף מהיר מהשקעות חשוב שיידע שהוא מחפש מסלולי השקעה בסיכון גבוה, מה שאומר שהוא גם עלול להפסיד את כל כספו בן לילה. לכן, אורך רוח וסבלנות הם תכונות חשובות למשקיעים וגם ההבנה שהדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון היא להשקיע במספר אפיקים שונים.

 

כדי להחליט מה הוא מסלול ההשקעה הנכון עבורנו, עלינו לערוך סקר שוק ולבחור את המסלול המתאים לנו ביותר בהתאם לסכום הראשוני שברצוננו להשקיע, לרמת הסיכון שלו, לאחוזי התשואה וגם לטווח הזמן שיניב את אחוזי תשואה אלו. לאלו מאיתנו שלא מבינים בשוק ההון, במניות, במסלולי השקעה לטווח קצר, בינוני או רחוק, באג"חים ובמסלולי השקעה אחרים נוספים, מומלץ לפנות לייעוץ אצל הבנקאי האישי שלכם או אצל יועץ השקעות מוסמך.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme