6 טעויות כלכליות שמונעות ממך להגיע אל היעד

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
טעויות כלכליות מיותרות
שתף:

ניהול כסף הוא אמצעי בסיסי ומשמעותי מאוד בדרך להשגת היעדים הכלכליים שהצבתם לעצמכם. עבודה יעילה היא לא רק החלטה שצריך לקבל, אלא הרגל שצריך לסגל. האנשים המצליחים עושים את זה מאז ומעולם וחשוב להכיר את האתגרים ואת האיומים שקיימים שם בחוץ, אלה שאולי מעכבים גם אתכם.

 

 

1 – אתם מבזבזים יותר מדי כסף

היכולת לנהל את הכסף שלכם בצורה חכמה היא יכולת בסיסית וראשונה בחשיבותה. אם נסתכל לעבר האנשים העשירים בעולם, הרי שהעיקרון הזה מנחה גם אותם. השמות שתמצאו ברשימת האנשים העשירים בעולם (וגם אלה שלא נכנסו אבל קרובים אליה) הם לא בהכרח שמות של אנשים שגדלו עם כפית של כסף. הם יודעים מה זה אומר לחיות עם אמצעים מוגבלים, וגם כשיש להם פלוס מאוד גדול בחשבון הם לא ממהרים "לבזבז" את הכסף אלא חוסכים ומנהלים אותו בצורה חכמה יותר. אם כן, שימו לב כמה כסף נכנס לחשבון הבנק שלכם בכל חודש, כמה אתם מוצייאם – והאם נשארים לכם לפחות 10% לחיסכון ולהשקעות. אם אפשר, חסכו הרבה יותר.

 

2 – אתם בוחנים את המחיר ולא את הערך

אין ספק שיש משמעות למחיר, זה שמוצמד להשקעות, לאוכל שאתם קונים או לבגד שאתם רוצים לקנות. אלא שהמחיר הוא ממש לא כל הסיפור, והאנשים המצליחים מבינים את זה היטב. הם מעניקים תשומת לב רבה לאיכות ולערך, ולא רק למספר שמופיע בשורה התחתונה. מוצרים איכותיים ישרתו אתכם לאורך זמן, נעליים טובות שיעלו לכם יותר ישמשו אתכם הרבה יותר, ובטווח הארוך תגלו שאתם יכולים דווקא לחסוך לא מעט, אם רק לא תתפשרו על האיכות.

 

טעויות כלכליות - ערך או מחיר
במקום לבחון את שורת המחיר – בחנו את ערך המוצר

 

3 – אתם "שורפים" כסף על ריביות

האמת היא שאנשים רבים פשוט לא שמים לב לכסף שנעלם להם מהחשבון, לא בגלל שהם לא מנהלים תקציב או חוסכים בהוצאות, אלא כי הם לא מודעים לריביות ולעמלות שהם משלמים. עסקאות תשלומים נשמעות מפתות אבל סביר להניח שאתם משלמים עליהן ריבית, והדבר נכון גם בכל הקשור למינוס בחשבון הבנק ולקיומם של יותר כרטיסי אשראי ממה שאתם באמת צריכים. אם כן, זה הזמן לבחון את הריביות ואת העמלות בחשבון הבנק, בכרטיסי האשראי וגם בקופות החיסכון ובקרנות שלכם. אתם עשויים לחסוך שם לא מעט.

 

4 – אתם שוכחים להתאים את עצמכם למצב

לימודים אקדמיים, חתונה או תוספת קטנה וחמודה למשפחה, כל אלה משמחים ומרגשים, אבל ביננו – הם גם מחייבים היערכות כלכלית. אנשים שיודעים להתנהל כלכלית בצורה חכמה ונכונה, הם אלה שמתאימים את עצמם למציאות, ובעיקר מתאימים אליה את התקציב שלהם. הם נעזרים באנשי המקצוע, בוחנים באופן קבוע את ההוצאות ואת ההכנסות, ומחפשים עוד דרכים להשקיע ולייצר לעצמם מקורות הכנסה. כך הם מתמודדים בצורה יעילה הרבה יותר עם כל שינוי, בכל נקודת זמן.

 

 

5 – אתם מסתפקים בהכנסה הקבועה שלכם

יכול להיות שהשכר שלכם לא רע בכלל, ואולי יש גם אפשרות להעלאה קטנה ממש בקרוב או בונוס שנתי שצפוי להגיע. אלא שלאנשים המצליחים והעשירים ברור היטב שכדי להגיע ליעדים הכלכליים שלהם – הם צריכים לייצר עוד מקורות הכנסה. הרי אם תגדילו את ההכנסה שלכם תוכלו להעלות את רמת החיים, ליהנות יותר באופן כללי ולהרגיש ביטחון. נסו לחשוב על פעולות פשוטות ועל צעדים שיאפשרו לכם להגדיל את ההכנסה. תוכלו למצוא קורסים מקוונים שיעניקו לכם כישורים חדשים או כלים לשיפור הפרודוקטיביות שלכם, ויש לנו עוד כמה רעיונות ליצירת הכנסה נוספת בזמן שלכם.

 

6 – אתם לא באמת יודעים הכל (למרות שנדמה שכן)

העולם גדול ומורכב, והאנשים המצליחים מבינים את זה מצוין. בעיקר הם מבינים שבכל הקשור לכסף, יש המון מידע שם בחוץ והיכולת שלהם "להשתלט" עליו נמוכה למדי. נסו להבין מה אתם באמת יודעים על כסף ועל השקעות, ואם אתם בתחילת הדרך אל תהססו ללמוד ולקרוא כמה שיותר. יש מאגרי מידע בשפע וכדאי להשתמש בהם ומומלץ להישאר תמיד עם היד על הדופק, ואף להיעזר בגורמים מקצועיים כדי שתוכלו לוודא שאתם עושים את זה נכון ונמנעים מטעויות יקרות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme