הבנקים רודפים אחרי העסקים הקטנים היום – הטבות שניתן להשיג בפתיחת חשבון בנק עסקי

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

בישראל, חלק ניכר מן הכלכלה נשען על העסקים הקטנים והבינוניים. כחצי מליון עסקים קטנים מייצרים מעל 40% של התוצרת המקומית (התמ"ג), וכ 41 אלף עסקים נסגרים מדי שנה. על מנת לסייע לעסקים הקטנים, שהם חשובים כל כך לכלכלה הישראלים,מציעים הבנקים פתרונות אשראי ומסגרות תקציב יצירתיים – כל בנק וההטבות שלו עבור העסקים הקטנים. אז אם גם בבעלותכם עסק קטן או בינוני ואתם מנהלים את תזרים המזומנים שלו דרך החשבון האישי שלכם – הנה כמה הטבות, יתרונות, ונקודות שחשוב שתדעו על חשבון בנק עסקי.

 

חשבון בנק עסקי – למה חשוב שתשקלו אחד?

אם אתם עסק קטן, עוסק מורשה או זעיר – אין חושבה לפתוח חשבון בנק במיוחד עבור העסק שלכם. אום כמעט כל כלכלן ואיש פיננסים שתשאלו לדעתו, יספר לכם כי מומלץ בחום להפריד בין ההתנהלות האישית לבין זו העסקית, הנה כמה סיבות לכך:

  • חשבון בנק לעסק יאפשר מעקב מדוייק וקל אחר ההכנסות וההוצאות של העסק
  • חשבון בנק עסקי עוזר גם להבין ולעקוב אחר ההוצאות האישיות בחשבון הבנק שאינו עסקי
  • חשבונות בנק עסקיים מספקים שירותים שעסקים עשויים ליהנות מהם (נפרט בהמשך)
  • חשבון בנק עסקי מאפשר לעסק לקבל אשראי אשר אינו פוגע בהתנהלות האישית (וגם להיפך)
  • העלות של ניהול חשבון בנק עסקי היא שולית ביחס ליתרונות – בין 10-30 ש"ח לחודש במרבית הבנקים

 

היתרונות, ההטבות והליווי המסופקים בחשבונות בנק עסקיים בבנקים הגדולים בארץ

כל בנק או גוף כלכלי גדול בארץ מבין את החשיבות – לצד המורכבות – שבניהול עסק קטן בישראל. גם אם אתם ממש טובים במה שאתם עושים – וכלו להרוויח רבות מליווי פיננסי המותאם לצרכי העסק שלכם. תמיכת הבנקים בעסקים הקטנים דרך חשבונות עסקיים מלאי יתרונות והטבות לעסקים הקטנים – תסייע לכל עסק לא רק לעשות את מה שהוא טוב בו בנינוחות ובסביבה בטוחה – אלא תגדיל גם את הסיכויים לרווחיות, לצמצום עלויות מיותרות ולניהול ברור יותר של תזרים המזומנים. מעבר יתרונות הברורים מאליהם, הנה כמה מהיתרונות שמצאנו מוצעים לעסקים קטנים על ידי הבנקים הגדולים בארץ:

  • ליווי אישי של בנקאי קבוע
  • התאמה של פתרונות בנקאיים לצרכי העסק (כולל גובה האשראי, הלוואות, פריסות של תשלומים, וכדומה)
  • איסוף נתונים ומידע שיסייעו לכם להתנהל כלכלית בחוכמה
  • שוברי אשראי לקבלת תשלום במזומן גם עבור עסקאות המבוצעות בתשלומים
  • פקטורינג – אפשרות לרכישת חובות מסחריים
  • סיוע בקבלת הלוואה מטעם הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, בתנאים מועדפים
  • אפיקי חיסכון והשקעה ייחודיים לבעלי עסקים ורווחיים במיוחד
  • ועוד

 

יתרונות באשראי לחשבונות עסקיים

עוד יתרון משמעותי לפותחים חשבון עסקי הוא היכולת להנפיק כרטיס אשראי אשר מעניק יתרונות משמעותיים לבעלי עסקים קטנים. יתרונות אלה יסייעו בקבלת אשראי במידת הצורך, יפחיתו תשלומי עמלות, ויאפשרו הטבות, מימוש נקודות והנחות,ואפילו חבילות פרסום אטרקטיביות.

 

אתם בפריפריה? עוד הטבות בדרך אליכם

ישנם בנקים בישראל אשר מעניקים תוספת של הטבות לעסקים אשר בחרו להתמקם בפריפריה, על מנת לתמוך במערכי ייצור, הפצה, הפקה, יצירת מקומות עבודה ויישוב של ערים ויישובים שאינן במרכז הארץ. עסקים כאלה זכאים להלוואות של עד 2 מליון ש"ח, בתנאים נוחים במיוחד, כולל תקופת גרייס (דחיית תשלומים) של עד חמש שנים (!), על מנת לאפשר להם להתרחב, להגדיל את מצבת העובדים שלהם, להגדיל ייצור, ייצוא, ויכולות, להשקיע בשיווק, במחקר ופיתוח, ובהכשרה של העובדים – וליצור עוד ועוד צמיחה באזורים הזקוקים לה.

 

עסק קטן? כך תפתחו חשבון עסקי ותקלו על ההתנהלות הכלכלית

תהליך הפתיחה של חשבון עסקי עבור עסק  קטן הוא פשוט בערך כמו תהליך הפתיחה של חשבון עו"ש פרטי. יש להגיע אל הבנק, ביחד עם תעודת הזהות של בעלי העסק ו/או מורשי החתימה, דפי חשבון עדכניים (אם אתם מתכננים לפתוח  חשבון עסקי בבנק שונה מזה שדרכו ניהלתם את הפעילות העסקית שלכם עד כה), מסמכי יסוד של התאגיד (אם יש לכם כאלה), ודו"חות אחרונים (מע"מ, ביטוח לאומי). בסניף הבנק תמלאו טפסים ביחד עם פקיד הבנק והחשבון ייפתח בתוך עד שבעה ימי עסקים בדרך כלל.

 

חשבון בנק עסקי יסייע לכם להרוויח יותר מהעסק הקטן שלכם – אל תחכו עוד יום אחד לפתיחתו!

ההמלצה הגורפת עבור בעלי עסקים קטנים, להישרדות טובה יותר ורווחיות גבוהה יותר של העסק שלהם, היא לפתוח חשבון בנק עסקי. כפי שראינו בסקירה הכללית המובאת, היתרונות של חשבון בנק עסקי היא רבה הרבה יותר מרק זו הנובעת מיותר סדר, ארגון, ומעקב על ההכנסות וההוצאות של העסק – היא מאפשרת גמישות רבה בניהול ההכנסות, ההוצאות, האשראי, ההלוואות, ההשקעות, יותר נתונים, שירות בנקאי אישי, ועוד יתרונות שיהפכו את ניהול העסק שלכם רווחי ונוח יותר. לכן אנחנו ממליצים להתחיל לבחון עוד היום את ההטבות הניתנות בכל בנק בפתיחה של חשבון עסקי – ולדאוג עוד השבוע לפתיחת חשבון בנק חדש עבור העסק שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme