שירות עוזר אישי מתאים גם לעסקים הקטנים: "יש דרך לקנות זמן בכסף"

מאור מואיגר5 דקות קריאה
למי שירותי עוזר אישי באמת מתאימים?
שתף:

מחקרים מהשנים האחרונות מתריעים שוב ושוב שהחיים שלנו רק הולכים ונהיים לחוצים יותר. כיום, יותר מבכל תקופה בעבר, אנשים רבים סובלים מחרדה ומתמודדם עם סטרס מתמשך, שעלולים לגרום למגוון של בעיות בריאותיות וגם לפגוע בקריירה שלנו. אז מה עושים? במקרה של עומס שקשה להתמודד איתו, אנשים מבוססים ועמידים יכולים כמובן לשלם למישהו שיענה בשבילם לטלפונים, יסדר להם את הלו"ז ואפילו ילך בשבילם לבנק. אבל מה אם נגיד לכם שגם אתם יכולים להרשות את זה לעצמכם – וכנראה בסכום נמוך משחשבתם?

 

 

עוזרים אישיים לפי שעה

כיום, אנשים רבים מזהים את הפוטנציאל העסקי שטמון בעליית מפלס הלחץ הקולקטיבי, ומציעים להיות מעין עוזרים אישיים לפי שעה, כלומר לטפל במגוון דברים שאין לנו זמן או רצון להתעסק איתם. פספרטו לדוגמה היא חברה שמציעה מענה לטלפונים, תיאומי פגישות, ניהול תכתובות מיילים, הנפקת חשבוניות, טיפול בביורוקרטיה, ניהול יומן ושירותים נוספים הקשורים בניהול המשרד.

 

חיה בן שמן, שהקימה את השירות הייחודי לפני תשע שנים, אומרת שהיא מעולם לא התכוונה להציע אותו לעשירים בלבד. "השירות שלי מיועד לקהל הרחב והתמחור הוא לפי שעות עבודה נטו", היא מסבירה. "ניתן להזמין חמש שעות עבודה חודשיות ומעלה, בעלות של 150 שקלים לשעה לפני מע"מ – ואם מזמינים יותר מ-10 שעות עבודה, המחיר יהיה 120 שקלים לשעה לפני מע"מ".

 

היתרון הגדול בשימוש בשירות כזה הוא כמובן שאין כאן יחסי עובד מעביד, לא צריך להחזיק מזכירה או מנהלת משרד ולדאוג לה לתנאים סוציאליים. לבעלי עסקים מדובר גם בהוצאה מוכרת עם כל היתרונות הכרוכים בכך.

 

חיה בן שמש
חיה בן שמש

 

ומי יחכה בשבילכם בדואר?

גם ברק הקים שירות של עוזרים אישיים שנקרא "השירות לחיים קלים יותר". את הרעיון לעסק הייחודי הוא קיבל אחרי שהשתחרר מצה"ל ושימש כנהג זמני לאישה שרישיונה נשלל. "עם הזמן התחלתי לעשות בשבילה כל מיני סידורים והבנתי שיש צורך אמיתי – לא רק שלה, אלא של הרבה אנשים, למישהו שיסגור בשבילם פינות ויטפל בדברים מעצבנים שאין להם כוח להתעסק בהם", הוא נזכר.

 

בעוד ש"פספרטו" מציעה שירותי משרד ומטפלת במשימות שניתן לבצע דרך המחשב והטלפון, השירות של ברק לוקח את הרעיון צעד אחד קדימה ומציע מגוון רחב של פתרונות הכוללים שירותי נהג, משלוחים, דואר, טיפול בביורוקרטיה שדורשת נוכחות פיזית במקום, תיקונים, ניקיון ועוד.

 

יתרון בולט של השירות הזה טמון בעובדה שלא מוכרחים להזמין כמות מינימלית של שעות כדי ליהנות ממנו. "כדי להקל על אנשים להתחיל להשתמש בשירות, אני והשותף שלי החלטנו לאפשר להזמין מאיתנו משימות בלי התחייבות". המחירים לשעה נעים בין 100 ל-160 שקלים ותלויים במספר השעות שרוכשים ובמהות המשימות. כאן תוכלו גם לשלם בין 25 ל-40 שקלים לרבע שעת עבודה.

 

 

מביקורי חולים לליווי בשדה התעופה

חיה הקימה כאמור את העסק שלה לפני כמעט עשור, בעוד שברק עשה זאת לפני שש שנים – ושניהם מספרים שכמעט ולא מצאו עסקים דומים בתחילת דרכם. כיום הם ממש לא לבד, ולשוק הזה נכנסו גם ארגונים נוספים כמו Moneypenny, "מדבר תשעשרה" ו"מתקתקות". כל אחד מהם מציע סל שירותים שונה ובשיטת תמחור אחרת – אך כולם מוצעים במחירים ריאליים ונוחים.

 

"לאנשים בשנים האחרונות תמיד חסר זמן ואנחנו לומדים להאמין שזמן זה לא משאב שאפשר לקנות בכסף", אומרת חיה. "אבל היום יש גם דרך לקנות זמן בכסף, או לפחות לקנות שקט נפשי שיאפשר לפנות זמן לדברים חשובים יותר".

 

 

מענה גם לבקשות לא שגרתיות

החיים כעוזרים אישיים ללא ספק מזמנים לפעמים גם משימות מעניינות ולא שגרתיות. "אנשים פונים אליי בכל שעה", מספרת חיה. "לפעמים הדברים יכולים לחכות לבוקר ולפעמים הם דורשים טיפול מידי. בתחום כזה, חלק מהלקוחות מצפים שנהיה זמינים להם תמיד".

 

"אני זוכרת שהיה לי לקוח שהבן שלו נכנס לניתוח והוא ביקש ממני שאתקשר לחברת הביטוח כדי להסדיר את העניינים מולה", היא נזכרת. "במקרה אחר לקוח חזר מחו"ל ושכח שם את הטלפון הסלולרי. אז הייתי צריכה לדאוג לו מהר לטלפון חדש לפני שעזב שוב את הארץ, שלושה ימים אחרי".

 

גם ברק נתקל בלא מעט בקשות שנחרטו לו בזיכרון: "אני זוכר לקוח שטס לחו"ל לחודש וביקש שנבקר את אימא שלו בבית החולים. שלחנו אליה מישהו שיהיה לידה בכל יום, יעזור לה בכל מה שהיא צריכה, יארח לה חברה ויפעיל שיחות סקייפ עם הבן שלה. יש גם אנשים מבוגרים שאנחנו עוזרים להם לסדר דברים בבית, לפעמים גם ללא תמורה – וזה נותן לנו סיפוק אדיר".

 

"אני זוכר גם שליווינו ילדה קטנה שטסה לחו"ל לבד כי ההורים לא יכלו להיות שם איתה וששלחנו מזון תינוקות לחו"ל להורים שנתקעו בלי האוכל שהתינוק רגיל אליו", אמר. "השאיפה שלנו היא לתת מענה לכל צורך שאנשים נתקלים בו ביום יום – כל עוד הוא חוקי והגיוני – גם אם זה מצריך מאיתנו לחשוב קצת מחוץ לקופסה לפעמים".

 

ומי נעזר בשירותים האלו? גם חיה וגם ברק מעידים שהלקוחות שלהם מגוונים ומגיעים מקשת רחבה של תחומים ומקצועות, מרופאים ועורכי דין ועד לפרילנסרים ואנשים שחיים בחו"ל וצריכים לעשות סידורים בישראל. הם נותנים שירות גם לשכירים וגם לעצמאיים, כשיש קו אחד שמחבר בין כלל הלקוחות – כולם היו שמחים שיהיה להם קצת יותר זמן פנוי לדברים שחשובים להם באמת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme