אז מה הכי כדאי? HOT, YES או סלקום TV – מה מוכרים לנו?

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

ממציאות של טלוויזיה חד ערוצית עברנו בהדרגה לעולם של טלוויזיה רב-ערוצית, טלוויזיה בכבלים וטלוויזיה בלוויין. בתור צרכני מדיה ישראלים נותר לנו רק לבחור את התכנית המועדפת וליהנות ממגוון אפשרויות צפויה באינספור תכנים בהתאמה מושלמת לתחומי העניין וההעדפות האישיות שלנו. נכון להיום פועלים בזירה הטלוויזיונית מספר שחקנים מרכזיים המנהלים ביניהם תחרות קשה על גיוסכם אל בין שורות הלקוחות הקיימים שלהם – אלו הן ,כמובן, החברות HOT, YES או סלקום TV.

 

בואו נראה מה מציעה כל אחת מהחברות, מהם תנאיי ההצטרפות ולאיזו מהן הכי כדאי לנו להצטרף.

 

החברות המובילות בשידור טלוויזיוני

HOT – החברה מספקת שירותי טלוויזיה בכבלים וקיימת תחת שמה הנוכחי החל משנת 2003, כאשר הוחלט על מיזוגן של מספר חברות קטנות בתחום אספקת שירותי כבלים. בין שירותיה נמנים שידורי טלוויזיה רב ערוצית, שירותי VOD (פרט לכך מספקת HOT שירותי אינטרנט, טלפוניה וסלולר).

 

YES – החברה החלה לפעול בשנת 1998 והייתה הראשונה שהציעה שירותי טלוויזיה בלוויין. המותג YES נמצא בבעלות של חברת די.בי.אס הנותנת שירותי טלוויזיה רב ערוצית ו-VOD.

 

סלקום TV – שחקן חדש בזירת השידור הטלוויזיוני שנכנס לתמונה רק לאחרונה. בשנת 2014 החלה סלקום, חברת התקשורת הוותיקה, לספק שירותי טלוויזיה דיגיטלית.

פרט לכך, פועלות בישראל חברות נוספות פחות מוכרות, המציעות אלטרנטיבה לשלושת השחקנים המובילים. למשל, עידן +, Take TV, נטפליקס (שירות טלוויזיה דרך האינטרנט) ועוד.

 

מה כולל השירות ומהי עלות החבילות?

HOT מציעה ללקוחותיה מגוון חבילות במחירים המתחילים מ-120 ₪ בחודש, כשהיקרות ביותר מגיעות לעלות של 399 ₪ (כולל מע"מ). המחיר תלוי בתוכן החבילה, בעוד ישנן חבילות דאבל הכוללות גם תשתית אינטרנט, וטריפל – הכולל גם טלפון קווי. מן הראוי לציין, כי מחירי החבילות מוגבלים למשך שנה ועולים לאחר תום 12 החודשים. למרות המחירים הלא זולים של HOT, יתרונה במכלול החבילות, המאפשרות ללקוח לבחור את התכנית המתאימה ביותר לצרכיו ולטעמו האישי.

 

מה כוללת חבילת הבסיס? מחיר חבילת סטנדרט של HOT עומד על 220 ₪ (ללא מבצע) וכולל יותר מ-70 ערוצים בתחומי בידור, ילדים, מוזיקה, סרטים, ספורט, טבע, חדשות, ערוצי שפות ברוסית, ערבית ושפות בינלאומיות נוספות ועוד. ניתן לשדרג את חבילת הבסיס עם תוספת חבילות תוכן (בעלות נוספת) ע"פ נושאים: למשל, ילדים, ספורט וכו'. פרט לכך, אפשר לבחור גם בספריית VOD בעלות של 29.90 ₪ לחודש ולקבל בתמורה גישה למאגר של תכנים בנושא הנבחר.

 

YES, בדומה ל-HOT, מעמידה בפני לקוחותיה מבחר רחב של מסלולים עם תוכן עשיר במגוון תחומי עניין. 118.90 ₪ – מחיר חבילת בסיס הכוללת כ-25 ערוצים, ו-211.90 ₪ – עלות חבילת בסיס מורחבת עם מספר ערוצים כפול (כ-50). לכל אחת מחבילות הנ"ל ניתן להוסיף בתוספת עלות ערוצים וחבילות ערוצי תוכן להעדפת הלקוח. גם אצל YES מחיר ההצטרפות לספריית VOD עומד על 29.90 ₪ לחודש. נוסף על כך, ישנה תוספת מחיר על התקנת ממירים נוספים. לאור כל אלו אפשר להסיק כי גם העלויות של YES אינן בין הנמוכות ולאחר כל תוספות המחיר עשויות להגיע לסדרי גודל של HOT.

 

סלקום TV זוהי האלטרנטיבה הזולה ביותר מבין שלוש האפשרויות. סלקום TV לא מסבכת אותנו עם מגוון מסלולים ותכניות, אלא מציעה תכנית אחת בעלות כוללת של 99 ₪ בחודש. המחיר כולל גישה לספריית VOD, מגוון ערוצים, שידורי חינם של עידן +, התקנת ממיר אחד (תוספת של 29 ₪ על התקנת ממיר נוסף). כמו כן, כוללת התכנית חבילת ערוצים ברוסית, אשר אינה כרוכה בתוספת תשלום במשך חצי שנה ראשונה (29 ₪ בחודש אחרי 6 חודשים). גם ההתקנה של סלקום TV היא עצמית (חינמית), אלא אם כן תעדיפו לזמן טכנאי שיעשה זאת עבורכם במחיר 99 ₪. יתרון נוסף של החברה, זוהי האפשרות לצפות בתכנים באמצעות התקנת אפליקציה ייעודית בסמארטפון או במכשיר חכם אחר.

 

לאור הממצאים שלעיל, ניתן לומר בפה מלא כי אם מה שמעניין אתכם זה המחיר – סלקום TV זו הבחירה האידיאלית בשבילכם. מחיר החבילה האחיד של סלקום TV הוא קבוע, לא מבלבל ואתם יכולים להיות בטוחים ש-99 ₪ זה המחיר שתשלמו בסוף החודש. ריבוי הסדרות, קיומה של אפליקציה, ההתקנה הפשוטה – כל אלו זוקפים נקודות לזכותה של החברה.

 

עם זאת, אם אתם מחפשים מבחר תכנים עשיר ומותאם באורח מושלם לטעמכם האישי, HOT ו-YES הן הבחירה המועדפת עבורכם. כך, אוהבי הספורט, הורים לילדים, המחפשים מערך תכנים עשיר בתחום עניין ספציפי, ימצאו את מבוקשם באחת מהחבילות שיציעו לכן החברות הוותיקות יותר. ככל הנראה, העלות החודשית תהיה גבוהה יותר, אך, אם איכות וריבוי התכנים יצדיקו אותה, אז למה לא?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme