10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים
שתף:

מי משלמת את המחיר על פרשת השוחד באוניברסיטאות, מה הפתרון של בואינג למשבר וכמה תיירים הגיעו לישראל בשנה האחרונה – שהייתה גם שנת שיא?

 

1 – מדד המחירים לצרכן עלה

על פי נתוני הלמ"ס, מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% בחודש האחרון, בהשוואה לינואר. במבט על 12 החודשים האחרונים נרשמה עלייה של 1.2%. כשנכנסים קצת יותר פנימה התמונה נעשית ברורה עוד יותר: מדד מחירי הפירות והירקות עלה ב-2.5%, מחירי ההלבשה וההנעלה דווקא ירד ב-4.3% ואילו מדד מחירי הריהוט והציוד לבית עלה ב-0.6%. גם בחינוך, בתרבות ומחירי תחזוקת הדירה נרשמו עליות, וככלל נראה שמדובר בתוצאה שאינה תואמת את הציפיות, שכן אנליסטים דווקא ניבאו ירידה של עד 0.2%.

 

2 – שנת 2018 הייתה טובה לתיירות

עוד דו"ח של הלמ"ס, והפעם זהו הדו"ח שמסכם שנת תיירות מוצלחת במיוחד. לפי הנתונים, במהלך 2018 הגיעו לישראל למעלה מ-4 מיליון תיירים, מה שתרם לעלייה של 10% בתפוסת בתי המלונות והוביל לפדיון של כ-12 מיליארד שקלים. העיר המבוקשת ביותר היא תל אביב, ומיד אחריה ירושלים, אבל גם אילת וים המלח משכו את תשומת הלב של התיירים.

 

שיא תיירות
התיירים אוהבים את תל אביב

 

3 – הפתרון של בואינג: עדכון תוכנה

חברת בואינג מנסה לצמצם נזקים אחרי התרסקות המטוס האתיופי, השני מדגם בואינג mas 737 שמתרסק בתוך חצי שנה בלבד. על פי הודעת החברה, עדכון תוכנה יושק עוד לפני סוף החודש, והוא ישדרג את התוכנה בכל צי המטוסים של החברה. עד שזה יקרה, ובהנחה שמנהל התעופה בארה"ב יאשר את השינויים הללו, מטוסי הבואינג קורקעו ב-48 מדינות.

 

4 – האפודים הצהובים שוב יוצאים לרחובות

היה אמנם די שקט בפריז בשבועות האחרונים, אבל עכשיו השקט הזה הופר ומחאת "האפודים הצהובים" מתחדשת. הם פתחו מיד בכל הכוח, עם ניפוץ מסעדת יוקרה בעיר, וכמו שזה נראה – המחאה לא תיעלם עד שהמטרות שלה יושגו. ביטול רפורמות כלכליות הוא רק חלק מהעניין, ובאופן כללי המוחים מנסים לשנות סדרי עולם בפריז ולשנות את הסדר הקיים.

 

 

5 – פרשת השוחד משנה סדרי עולם בהוליווד

אחרי שנחשפה פרשת שוחד האוניברסיטאות, במסגרתה נתנו הורים עשירים שוחד כדי שילדיהם התקבלו למסגרות לימוד יוקרתיות, גם השחקניות שנמצאות במוקד הסערה משלמות מחיר, ובפרט לורי לקלין, אחת החשודות ומי שמשחקת בימים אלה בסדרה "צער גידול בנות" (בתפקיד שגילמה גם בסיבוב הקודם של הסדרה אי שם במאה הקודמת). הסדרה תחזור לעונה נוספת בלעדיה, וגם רשת הולמרק הודיעה על ניתוק הקשרים עם השחקנית, שלפי החשדות שילמה לא פחות מחצי מיליון דולר כדי להבטיח לבנותיה קבלה לאוניברסיטה יוקרתית בקליפורניה.

 

לורי לקלין
"צער גידול בנות" בלי ג'סי

 

6 – מי שמנע מנתניהו מימון – פורש

יו"ר ועדת ההיתרים הודיע על פרישה מתפקידו זמן לא רב אחרי שדחה את בקשתו של ראש הממשלה לקבל תרומות למימון הייצוג המשפטי שלו. בעקבות החלטה יו"ר הוועדה נדרש ראש הממשלה להחזיר כ-300 אלף שקלים שגייס, ועכשיו יושב הראש מסיים את תפקידו בגלל מה שהוא מגדיר "לחצים פוליטיים."

 

 

7 – סאגת הברקזיט לא נגמרת

אחרי שהסכם הברקזיט של תרזה מיי נכשל, ואחרי שהוחלט בפרלמנט להימנע מפרישה מהאיחוד האירופי ללא הסכם, ראש ממשלת בריטניה עדיין אופטימית. ההצבעה השלישית לאישור הסכם הפרישה נקבעה ליום שלישי, לא שיש סיבה לאופטימיות אחרי שני הפסדים. בינתיים היא לכל הפחות קיבלה הארכה, והברקזיט נדחה מסוף מרץ (29.3) לסוף יוני (30.6).

 

8 – קים קרדשיאן לא תגיע

בזמן שהופעתה של מדונה באירוויזיון לא בטוחה, ובלי אורחים גדולים מתוכננים (אלא אם ביקור "הכלה מאיסטנבול" ממש מרגש אתכם), גם קים קרדשיאן משנה תכניות. מי שתכננה להגיע לישראל במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם המותג "קרולינה למקה" הודיעה שזה לא עומד לקרות, ובינתיים לא נקבע מועד חלופי.

 

קים קרדשיאן
משנה תכניות – קים קרדשיאן

 

9 – חברת yes תעבור לשידור אינטרנטי

אחרי חברות הסלולר, ובעקבות השינויים בשוק הטלוויזיה בשנים האחרונות, חברת yes מתחילה להתאים את עצמה לתחרות – ועוברת לשידורים על בסיס האינטרנט. המהלך הזה מתבקש, והוא גם עומד לחסוך לה לא מעט הוצאות, אבל זה לא עומד לקרות בקרוב אלא בתוך כמה שנים. בזמן הזה תצטרך החברה להמשיך ולעקוב אחר השוק והמתחרים, ולהתאים את עצמה למה שקורה בשטח.

 

10 – מחיר שביתת המסעדנים באירוויזיון

המסעדנים בתל אביב עדיין מצהירים כי בכוונתם לשבות לקראת האירוויזיון. זהו ניסיון נוסף להביע מחאה נגד הרגולציה בכלל, ונגד חוקי הטיפים והעובדים הזרים בפרט. אלא שעל פי ההערכות, המחאה הזו תעלה להם ביוקר, שכן הצפי הוא לגידול של 58 מיליון שקלים בעקבות אירוח התיירים במהלך אירועי האירוויזיון. אם המסעדנים מעדיפים לסגור עסקים במקום ליהנות מהרווחים האלה, זו כנראה הוכחה לחומרת המצב.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme