להתכונן לראיון עבודה בגוגל – השאלות הכי מוזרות בראיונות העבודה של החברות הכי שוות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

אם גם אתם מחפשים עבודה חדשה בהייטק או בניהול – חשוב שתדעו, שישנם מראיינים אשר לומדים אודותיכם, בדרך של הצגת שאלות מוזרות באופן מפתיע במהלך ראיון עבודה. אז אם חשבתם שכבר שמעתם הכל, אם ניראה לכם שאי אפשר להפתיע אתכם – קבלו את השאלות הכי תמוהות שנשאלו בראיונות עבודה לחברות הכי גדולות בשוק.

 

מה מלהיב אותך? שרטט לי את זה

בראיון עבודה סטנדרטי בלינדקאין, עם מנהל כוח האדם ברנדט בראון, זו כנראה השאלה הראשונה שתישאלו. השאלה היא שאלה פתוחה, והיא מכוונת על מנת להפתיע את המרואיין ולפגוש אותו במקומות פחות צפויים שלו, בסוג של לחץ של זמן. התשובות לשאלה הבלתי צפויה הזו, על פי הבנתו של בראון, מציגות את יכולתו של האדם להסביר את עצמו, להיות בהיר ותהליכי, וגם – מאפשרות הצצה לחיים הפרטיים שלו.

 

איך היית מתכנן את המוצרים (שלנו) על מנת להרוויח עוד כסף?

ראיונות העבודה בגוגל ידועים כמפתיעים ולא קלים לפיצוח. ולמה שלא יהיו? ידוע, הרי, שגוגל מציעה סביבת עבודה שאין שניה לה – כל מועמד שמגיע לראיון עבודה בגוגל, מתכוון להשקיע את מירב המאמצים על מנת לעבור את הראיון ולהתקבל לעבודה. אז מבין השאלות המוזרות אשר נרשמו בראיונות העבודה השונים במשרדי ענקית החיפושים הבין לאומית, שאלות שונות המציגות למרואיין אפשרות לתכנן מחדש את המוצרים של גוגל, ולבחון כיצד הוא מתכנן, חושב, ופועל, במהירות ובאופן לא מתוכנן. שאלות כמו – "אילו עוד אפיקים לרווח היית מציע לנו, פרט לפרסומות המופיעות לפני הסרטונים ביוטיוב?" או "כיצד היית משפר את המוצר האהוב עליך מבית גוגל?" הן שאלות שכיחות בראיונות העבודה בגוגל. בכל מקרה, אם אתם בדרך לראיון עבודה שם – תתכוננו להיות מופתעים.

 

כמה כדורי טניס להערכתך ניתן להכניס לאוטובוס?

אנחנו עדיין בענקית החיפושים גוגל, והפעם – אנחנו נוגעים בשאלות של אמדן שהן לא בלעדיות לגוגל. שאלות כמו "כמה קוביות של 5 ס"מ X 5 ס"מ ניתן להערכתך להכניס לחדר הזה?" או "כמה כדורי טניס נכנסים בתוך אוטובוס?" הן שאלות שמסייעות למראיין לבדוק עד כמה אתה מקורקע, או במילים אחרות – עד כמה אמדן של מספרים גדולים, בהערכה גסה, ובלחץ של זמן ושל הצורך להצטיין – הוא מדוייק. דרך אגב, איש לא גילה עדיין אם לשאלות האלה ישנה תשובה ברורה. חשבנו, שייתכן שהמראיינים רק רוצים לבדוק – אם תגמגם.

 

אוטובוס

 

לו הייתי הופך עכשיו את התיק שלך על השולחן, מה הייתי מוצא בו?

כנראה ששאלות כמו "מהם היתרונות והחסרונות שלך כעובד" עבר פסו מן העולם. במקומן, אנחנו פוגשים סידרה אישית מאוד של שאלות, שנועדו על מנת לבחון את יכולת העבודה בצוות שלכם, את יכולת התגובה שלכם בשאלות מפתיעות, ועוד קווי אישיות הנדרשים על מנת להבין איזה סוג של עובדים אתם יכולים להיות. בשאלה הספציפית בעניין התיק, כנראה שניתן ללמוד הרבה גם על הרשימה שתושמע כמענה – וגם על זמני החשיבה של המועמד, עד שיתחיל לדבר. בקטגוריה של שאלות אישיות (אישיות מדי, יש שיאמרו), נמצא עוד שאלות רבות, כמו – "את מי אתה אוהב יותר, את אבא או את אמא?", "האם היית רוצה להביא לעבודה את חיית המחמד שלך, גם אם השותף שלך למשרד אלרגי לכלבים?", "מה מפחיד אותך?" ואולי המאיימת מכולן – "מה היית רוצה לעשות, אם לא היית צריך לעבוד?"

 

ספר לי על מחשבה שיש לך, שאף אחד לא מסכים איתה

בעליה הגאים של השאלה הזו הוא פיטר ת'ייל, מנהל כוח האדם והמראיין הראשי בחברת פייפאל. השאלה חשובה לו, ולכן הי נשאלת בכל ראיון עבודה שהוא עורך, מפני שת'ייל מאמין בעובדים שחושבים מחוץ לקופסה, ואשר אינם חוששים להביע את דעתם. ת'ייל מספר שבמענה לשאלה זו, יש המהססים ויש אף כאלה אשר לא יודעים כיצד להשיב – יש כאלה שברור שהם  ממציאים סיפור תוך כדי, ויש כאלה שלא מצליחים לבחור מתוך הסיפורים הרבים שלהם על רעיונות, מחשבות, ודעות שהן ייחודיות להם. "לא כל אחד שהוא בעל רעיונות ייחודיים הוא עובד אופטימאלי מבחינתי", הוא מספר – "אבל זו התחלה טובה".

 

כמה עצות לתשובות טובות – לא משנה מה היתה השאלה

אספנו עבורכם כמה טיפים, על מנת שאם תגיעו לראיון עבודה שהמראיין בו הוא חובב של שאלות ראיון מוזרות – תוכלו להתחיל ממספר כללי אצבע שיעזרו לכם לבחור את התשובה הכי פחות מוזרה.  הנה הטיפים שלנו לשאלות ההפתעה בראיונות עבודה:

  • היו אותנטיים.זה בדרך כלל מה שהמראיין רוצה לראות. אם אתם מופתעים -בטאו את ההפתעה שלכם
  • הימנעו מהגזמות פרועות (לא תמיד זה פשוט -השתדלו)
  • הימנעו מהרצאות ארוכות, כניסה מוגזמת לפרטים אישיים, ובכל מקרה – אל תבכו
  • שדר בטחון. הסתכל למראיין בעיניים בזמן שאתה משיב לשאלותיו
  • אם אתה מועמד למשרה של עבודת צוות – חשוב במונחים של קבוצה. זה יעזור למראיין להתרשם שאתה איש צוות מוצלח.
    אם אתה מועמד לתפקיד ניהול – חשוב על האנשים שתתבקש להוביל והתייחס למבנה קבוצתי בתשובותיך, כשזה מתאים
  • היה יצירתי. חשוב מחוץ לקופסה. דמיין שאתה בסיטואציה מתוחה פחות והשתדל להשיב למראיין באופן אישי, קצר, ונעים
  • וטיפ אחד אחרון – גם אם אתה מרגיש שהראיון הזה ממש לא הולך טוב – אל תתייאש. ראשית, מפני שבראיונות מסוג זה לא פעם מרגישים המרואיינים שזה פשוט לא הולך – לא תמיד בצדק. ושנית – מפני שלעיתים גם אם בהזדמנות הספציפית הזו לא תצא הצעת עבודה מן המפגש – אתם עשויים עוד להיפגש בעתיד, וכדאי שתשמור על דלתות פתוחות לתקשורת.

 

בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme