כמה דרכים בסיסיות לצאת מהמינוס בבנק

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

אם נערוך סקר קצר נגלה שחלק גדול מהישראלים במינוס. הם מוציאים יותר כסף ממה שהם מכניסים, ואילו הסכום בחשבון העובר ושב שלהם הולך וגדל, רק לא בכיוון הרצוי. בעוד זה אולי נשמע לא רע להמשיך להשתמש בכסף שאין ברשותכם, המשמעות של המינוס היא – בסופו של יום – הלוואה. זה אומר שאתם משלמים ריבית יותר גבוהה, וזה אומר שהדרך לצאת מהמינוס נעשית מאתגרת ומורכבת יותר ככל שהזמן חולף. אז איך יוצאים מהמינוס?

 

הגדלת הכנסות

הצעד הראשון והבסיסי מכולם הוא גם, לרוב, המאתגר מכולם. הגדלת הכנסה היא מטרה מרכזית גם אם אין לכם מינוס בבנק, אבל כשהמינוס גדל אפשר ורצוי למצוא דרכים נוספות להכניס עוד כמה שקלים הביתה. עבודה חלקית, הכנסה פאסיבית או שעות נוספות במשרד, כל אלה יעזרו לכם להגדיל את שורת הפלוס, מה שיוביל בהדרגה גם לצמצום השורה השלילית ותאפשר לכם לצאת מהמינוס.

 

הידוק חגורות

אם יש צמד מילים שאנחנו ממש לא אוהבים, הרי שמדובר בצמד הזה. אנחנו לא באמת רוצים להדק חגורות, והאמת היא שאנחנו כמהים לחיים טובים שכוללים נסיעות לחו"ל, בילויים, קניות ורכב נוצץ. בפועל, אלה הם בדיוק הפיתויים שגורמים לנו לחרוג מהמסגרת ומכניסים אותנו למעגל הקסמים השלילי כל כך. אז אמנם אין סיבה להישאר בבית כל ערב, להימנע מחופשה או ללבוש בגדים מרופטים, אבל אם תבדקו את פירוט חיוב האשראי שלכם תגלו איפה אתם נופלים ומה אפשר לקצץ. כך, אם אתם יוצאים למסעדות שלוש פעמים בשבוע, תוכלו לחסוך לא מעט כסף אם תוותרו על ארוחה שבועית אחת ותהפכו אותה לסעודה ביתית. אם אתם טסים לחו"ל פעמיים בשנה, גם ויתור על נסיעה אחת יחסוך לכם אלפי שקלים.

 

הלוואה מהבנק

גם אם אתם עדיין בתוך מסגרת האוברדרפט שלכם, וגם אם נדמה לכם שאין שום סיבה לקחת הלוואה כרגע, כי אתם באמת מסתדרים בלעדיה – תחשבו שוב. אם תערכו בדיקה מול הבנק תגלו שאתם משלמים ריבית גבוהה למדי על המינוס שלכם. אם תמשיכו את המחקר עוד קצת תמצאו שישנם מסלולי הלוואה שיאפשרו לכם להחזיר תשלום חודשי נוח ולשלם ריבית נמוכה יותר. כך תחזירו את החשבון שלכם לצד הנכון של המשוואה וגם תשלמו הרבה פחות על ההלוואה שקיבלתם, שהרי גם המינוס הוא, כאמור, סוג של הלוואה. היא פשוט הרבה יותר יקרה.

 

הגדרת מועדי חיוב

אם יש תקופה שבה המינוס נעשה עובדה קבועה בשטח, זוהי התקופה הקצרה שבין מועד חיוב כרטיס האשראי לבין קבלת המשכורת, או לחלופין, זהו פרק הזמן שבין קבלת השכר לבין פדיון הצ'ק של שכר הדירה שלכם. רגע לפני שאתם מתפתים להגדיל את מסגרת האוברדרפט עצרו לרגע וערכו שיחת טלפון קצרה לחברת האשראי או לבעל הבית. סביר להניח שתוכלו לשנות את מועד החיוב שלכם ללא כל אתגר, מה שימנע את החריגות הקטנות הללו וישמור אתכם בתוך המסגרת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme