לחסוך בגיל צעיר ב-4 צעדים פשוטים

מערכת5 דקות קריאה
לחסוך בגיל צעיר – 4 צעדים ראשונים בכיוון הנכון
שתף:

הרגלי חיסכון הם חשובים. מאוד. בשנות העשרים לחיינו אנחנו נוטים לנצל את ההכנסה העודפת שלנו, זו שנמצאת בידינו משום שההוצאות שלנו הרבה יותר נמוכות. אנחנו לא מחויבים למשכנתא ואין לנו משפחה לממן. יכול להיות שאנחנו שוכרים דירה קטנה או מתמודדים עם הלוואות סטודנטים, אבל הסיכוי הסביר הוא שאם נתכנן ונפעל נכון נוכל להתחיל לחסוך בגיל צעיר ולקצור את הפירות בהמשך. ככל שנמהר לסגל הרגלי חיסכון טובים יותר, ונקפיד לשמור חלק קבוע מהשכר בצד, כך נצליח לעשות זאת גם כשיהיו לנו מחויבויות כלכליות גדולות יותר. זוהי דרך טובה לאמץ התנהגויות חיוביות יותר בכל הקשור להתנהלות כלכלית, ואין ספק שנהנה מהרווחים הללו בעשורים הבאים עלינו לטובה. כדי שתעמדו במשימה בהצלחה, לפניכם ארבעה טיפים שיעזרו לכם להתחיל לחסוך בגיל צעיר, וגם לעשות את זה נכון.

 

  1. התחילו לחסוך לפנסיה כבר עכשיו

אם אתם עובדים כשכירים בדקו את תכנית הפנסיה המוצעת לכם. החוק בישראל מחייב את המעסיקים להפריש אחוז מסוים משכר העובד לקרן פנסיה. באופן דומה מופרש גם חלק משכרו של העובד. ודאו שזה באמת קורה, ואל תסמכו על הבטחות הנזרקות לאוויר. גם אם נדמה לכם שיש לכם עוד שלושה או ארבעה עשורים של עבודה מפרכת, את החיסכון אתם חייבים להתחיל כבר עכשיו. אם בחרתם בדרך עצמאית והקמתם עסק משלכם, התחילו לחסוך בגיל צעיר ופתחו קרן פנסיה. מעבר לעובדה שהחל מ-2017 קיימת חובה על העצמאיים להפריש חלק מההכנסות שלהם לקרנות פנסיה, מדובר בכלי חיסכון קריטי. בבוא היום, כשתפרשו והשכר הקבוע כבר לא יהיה שם, תצטרכו את הכסף הזה.

 

התחילו לחסוך בגיל צעיר - גם לגיל הפרישה
חשוב להתחיל לחסוך בגיל צעיר ולהתכונן לפנסיה, גם אם גיל הפרישה שלכם רחוק מאוד. יהיה לכם הרבה יותר מאתגר להתחיל בגיל מאוחר

 

  1. יצרו לעצמכם הרגלי חיסכון

ההרגלים שאנחנו רוכשים בתחילת דרכנו בשוק העבודה (או בעולם היזמות) ישפיעו על הדרך שבה נתמודד עם כסף גם בגילאים מאוחרים יותר. גם כשתינשאו, תחלקו משק בית עם אדם אחר ותקימו משפחה, תמשיכו להתנהל באופן די דומה. אם תתחילו לחסוך בגיל צעיר תגלו עד כמה פשוט לכם לחסוך בגיל מבוגר יותר. ישנם לא מעט הרגלי חיסכון טובים, דרך אגב. במקום לקנות ארוחות במסעדות מדי יום, הביאו למשרד אוכל מוכן מהבית, או הגבילו את כמות הארוחות עם הקולגות לפעם אחת בשבוע. אם תחשבו את ההפרש במחיר תגלו כמה כסף אתם חוסכים בפעולה קטנה כל כך. באופן דומה, ערכו סקר שוק קצר לפני שאתם רוכשים מוצר מסוים ונסו למצוא אותו במבצע משתלם או במחיר נוח יותר.

 

  1. לחסוך בגיל צעיר ולקבוע מטרות מוחשיות

ההחלטה להתחיל לחסוך בגיל צעיר היא חשובה מאוד, ודרך מצוינת לעמוד בה היא לקבוע יעדים לקראתם תעבדו מדי חודש או שנה. היעדים הללו נפרדים מתכניות החיסכון שלכם לפנסיה. הגדירו מטרה וגם לוח זמנים הגיוני שבו תוכלו לעמוד. כך תוכלו לקבוע גם את הסכום הדרוש לכם, וגם את הסכום שתצטרכו לחסוך מדי חודש. ודאו שמדובר ביעד בר השגה, ושימו לב שכדי לחסוך תצטרכו לקצץ מעט בהוצאות האחרות שלכם. אם תפעלו נכון תוכלו לשלם מקדמה על בית חדש או לצאת לחופשה מפנקת.

 

התחילו לחסוך מגיל צעיר עם מטרות ברורות
הגדרת יעדים ברי השגה היא צעד מצוין שיעזור לכם להתחיל לחסוך מגיל צעיר וללמוד להתנהל בצורה חכמה יותר כדי לצמצם הוצאות ולחסוך הרבה יותר

 

  1. קבעו אתגר חדש: להפסיק לבזבז

דרך נוספת להגדיל את הסכום שאתם חוסכים מדי חודש היא לאתגר את עצמכם ולהחליט שאתם מפסיקים לבזבז כסף בקטגוריה אחת בכל חודש. אם תרצו (ותוכלו) לקחת את האתגר צעד נוסף קדימה, אפשר להחליט שבמשך חודש שלם לא תבזבזו כלל, למעט הוצאות על אוכל ותחבורה, כמובן. אתגרים אלה מוגבלים בזמן, וכך תצליחו לעמוד בהם בהצלחה. בנוסף תוכלו לזהות כמה תחומים שבהם אתם יכולים להמשיך לחסוך לאורך זמן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme