כך בונים מותג באינסטגרם לעסק קטן עם תקציב מינימאלי עד אפסי

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

פעמים רבות בעלי עסקים קטנים נמנעים מפעילות שיווקית ענפה ונרתעים משימוש בפלטפורמות מודרניות לקידום העסק עקב תקציב פרסומי מוגבל ובשל החשש ממורכבות התהליך הכרוך בפעילות השיווקית. לאמיתו של דבר, מדובר בחששות סרק, שהרי העולם הדיגיטלי פורש בפני כל משתמש אינספור אפשרויות לשיווק יעיל, זול ונגיש לכול בזכות פשטותו ונוחות השימוש שהוא מציע. אינסטגרם נמנית בין הפלטפורמות הפופולאריות ביותר בקרב משתמשים פרטיים ועסקים. לכן, החלטה עסקית לבנות מותג באינסטגרם זוהי בחירה נבונה, ואם תעשו נכון את המהלך, תוכלו ליהנות בהקדם מתמורה רצויה עבור החברה שלכם.

 

מהו אינסטגרם?

אם טרם יצא לכם להכיר – אינסטגרם זוהי אפליקציה חינמית שפותחה בשנת 2010 ומונה יותר ממיליארד יוזרים. אינסטגרם משמשת לצילום תמונות וסרטונים קצרים ושיתופם במגוון רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ואחרים. כל בעל חשבון אישי ביישום בוחר את המשתמשים שברצונו לעקוב אחריהם (במטרה להיחשף לפרסומים שהם מעלים). בדומה לכך, משתמשים אחרים הבוחרים לעקוב אחרי המשתמש הספציפי, נחשפים לתכנים שהוא משתף. בנוסף, מציעה הפלטפורמה אופציה לעיצוב גראפי, החלת פילטרים, עריכה ושדרוג של התמונות המצולמות במגוון אופנים בהתאם לצרכיו וטעמו האישי של המשתמש.

 

מותג באינסטגרם לעסק – למי זה מתאים?

לאור הפופולאריות הרבה של האינסטגרם, הפך היישום לכלי פרסום חזק בזירה הדיגיטלית. בין העסקים הרבים שבוחרים לבנות מותג באינסטגרם נמנים בעיקר אלו העוסקים בשיווק מוצרים (חנויות בגדים, עסקים המשווקים מוצרים לבית ורבים נוספים), שהרי בעזרת היישום ניתן לחשוף את מוצרי העסק בפני ציבור העוקבים (הלקוחות הפוטנציאליים), לעורר בהם עניין ולעודד אותם לעבור לאתר הבית של העסק או לפנות אליו ישירות במטרה לקנות את הסחורה. עם זאת, גם עסקים המספקים שירותים יכולים להפעיל קצת יצירתיות, להיעזר באינסטגרם ולשווק את עצמם בהצלחה רבה.

 

שלבים וטיפים לבניית מותג באינסטגרם

ובכן, ממה מתחילים? לאחר שפתחתם חשבון, בנו את הפרופיל העסקי שלכם בתבונה: הגדירו כתמונת פרופיל את לוגו החברה, בחרו שם משתמש בעל זיקה רבה ככל הניתן לשם העסק, הזינו את כתובת האינטרנט של אתר העסק על מנת הגולשים יוכלו להגיע אליו לאחר החשיפה לתכנים שתפרסמו, הקפידו על תיאור עסק מתומצת, ממוקד ובעל מסר חזק.

 

לאחר שתשלימו את עריכת הפרופיל ותעברו לשלב הניהול השוטף של החשבון חשוב שתקפידו על הדברים הבאים:

 

  • ראשית כול, הימנעו מפרסום של תמונות ברזולוציה נמוכה. נסו להיכנס לראש של הלקוח הפוטנציאלי: איזו תמונה תגרום לו לעשות "לייק?", מה יעשה לו חשק לראות עוד ויניע אותו לפעולה הרצויה?

 

  • בנוסף, התמידו להוסיף מספר מילים לכל תמונה או סרטון שאתם מעלים. הכיתוב לא צריך להיות פורמלי או שיווקי מדי – קלילות, מקוריות והומור ישרתו אתכם טוב יותר. כמו כן, על תשכחו להוסיף קישור רלוונטי שיוביל את הגולש לעמוד הרכישה של המוצר או לכל מקום אחר שמשרת את המטרה העסקית שלכם. הוספת האשטאגים פופולאריים מתאימים ותיוגים גיאוגרפיים יתרמו גם הם.

 

  • אל תגבילו את השימוש שלכם רק לאינסטגרם – שתפו את התמונות גם ברשתות חברתיות אחרות (פייסבוק, טוויטר ואחרים).

 

  • וחשוב מכול, הפעילו יצירתיות. אל תגבילו את עצמכם לפרסום מוצרים יבש. אחת לתקופה מסוימת הציעו לעוקבים שלכם להצטלם עם המוצר שלכם ופנקו אותם בהנחות ומבצעים נוספים על מוצריכם, פרסמו הגרלות, הציעו פרסים אטרקטיביים. בקיצור, צרו ערך מוסף עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – כך תהפכו אותם לעוקבים וצרכנים נאמנים למותג שלכם.

 

פרסום ממומן באינסטגרם

דרך נוספת לבניית מותג באינסטגרם היא באמצעות מודעות פרסום ממומן. עם זאת, יש לקחת בחשבון שאם עד כה כלל המהלך השיווקי היה חינמי, כעת תצטרכו לשלם עבור השירות. כמה? זוהי כבר ההחלטה האישית שלכם. ההמלצה היא להחליט על גודלו של תקציב הפרסום מראש, על מנת להימנע מחריגה מהסכום הרצוי.

 

מאחר והניהול של מודעות האינסטגרם מתבצע דרך ממשק הפרסום של רשת הפייסבוק, יש צורך להתחבר תחילה אל חשבון המודעות של פייסבוק. עשו זאת באמצעות כניסה לעריכת פרופיל בחשבון האינסטגרם ובחירת האפשרות של "Try Instagram Business Tool". מן הראוי להזכיר, כי חשוב שיהיה בבעלותכם דף עסקי בפייסבוק.

 

פרסום מודעות אינסטגרם ממומנות הינו תהליך פשוט למדי שכל אחד יכול לבצע בעצמו ללא עזרתו של איש מקצוע. לאחר פרסום המודעות, תוכלו לעקוב אחר הסטטיסטיקות והנתונים שונים אודות החשיפה (כמות צפיות, הקלקות וכו').

 

זכרו, גם אם מדובר כאן בכלי פרסומי ממומן, הימנעו מאופי מכירתי מדי של מודעות, שכן הוא מרתיע לקוחות פוטנציאליים, אשר מאסו כבר מהכמויות האדירות של התוכן הפרסומי ש"רודף" אותם בכל מקום.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme