תיאום מס באינטרנט – איך זה עובד ואיך עושים את זה?

מערכת5 דקות קריאה
איך עושים תיאום מס באינטרנט?
שתף:

אם אתם עובדים ביותר ממקום עבודה אחד, תיאום מס הוא לא פחות מאשר קריטי עבורכם. אלא שישראלים רבים נמנעים מהטיפול בנושא הזה, פשוט משום שמדובר בבירוקרטיה, והבירוקרטיה לוקחת לנו זמן. הביקור במשרדי מס הכנסה מלווה בתור ארוך, בהכנת ניירת ובמקרים מסוים בחזרה לתור נוסף רק משום ששכחנו מסמך כזה או אחר. אלא שהיום, כיאה למאה ה-21 שבה אנחנו חיים ולעידן הטכנולוגי שהשתלט על חיינו, גם המשימה הזו פשוט יותר. תיאום מס באינטרנט הוא דרך יעילה לחסוך זמן, ואם אתם עדיין לא בטוחים איך עושים תיאום מס, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.

 

 

מהו תיאום מס ולמה הוא חשוב לנו?

לפני שאתם מתחילים לחקור ולגלות איך עושים תיאום מס, כדאי להבין במה בדיוק מדובר. אם כן, בפשטות, תיאום מס הוא הליך בו פונה האזרח שמקבל הכנסה מכמה מקורות אל רשויות המס, ומבקש שיגדירו עבור כל אחד ממקורות ההכנסה שהוא מקבל, כמה מס יש לנכות. סכום המס שאנו משלמים נקבע באופן מדורג לפי גובה ההכנסה וככל שההכנסה עולה, שיעור המס עולה “מדרגה” ובעצם מעלה את סך המס הכולל שנשלם. כל עובד שכיר נדרש למלא בתחילתה של כל שנת מס טופס 101, בו הוא מצהיר האם זו הכנסתו היחידה או שמא יש לו הכנסה נוספת. במידה ויציין כי הכנסה נוספת אכן קיימת, ידרוש ממנו המעביד לגשת לפקיד השומה ולהביא תיאום מס, אחרת ינוכה משכרו מס כאילו הוא נמצא במדרגת המס הגבוהה ביותר. חשוב לזכור עוד כי תיאום מס תקף לשנה אחת. כך שבתחילת כל שנה יש לבצע תיאום מחדש. יתרה מכך, תוכלו לבצע תיאום מס בכל עת במהלך השנה, ולהעבירו למעסיקים.

 

אז איךעושים תיאום מס באינטרנט?
חשוב לדעת איך עושים תיאום מס באינטרנט – כדי לחסוך זמן וכסף

 

איך עושים תיאום מס ומתמודדים עם טעויות?

אם נדמה לכם שתוכלו לחמוק מהתשלום על ידי אי הצהרה או הצהרה שאיננה אמת, כדאי לדעת כבר עכשיו שמדובר בעבירה על החוק. חובה על כל עובד בישראל למלא באופן מדויק ואמין טופס 101. לא זאת בלבד, אלא שמידי שנה נדרש כל מעביד לדווח לשלטונות המס על העובדים שהיו מועסקים אצלו במהלך השנה. תהיו בטוחים ששלטונות המס יודעים לעשות הצלבות ולאתר את כל מי שטעו בהצהרותיהם, ולכן מומלץ ללמוד איך לעשות תיאום מס באינטרנט בכוחות עצמכם. זה יחסוך לכם זמן, כסף ולא מעט כאבי ראש.

 

 

איך עושים תיאום מס באינטרנט?

המערכת לתיאום מס באינטרנט מבקשת מאיתנו את הפרטים הנדרשים, ומחשבת את המס שעלינו לשלם מסך כל ההכנסות שלנו מכל מקומות העבודה השונים. היא למעשה קובעת כמה מס חייב יהיה לנכות כל מעביד. את הקביעה שלה נקבל בדואר לכתובת שלנו, וזה יהווה בעצם אישור על ניכוי מס במקור שנציג לכל אחד מהמעבידים.

 

בעת ביצוע תיאום מס באינטרנט נפגוש במחשבון סימולציה לתיאום מס, וכל עוד לא נלחץ על כפתור “עדכון” לא ישלחו נתונים מזהים לשלטונות המס. בעצם הסימולציה הזאת עוזרת לנו להעריך מראש מה יהיו תוצאות תיאום מס. עם זאת, תיאום מס באינטרנט לא יעבוד לכם במידה ואתם מבקשים חלק מההקלות במס או במידה ואתם רוצים לנצל את מלוא ההפרשה לקרן ההשתלמות שלכם מכמה מעבידים, כמו גם אם כבר ביצעתם תיאום מס בשנת המס. אז תצטרכו לפנות למשרדי מס הכנסה ישירות.

 

איךעושים תיאום מס? עם טופס 116
איך עושים תיאום מס? מתחילים עם טופס 116 – וכך הוא נראה

 

הדרך המייגעת לביצוע תיאום מס

תיאום מס באינטרנט הוא פתרון יעיל ופשוט, אבל מי שמעדיף את השיטות המסורתיות יותר – יכול לבצע תיאום מס גם בדרכים אחרות. דרך אחת כוללת פניה בכתב לפקיד השומה באזור המגורים שלכם. בשלב זה תצטרכו למלא טופס 116, שהוא טופס המיועד להגשת בקשה להקלה ולביצוע תיאום מס. אם תגישו את הבקשה ללא הטופס תצטרכו לציין את מקומות העבודה השונים שלכם ולספק כמה שיותר פרטים. ארבעת הפרטים החשובים ביותר הם: (1) שם המעסיק, (2) מספר תיק הניכויים, (3) שכר שנתי ברוטו הצפוי מהמעסיק עד תום שנת המס, (4) מספר חודשי העבודה במהלך השנה. בנוסף לפרטים אלה תידרשו להציג גם את תלושי השכר האחרונים מכל מקומות העבודה הרלוונטיים. אם אתם מגישים את הבקשה בתחילת העבודה (טרם קבלת תלוש שכר) ודאו שאתם מציינים זאת במפורש.

 

לאיתור פקיד השומה הקרוב אליכם היכנסו לאתר רשות המיסים בקישור הזה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme