מסחר בבורסה – חמשת הטיפים הכי חשובים למתחילים במסחר בבורסה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מסחר בבורסה
שתף:

יותר ויותר ישראלים משתמשים באפשרות מסחר בבורסה על מנת להגדיל את ההכנסה שלהם וליצור ערוצים של הכנסה פסיבית, בנוחות הבית, בקליק אחד. על פניו, מדובר בלא פחות מאשר הזדמנות של פז להגדלת ההכנסות – אבל כל סוחר מנוסה במניות יספר לכם, כי השכלה בתחום היא ערובה להצלחה במסחר בבורסה. הנה לפניכם, חמישה טיפים של זהב עבור מסחר בבורסה – ליצירת הכנסה יציבה, שתוכלו לבנות עליה, שתגדיל את הרווחה הכלכלית שלכם.

 

טיפ ראשון – מסחר בבורסה הוא (בדרך כלל) משחק לטווח ארוך

 זה היה וורן באפט, מי שנחשב למשקיע הפרטי הגדול בעולם והגורו של משקיעים רבים במסחר בשוק ההון בכל העולם, שאמר – "אני משקיע במניות, מתוך המחשבה שהחל ממחר המסחר בבורסה לא יתאפשר למשך עשר שנים". המשמעות בהיגד זה שלו, היא שההשקעה במניות צריכה להיעשות לא בשיטת ה"זבנג וגמרנו" – אלא מתוך מחשבה על השקעה  לטווח ארוך, בחברה שיש בה ערך ושאתם צופים עבורה גידול יציב לאורך זמן בשווי. זה, כמובן, לא אומר שהשקעות במסחר יומי במקרים חריגים שבהם תנועות דראסטיות הטומנות פוטנציאל לרווח בחובן הופכות את המסחר שלכם בבורסה במקרים בודדים לעניין של מהיום להיום – או לעיתים אפילו משעה אחת לאחרת – אולם, חשוב לדעת, כי בעוד ניהול תיק ההשקעות שלכם נדרש להשקעת זמן יום יומית, לאור אסטרטגיה שבחרתם מבעוד מועד (עוד נדבר על כך) וידע שאתם צוברים טרם ובמהלך המסחר בבורסה – חשוב שתדעו, שמרבית ההשקעות שלכם בתיק השקעות איכותי, יהיו כאלה של הטווח הארוך, בהן תראו עלייה איטית ויציבה לאורך זמן.

 

מסחר בבורסה - וורן באפט
וורן באפט, מהמשקיעים הגדולים של זמנינו, לימד כי השקעות טובות הן השקעות לטווח ארוך

 

טיפ שני – דע את האויב

 המסחר בבורסה, הוא השקעה שאתם מבצעים מתוך הנחה שאתם קוראים את השוק ומבינים מה צפוי לקרות בעתיד. אם אתם סוחרים במניות – אתם מנחשים מה יקרה לערך החברה שבמניותיה אתם סוחרים. אם אתם סוחרים במט"ח – אתם מבצעים פעולות המבטאות את אמונתכם ששערו של מטבע זה או אחר יעלה או יירד – וכן הלאה.

 

על מנת לקבל החלטות מושכלות, אתם חייבים להכיר טכניקות וכלים לניתוח שוק איכותי. טכניקות וכלים אלה – עליכם ללמוד באופן יסודי, אם לבד או אם במסגרת לימודית או בליווי איש מקצוע. לימוד כלים לניתוח השוק, יסייעו בידיכם לבצע החלטות להשקעה ומסחר בורסה על סמך נתונים – ולא רק על בסיס צבע הגרפים, או תחושות בטן.

 

חשוב לציין, כי אם גם אתם סוחרים באמצעות תוכנות למסחר המסופקות על ידי הברוקר שלכם למסחר בבורסה, אתם כנראה יכולים להשתמש בתוכנות לניתוחי שוק ובנתונים הקיימים במערכת. שאלו את הברוקר שלכם אודות כלי הניתוח של סביבת ההשקעות שלכם – או למדו אותה בדרכים אחרות.

 

למאמר השוואה בין פתרונות למסחר עצמאי בבורסה

 

מסחר במניות ניתוח טכני
השקעה בבורסה צריכה להיעשות לפי ניתוח טכני מסודר, ולא על פי התרשמות כללית מגרפים

 

 

טיפ שלישי – מסחר בבורסה דורש זמן, הרבה זמן

 אם אתם חושבים שמסחר בבורסה היא דרך קסם להשיג כסף, ושדרך רכישה של מספר מניות או ניירות ערך פשוט תגרפו רווחים נאים לחשבונכם – אתם כנראה טועים. ניהול עצמאי של תיק השקעות דורש השקעה יום יומית של זמן, בניתוח מצב ההשקעות ובחירת טקטיקות ומוצרים להשקעה, על פי מצב השוק ואסטרטגיית העל שלכם כמשקיעים. דעו, כי עליכם להקצות פרק זמן נכבד (כמו למשל שעה) בכל יום, במיוחד בתחילת הדרך, לבחינת תיק ההשקעות שלכם, תפקודו ומצבו.

 

טיפ רביעי – עבדו מול אסטרטגיית השקעות שפיתחתם

זה אולי נשמע לכם כמו משפט בסינית כרגע, אבל חשוב שתדעו כי המשקיעים המרוויחים ביותר מעידים על עצמם כי הם נצמדים לאסטרטגיית השקעות שמכתיבה להם לפעמים, מתי לרכוש, למכור, או לבצע פעולות בתיק ההשקעות שלהם. אסטרטגיית השקעות כללית תאפשר לכם כלים לקביעת ניהול תיק ההשקעות שלכם במאקרו, להשתחרר ממניות שאולי נקשרתם אליהן וקשה לכם לשחרר אותן גם אם הן לא רווחיות, ולקבל החלטות עסקיות באופן מושכל ובקור רוח. גם אם בתחילת ה"קריירה" שלכם במסחר בבורסה עדיין אין לכם אסטרטגיית השקעות – חשוב שתשאפו לייסד לכם אסטרטגיה כזו, לכתוב אותה ולתלות אותה מעל עמדת העבודה שלכם, כדי שתזכרו תמיד לפעול על פיה.

 

לקריאה נוספת אודות מסחר עצמאי בבורסה כדרך לשגשוג כלכלי

 

טיפ חמישי ואחרון – קחו נשימה

 המסחר בבורסה הוא "משחק סכום אפס" (להוציא את עניין המינוף, עליו נדבר בהזדמנות אחרת). זה אומר שבכל עיסקה יש קונה ומוכר, וכאשר שחקן אחד מרוויח שקל – שחקן אחר, אשר ביצע פעולה מולו, מפסיד שקל. גם אתם, תמצאו את עצמכם פעם בצד המרוויח ופעם בצד המפסיד, ובעיקר עם תחילת הדרך שלכם כמשקיעים במסחר בבורסה, מומלץ שתתייחסו לכספי ההשקעה הראשונית במסחר כ"דמי לימוד" ותשתעשעו עם ההבנה שאתם עלולים להפסיד את הכסף. חשוב שתיקחו בחשבון, כי ככל שההשקעות שלכם בבורסה הן ספקולטיביות יותר, כלומר, הן עשויות לגרוף רווחים גבוהים יותר – הן בדרך כלל גם עלולות להוביל להפסדים גדולים יותר. ככל שתהפכו משקיעים מנוסים יותר – תלמדו להשקיע בתבונה ולהרוויח יותר (או להפסיד פחות).

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme