בין ספק אינטרנט לתשתית – מה ההבדל ואיך הופכים את חבילות האינטרנט שלנו קלות לתפעול?

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
ספק אינטרנט
שתף:

עד לפני כשנתיים (בערך באמצע שנת 2015), כל חבילת אינטרנט, בין אם פרטית או בין אם עסקית, חיברה בין שלושה גורמים שונים – הלקוח, חברת התשתית, והחברה שסיפקה את התכנים לאינטרנט. כמובן, שהדבר יצר סירבול, למשל באיסוף חשבוניות וביצוע תשלומים עבור חבילת האינטרנט, כמו גם בקבלת תמיכה כשהאינטרנט לא עבד. כיום, רפורמת האינטרנט מחייבת את תשתיות האינטרנט לאפשר לספקיות הצעת שירות כוללת, שמבטלת את הצורך שלנו לבחור גם ספק אינטרנט וגם תשתית אינטרנט. אבל עדיין – "מאחורי הקלעים" קיימות שתי חברות הפועלות על מנת שאנחנו נוכל לגלוש ברשת. איך זה עובד? וכיצד זה משפיע על מחירי חבילות האינטרנט שלנו? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

מהי תשתית האינטרנט?

תשתית האינטרנט היא למעשה צינור שמוביל אלינו את המידע שאנחנו מחפשים ברשת. כלומר – אם ברצוננו להגיע למידע באתר מסוים, התשתית היא המקשרת בין האתר, שתשתיתו והשרת עליו מותקן המידע שלו נמצאים מעבר לים, במרחק אלפי קילומטרים ובין המחשב הביתי, המכשיר הנייד או המחשב הנייד שלנו.

 

המידע שאנחנו מקבלים עובר דרך תשתית פיזית, המכילה צינורות או ערוצי זרימת מידע, מעל או מתחת לאדמה. בישראל פועלות היום בעיקר שתי חברות המתמחות בתשתית, והן חברת בזק, המשתמשת בתשתית קווי הטלפון לטובת הגלישה באינטרנט (זוכרים את צליל החיוג של המודמים הקוויים של לפני עשור?); וחברת הוט – המשתמשת בתשתית הכבלים שלה לגלישה שיתופית במהירויות משתנות. עוד שחקנית שעושה צעדיה הראשונים בתחום תשתיות האינטרנט בישראל, היא חברת אנלימיטד, המניחה ממש בימים אלה תשתית איכותית המבוססת על סיבים אופטיים לגלישה סימולטנית במהירויות שטרם שמענו כמותן בשוק הישראלי – עד GB1 בהעלאה ובהורדה של תכנים.

 

 

תשתית אינטרנט
תשתית האינטרנט היא תשתית פיזית, של כבלים, והיא מהווה רק מחצית מהשירות השלם שכוללת כל חבילת אינטרנט בישראל

מהו ספק אינטרנט?

ספק אינטרנט מאפשר לנו למעשה להשתמש בתשתית האינטרנט. הוא זה שמעביר את המידע המתקבל מהסיבים האופטיים שמצויים בצינורות התשתית ומתרגם אותם לשפה שאנחנו יכולים לקרוא ולהבין, או לאלמנט ויזואלי שאנחנו רואים על צג המחשב כשאנחנו גולשים באינטרנט. המערכות שבהן משתמש ספק האינטרנט לא רק דואגות לעיבוד המידע שמתקבל מתשתית האינטרנט אלא גם לגלישה במהירות מסוימת, שתאפשר לנו חווית משתמש נוחה.

 

כל ספקיות האינטרנט בישראל נדרשות לרישיון ספק אינטרנט מטעם משרד התקשורת. כיום, פועלות בשוק הישראלי עשרות ספקיות אינטרנט (כמו למשל – הוט נט, בזק בינלאומי, אקספון 018, נטוויז'ן, פרטנר, אינטרנט רימון, טריפל סי – ועוד רבות), המציעות חבילת אינטרנט של תשתית + ספק, תוך שהן משכירות (על פי חוק הפס הרחב משנת 2015) את שירותי התשתית מחברת בזק או מחברת הוט ומספקות ללקוח הסופי שירות מושלם, של ספק + תשתית, במחיר סופי ועם שירות מטעמן בלבד.

 

 

ספקי אינטרנט בישראל
בישראל כיום פועלות ספקיות אינטרנט רבות, והחל משנת 2015 הן מציעות חבילות אינטרנט הכוללות גם תשתית, בחכירת תשתיות אינטרנט משתי חברות התשתית הפועלות בארץ

 

זה נוח, משתלם, וזה אפשרי! להפוך את חבילת האינטרנט שלנו יעילה יותר

לעיתים קרובות אנחנו מוצאים את עצמנו מתקשרים לספק האינטרנט לדווח על בעיה מסוימת ומגלים שהספק מפנה אותנו לחברה האחראית על התשתית. כך אנחנו מוצאים את עצמנו בין מוקדי תמיכה טכנית שונים, שכל אחד מהם מעביר את האחריות לשני. אנחנו מבזבזים זמן, כסף ומוותרים על שקט נפשי.

 

הבחירה בחבילת אינטרנט הכוללת שירות של תשתית + ספק אינטרנט מטעם אותה חברה היא בחירה המגלמת בדרך כלל מחיר נמוך יותר מזה שנשלם לשתי חברות בנפרד. מעבר לסכומים שנוכל לחסוך על צירוף שירותי התשתית והספק אצל אותה חברה – נוכל להתעניין בחבילות "טריפל", המציעות חבילות אינטרנט, תקשורת, ולעיים גם חבילות טלוויזיה רב ערוצית – בדרך כלל במחירים שהם משתלמים יותר וגם נוחים יותר לתפעול, ביחס לסך העלות שנשלם בהזמנה כל חבילה כזו בנפרד.

 

 

ספק אינטרנט מחירים
ייעול חבילת האינטרנט שלכם על ידי ריכוז הספק והתשתית תחת אותו נותן שירות יאפשר לא רק מחירים נמוכים יותר, אלא גם שירות לקוחות טוב יותר

חברות כמו בזק, הוט, פרטנר וסלקום מציעות היום תשתית אינטרנט וספק הכלולים בחבילה אחת. בחירה בחבילה כזו תייעל את השימוש באינטרנט הביתי או המשרדי ותחסוך לנו שעות של המתנה על הקו לנציג התמיכה הטכנית.

 

כשאנחנו בוחרים חבילת אינטרנט חדשה, חשוב לזכור כי כדאי לבחור את חבילת האינטרנט המתאימה לצרכי הבית או המשרד, בעיקר בכל הקשור למהירות הגלישה. כיום מציעות חברות האינטרנט חבילות במגוון טווחי גלישה ובטווחי מחירים משתנים. החבילות מתאימות לצרכים שונים – ממשרד שפעיל לאורך היום עם עמדות אינטרנט רבות ועד לבית פרטי ובו מחשב נייד אחד.

 

הניוד – מחבילת האינטרנט שיש לכם כיום אל חבילת האינטרנט החדשה, הזולה והיעילה יותר, ייעשה בקלות ובדרך כלל באופן שקוף ללקוח, על ידי ספקית האינטרנט החדשה. אם תבחרו חבילת אינטרנט של תשתית + ספק הכוללת את תשתית האינטרנט שיש לכם כיום – במרבית המקרים תחסכו גם את תשלום דמי ההתקנה וההמתנה לטכנאי שיחבר אתכם לתשתית האינטרנט החדשה.

 

מתלבטים? קבלו את המאמר המקיף מזירת ההשוואות של ריאלי – השוואה בין חברות האינטרנט לבחירת חבילת האינטרנט הטובה ביותר לשנת 2017

 

טיפ לסיום – שמרו על חבילת האינטרנט שלכם זולה למשך שנים

חשוב לשים לב, כי במרבית חבילות האינטרנט מוצעים מחירים זולים במיוחד לתקופה קצובה, כמו 12 או 18 חודשים (זה מופיע באותיות הקטנות בתחתית ההסכם). גם בתום תקופה זו, תוכלו להתנייד בצורה קלה ויעילה, לחבילת אינטרנט חדשה שתשמור על המחיר הזול שאתם משלמים לאורך זמן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme