מה עושים המשקיעים הטובים ביותר כאשר שוק מניות יורד?

מערכת5 דקות קריאה
שוק מניות יורד
שתף:

זה בהחלט לא סוד ששוק המניות יכול להיות מסוכן למדי. מצד אחד אנחנו יכולים להרוויח באמצעותו לא מעט כסף ומצד שני, גם הסיכון גבוה ואנחנו יכולים לאבד את הכל אם רק העזנו למצמץ רגע אחד יותר מדי. נכון, באופן כללי רוב המשקיעים ממשיכים לצפות שגם אם שוק מניות יורד הוא כנראה יעלה בקרוב, אבל יש מצבים בהם גם בעלי הסבלנות מתחילים לגלות דאגה מה היא. כשזה קורה, יש 5 מהלכים פוטנציאליים שאפשר לצפות מהמשקיעים.

 

1 – מכירת הנכסים הקיימים

משקיעים רבים, כשהם מרגישים את הסכנה המתקרבת ומאמינים ששוק המניות יורד, בוחרים למכור חלק מההשקעות שלהם כדי להקטין את הנזק. משקיעים חכמים יותר ימכרו את הנכסים שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר, ואפשר לזהות נכסים מהסוג הזה די בקלות, למשל אם מדובר בעסק שעובר למודל עסקי חדש. משקיעים אחרים ימכרו גם נכסים יציבים יותר כדי להתגונן מפני ההפסדים האפשריים. עם זאת, משקיעים מנוסים יותר נמנעים מתגובת הלחץ ובוחרים שלא למכור את כל מה שיש להם. אם הם ימכרו הכל, הם יחמיצו את הרווחים הגדולים שיגיעו לאחר שהשוק יעלה בחזרה. במקום למכור הכל, משקיעים טובים מוכרים רק מניות מסוכנות אבל משאירים את ההשקעות היציבות בתיק המניות. שוק מניות יורד חייב לעלות, לא?

 

2 – אגירת מזומן

במצב שבו שוק המניות יורד, חלק מהמשקיעים משאירים את תיק ההשקעות בדיוק כפי שהוא, אבל מפסיקים להשקיע מחדש כשמאזן המזומנים שלהם עולה. תגובה זו לירידות בשוק היא תגובה נפוצה בעיקר בקרב משקיעים שרוצים להגן על עצמם מפני נפילות משמעותיות בתיקי ההשקעות שלהם. הם יודעים שהמזומן לא יאבד מערכו גם אם יישאר בחשבון יציב ונטול סיכונים. אגירת מזומן היא דרך טובה לשרוד את הסופה גם כאשר שוק המניות יורד והספינה מתחילה לרעוד. עם זאת, זהו בוודאי לא הפתרון לטווח הארוך.

 

אגירת מזומנים

 

3 – שוק מניות יורד – עוברים להכנסה קבועה

משקיעים שמתחילים להתעייף מהפיקוח אחר המניות היורדות מעבירים את הכספים להשקעות בהכנסה קבועה בזמן שבו שוק המניות יורד. השקעות בהכנסה קבועה, או אג"ח בפשטות, יכולות להגיע במגוון צורות וטעמים. לרוב אגרות החוב פועלות ביחס הפוך למה שקורה בשוק, וכך אם מחירי מניה מסוימת יורדים, מחיר אגרת החוב עולה. אם בחרתם לעבור להשקעה בהכנסה קבועה חשוב לקחת בחשבון שהערך צפוי להישחק אם שיעורי הריבית יעלו.

 

הכנסה קבועה

 

4 – לקנות, לקנות

אם השם וורן באפט לא נשמע לכם מוכר, הגיע הזמן שתכירו את אחד המשקיעים המפורסמים והעשירים בעולם. הסיבה שאנחנו מזכירים אותו היא שלוורן באפט יש פנינת חוכמה שכדאי להכיר, לפיה כדאי לחשוש כשאחרים נעשים חמדנים וכדאי להפוך לחמדן כשאחרים נעשים פחדנים. במילים אחרות, אם השוק נמצא במגמת עלייה ואחרים מתרברבים על הרווחים שלהם, כנראה שממש בקרוב תירשם ירידה. כשהמשקיעים חוששים בגלל מצב השוק, זה בדיוק הזמן להתחיל לקנות.

 

5 – מה האסטרטגיה שלך?

לכל משקיע צריכה להיות תכנית פעולה ברורה שתכין אותו לכל תרחיש, לרבות תרחיש שבו שוק המניות יורד. ההמלצה העיקרית היא להימנע מהליכה בעקבות משקיעים אחרים שמגיבים לירידות בשוק או בעקבות המומחים בתכניות הטלוויזיה והחדשות. אל תמהרו לקבל החלטות ולהגיב מהר מדי. זה הזמן לנקוט בגישה שקולה ויציבה יותר בכל הקשור לקבלת החלטות. אם תפעלו בשיקול דעת, תבחנו את החלופות ותקבלו החלטה רציונלית יותר, תוכלו להרגיע את הספינה ולהגיע לתוצאות טובות הרבה יותר בתיק ההשקעות שלכם.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme