איך משקיעים בביטקוין? מדריך למשקיע המתחיל במטבע הווירטואלי

מערכת5 דקות קריאה
משקיעים בביטקוין
שתף:

יכול להיות שנתקלתם במילה הזו, ביטקוין, אבל לא באמת הבנתם מה זה או איך זה אמור לעזור לכם. אם ננסה לתאר את המושג בפשטות הרי שמדובר בסוג של מטבע אלקטרוני, שבהשוואה למטבעות אחרים תתקשו להכניס לכיס המכנסיים. לפני שאתם משקיעים בביטקוין תצטרכו להצטייד בכתובת אלקטרונית מתאימה, וזה בדיוק הזמן להזהיר אתכם שמדובר בכתובת לא מאוד פשוטה. למעשה אתם צפויים לקבל רצף של אותיות ותווים שנבחרים באופן אקראי לחלוטין. אם אתם תוהים עד כמה הכתובת הזו בטוחה תשמחו לשמוע שהתשובה היא: מאוד.

 

כך תדעו שאתם מוגנים

אז איך אפשר לדעת שאיש לא יוכל לגנוב את הכסף האלקטרוני שלכם? בתוך כל כתובת ביטקוין מסתתר מפתח דיגיטלי שבלעדיו לא ניתן לגשת אליה. רק בעל החשבון מקבל גישה למפתח הזה, מה שמבטיח למשקיעים בביטקוין הגנה מרבית. כמובן שכדי להבטיח פרטיות מוחלטת יש לשמור את המפתח הזה לעצמנו. אם לא נעשה זאת ואם לא נקפיד על ביטחון הכתובת שלנו, היא תהיה פרוצה הרבה יותר ואחרים יוכלו לגנוב מאיתנו. רק למען הסדר הטוב כדאי להבהיר שגם המפתח הזה מורכב מרצף של תווים אקראיים וחסרי משמעות. נכון, קשה לנו לזכור רצף מורכב כל כך של תווים, וגם אם תנסו לשנן אותו תתקשו מאוד לעשות זאת. למרבה המזל, ארנקי ביטקוין מתוכננים היטב כך שהם שומרים את כל הכתובות בלי שנצטרך לכתוב אותן ברשימה עלומה שעשויה להיעלם ברגע של היסח דעת.

 

ארנק עבור משקיעים בביטקוין

ארנק ביטקוין הוא פריט (וירטואלי) הכרחי. כשאתם שולחים ביטקוין לאדם זה או אחר אתם צריכים להודיע לכל רשת הביטקוין שהפעולה הזו עומדת להתבצע. ההודעה הזו מועברת באמצעות תוכנה, ומצבה של הרשת כולה מתעדכן בספר החשבונות הראשי – בלוקצ'יין, מושג נוסף שחשוב להכיר. כל המשקיעים בביטקוין משתפים ביניהם את הקובץ הגדול הזה, והוא למעשה כולל תיעוד של כלל המטבעות האלקטרוניים, לאן נשלחו ומתי זה קרה. אם תגיעו מספיק רחוק לאורך ההיסטוריה תוכלו למצוא שם את עסקת הביטקוין הראשונה אי פעם. ארנק הביטקוין מעדכן את הרשת שמעדכנת את ספר החשבונות, וכך ניתן לראות שמטבעות הועברו מכתובת אחת לאחרת.

 

משקיעים בביטקוין דרך בלוקצ'יין

 

איך מורידים את הארנק?

ארנק ביטקוין זמין להורדה בחינם, ובאמצעותו תנהלו את כתובות הביטקוין. בנוסף, באמצעות הארנק ניתן להעביר תשלומים מאחד לשני. יש ארנקים שמחייבים העתקה והדבקה של הכתובת, בעוד אחרים יסרקו את הכתובת באמצעות קוד QR. משקיעים בביטקוין יכולים להתקין ארנקים שמיועדים רק למחשב השולחני, למשל, וארנקים אלה מאחסנים את כתובות הביטקוין והמפתחות הפרטיים כדי שניתן יהיה לגשת אליהן דרך הכונן הקשיח. אפשרות נוספת היא התקנת גרסה סלולרית, וכך תוכלו לשלם באמצעות ביטקוין ישירות כשאתם יושבים בבית קפה, בתנאי שהוא מקבל ביטקוין כאמצעי תשלום כמובן.

 

שימוש בארנק וירטואלי

משקיעים בביטקוין יכולים להשתמש גם בארנק אונליין, שנמצא אי שם ברשת והגישה אליו מתבצעת דרך דפדפן אינטרנט רגיל. יש לדרך הזו יתרון, משום שאם מגדירים את הארנק בצורה טובה ומדויקת אפשר להגן על כתובות הביטקוין ועל המפתחות כך שלא ייעלמו. ארנק שמיועד להתקנה על גבי המחשב האישי שלכם עשוי להיעלם אם הכונן הקשיח יקרוס, בעיה שלא קיימת עם ארנקים וירטואליים שהגישה אליהם מתבצעת ישירות דרך הדפדפן, מכל מקום ובכל זמן נתון. עכשיו, כשאתם מבינים טוב יותר את המושגים הבסיסיים, יהיה לכם הרבה יותר קל להתחיל ולהצטרף למיליוני משקיעים בביטקוין בכל העולם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme