7 חברות סטארט אפ עם מימון רב שעומדות לקרוס

מערכת5 דקות קריאה
חברות סטארט אפ שנסגרו השנה
שתף:

בכל מקום שבו נוצרים חיים חדשים קיים גם סיכון, וזה נכון כמעט בכל תחום – בוודאי בעמק הסיליקון. לצד עסקים גדולים ומוצלחים ניתן למצוא שורה ארוכה של חברות סטארט אפ שנאלצו לשלוח את העובדים שלהן הביתה. העובדים אולי זכו לצאת עם חולצות ממותגות של החברה המנוחה אבל את חדר המשחקים שכולל שולחן פינג פונג וקונסולת משחקים הם כבר לא יפגשו. בתום המחצית הראשונה של 2017 כבר אפשר לזהות מספר חברות סטארט אפ שגייסו יחד לא פחות מ-1.58 מיליארד דולר ובקרוב מאוד הן כבר לא יהיה חלק מהנוף. 7 מהן – לפניכם.

 

חברת Beepi – שרדה 4 שנים

אתר Beepi תוכנן במטרה לשדך בין רוכשי מכוניות לבין מוכרי הרכבים המשומשים, ולמרות שגייס הון של 150 מיליון דולר העסק נסגר בתחילת 2017. שתי חברות אחרות שקלו לכמה רגעים את האפשרות לרכוש את Beepi  בעצמן אבל לאחר שהתקבלה ההחלטה לא לעשות זאת, הברז נסגר והחברה נאלצה לסגור את שעריה.

 

חברת סטארט אפ - Beepi
חברת הסטארט אפ Beepi תוכננה במטרה לשדך בין רוכשי מכוניות לבין מוכרי הרכבים המשומשים, אבל נסגרה לאחר ארבע שנות פעילות בלבד

 

חברת Quiexy – שרדה 8 שנים

מנוע החיפוש הסלולארי הוקם ב-2009 ולמרות זאת גייס בסך הכל 133 מיליון דולר עד לסגירתו בתחילת השנה. המטרה העיקרית של מנוע החיפוש הייתה לאתר אפליקציות אבל העובדים נאלצו לסיים את העבודה לאחר פחות משמונה שנים. ככל הנראה מדובר על כישלון של החברה לחדור לשוק, וגם הניסיונות לייצר מקור הכנסה יציב עלו בתוהו. המנכ"ל הוחלף אבל גם זה לא עבד, ויורשו הכריז על סגירת העסק לאחר 11 חודשים בתפקיד.

 

חברת Yik Yak – שרדה 4 שנים

אחת הבעיות הגדולות של חברת Yik Yak הייתה קשורה במוניטין שלה. האפליקציה הציעה שירות מיוחד למדי בנוף של הרשתות החברתיות, והגולשים בה יכלו לפרסם ברשתות באופן אנונימי, מה שיצר כמה שערוריות לא מבוטלות במכללות בארה"ב, לרבות תלונות על הטרדה. באפריל 2017 האפליקציה נסגרה והחברה פיטרה את העובדים, בעיקר משום שהגולשים נטשו בהמוניהם. בארבע השנים הללו היא גם גייסה הון מצומצם יחסית, של 73 מיליון דולר.

 

חברת Maple – שרדה 3 שנים

שירות משלוחי המזון של ניו יורק נסגר לאחר כשלוש שנות פעילות בלבד, במהלכן גויסו 29 מיליון דולר. המודל העסקי של החברה נראה מבטיח, והוא כלל חיובים על המשלוח בנוסף לטיפים, ולכל ארוחה של השף דיוויד צ'אנג צורפה גם עוגיית גורמה ללא עלות. הרמז הראשון לבעיות של חברת הסטארט אפ Maple הופיע כשהחברה החליפה את העוגיות בתמונה של עוגייה על גבי ברושור מעוצב, וחברת משלוחים בריטית גדולה יותר רכשה חלק גדול מהצוות.

 

חברת סטאט אפ - Maple
המודל העסקי של חברת הסטארט אפ "מייפל" נראה מבטיח, והוא כלל חיובים על המשלוח בנוסף לטיפים, ולכל ארוחה של השף דיוויד צ'אנג צורפה גם עוגיית גורמה ללא עלות. כשהעוגייה נעלמה היה ברור שהחברה מתמודדת עם אתגרים

 

חברת Sprig – שרדה 4 שנים

בצד השני של ארה"ב, בסן פרנסיסקו, הוצא בשנים האחרונות שירות משלוחים ייחודי של מאכלים באיכות גבוהה לפי דרישה. חברת Sprig התחייבה לספק את המנות בתוך 15 דקות בלבד אבל המודל העסקי כשל כשהחברה התמודדה עם מתחרים כמו Seamless שנהנו מעלויות תקורה נמוכות משמעותית. על פי מנכ"ל החברה, שגייסה עד לסגירתה 57 מיליון דולר, האתגר הגדול היה התמודדות עם מורכבות ייצור הארוחות עצמן.

 

חברת Hello – שרדה 5 שנים

לפני כחמש שנים פיתחה חברת הסטארט אפ Hello חיישן שינה ייחודי המותאם לחדרי השינה עצמם – במקום לפרק כף היד. ביוני 2017 החברה נסגרה משום שלא נמצא קונה. זאת לאחר שהקמתה לוותה בהשקה מוצלחת ב-Kickstarter, וחנויות כמו טרגט או בסט ביי הציעו את החיישן למכירה. ההצלחות הללו היו חלקיות בלבד, והן לא הצילו את החברה מסגירה.

 

חברת Jawbone – שרדה 20 שנה

מיליארד דולר. זה הסכום שגייסה חברת Jawbone ב-20 שנות פעילותה, והיא נחשבת לחלוצה בתחום המכשירים הלבישים. ההתמקדות שלה הייתה בחיישנים ייחודיים בתחום הספורט, כמו גם ברמקולים ניידים, אבל היא סבלה מאוד בכל הקשור לתשלום לספקים. לאחרונה נודע כי החברה מממשת את הנכסים שלה, ומייסד החברה פתח חברה חדשה המתמקדת בפיתוח תוכנה וחומרה בתחום הבריאות.

 

סטארט אפ - המימון לא תמיד מספיק
חברות סטארט אפ שגייסו הון מרשים לאורך שנות פעילותן לא בהכרח מצליחות לשרוד. חברות סטארט רבות כבר שלחו את העובדים הביתה

 

חברת סטארט אפ Luxe – ארבע שנים, בינתיים

מאז 2013 גייסה Luxe 75 מיליון דולר, והיא מציעה ללקוחותיה שירות שחוסך זמן יקר. מי שמתקשה למצוא מקום חניה בעיר יכול להזמין ואלה שיחנה את הרכב עבורו. האפליקציה עצמה נסגרה אבל החברה עדיין לא הכריזה את שעת המוות. למעשה יש שמועות שחברת Uber שוקלת לקנות אותה. האם זה יקרה? עדיין לא ברור אבל יש סיכוי שהיא תצטרף בקרוב לשבע החברות האחרות ברשימת חברות סטארט אפ שקרסו.

 

כתבה זו הופיעה לראשונה באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme