סטארט אפ עוד לפני גיל 30? האמת מאחורי המיתוס

מערכת5 דקות קריאה
באיזה גיל מקימים בד"כ סטארט אפ?
שתף:

מארק צוקרברג היה בן 19 בלבד כאשר המציא את פייסבוק. זה קרה כשהיה סטודנט בהרווארד, ואת הרשת החברתית הפופולארית בעולם הוא הקים מחדרו במעונות. סטיב ג'ובס לא היה מבוגר בהרבה כשהשיק את המחשב הראשון של אפל. הוא היה בן 21 ואת המחשב הזה הוא בנה מהמרתף בבית ההורים. בחור בשם דייויד קארפ פיתח אתר שאתם בטח מכירים היטב, Tumblr, כשהיה רק בן 20. כשרואים את הרשימה המרשימה הזו קל להבין איך נוצר המיתוס שמאחורי סטארט אפ מוצלח במיוחד נמצא בדרך כלל "ילד" שעוד לא חגג את יום ההולדת ה-30.

 

סטארט אפ בגיל 19
מארק צוקרברג אולי הקים סטארט אפ מאוד מוצלח בגיל 19 אבל הוא לא הכלל – אלא היוצא מן הכלל

 

הגיל הממוצע בעמק הסיליקון

אז נכון, יזמים רבים בעמק הסיליקון רשמו הצלחה לא מבוטלת כשהיו צעירים למדי, וחלקם הקימו סטארט אפ מוצלח מתישהו במהלך העשור השלישי לחייהם. אלא שהם לא הכלל, אלא היוצאים מן הכלל. למעשה, מקימי חברות סטארט אפ לרוב מבוגרים קצת יותר, ואם מישהו אומר לכם אחרת – הוא פשוט מאמין במיתוס שאין לו באמת אחיזה במציאות. אם נניח בצד את המיתוס הזה ונבחן את המציאות נגלה שבאופן סטטיסטי, הצעירים הללו הם הנדירים יותר. לפי מחקר שבוצע על ידי MIT, הגיל הממוצע של מייסדי חברות ההזנק היו הרבה יותר מבוגרים. המחקר הזה התמקד ב-2.7 מיליון יזמים, כולם הקימו חברות סטארט אפ והם עשו את זה בנקודת זמן כזו או אחרת בין 2007 ל-2014.

 

 

ממוצע הגילאים של מייסדי חברות סטארט אפ

על פי ממצאי המחקר, שאפשר בהחלט להסכים  שהוא רחב היקף, הגיל הממוצע של היזמים הוא 41.9. הגיל הממוצע של מייסדי חברות בנות יותר מאדם אדם הוא מבוגר אפילו יותר. 45, לפחות לפי המחקר הזה. בנוסף, המחקר בחן גם את ממוצע הגילאים של יזמים במגזרים מתחומי הטכנולוגיה, ההשקעות וניהול הפטנטים. בכל המגזרים התוצאה הייתה זהה. ממוצע הגילאים של היזמים היה קרוב יותר לאמצע שנות ה-40. אז בפעם הבאה שמישהו אומר לכם שיזמי חברות הסטארט אפ הם "ילדים" בני 20 וקצת, תספרו לו שהוא טועה. ילדי הפלא בהחלט ראויים להערכה, ועוד יותר הם ראויים לה בעולם שבו רוב היזמים המוצלחים עשו את זה כשהם מבוגרים יותר ב-20 שנה.

 

סטארט אפ בגיל 40 ומשהו
מקימי חברות סטארט אפ בעמק הסיליקון הם לרוב בני 40 פלוס

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme