אופציות בינאריות – מתי זה מכשיר ההשקעה המתאים?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
אופציות בינאריות - הסבר למשקיע המתחיל
שתף:

עולם ההשקעות בשוק ההון הינו עולם מרובה אפשרויות, וישנן אפשרויות שנראות פשוטות, או כאלה שקוסמות גם למשקיעים חסרי ניסיון – אין ספק שהשקעה באופציות בינאריות עשויה להיות כזו. חשוב שתדעו – משקיעים רבים באופציות בינאריות מפסידים את כל ההון ההתחלתי שהשקיעו – פרופורציות הרווחים ביחס להפסדים באופציות בינאריות אצל משקיעים מתחילים היא מעל 90% הפסדים. מה הן אופציות בינאריות? מתי נכון להשקיע בהן – ומתי מומלץ להיזהר? ומהם הטיפים היעילים ביותר להגנה על ההשקעה שלכם באופציות בינאריות? על כך ועוד – לפניכם.

  

אופציות בינאריות - יש בזה סיכון
אופציות בינאריות – מעל 90% הפסדים למשקיעים מתחילים. הבחירה להשקיע באופציות בינאריות היא לא פעם בחירה שהפסדים בצידה. השקעות נבונות יגנו עליכם מפני הפסדים גבוהים

  

אופציות בינאריות – הסבר למשקיע המתחיל

אופציה, היא רכישה של האפשרות לרכוש מניה או מכשיר השקעה אחר, במחיר מסוכם מראש. האופציות ה"רגילות", הקרויות גם אופציות מסוג CALL, מאפשרות סוג של "הימור" על מחיר מכשיר השקעה (למשל מניה או מט"ח) בתאריך נקוב בעתיד. האופציה מאפשרת לרוכשה לקנות את מכשיר ההשקעה במחיר הנקוב באופציה – ואם המחיר עלה בטווח התאריכים בין רכישת האופציה למכירתה – הרי שמחזיק האופציה הרוויח. אופציית PUT, אגב, פועלת בדיוק הפוך ומשמשת להשגת רווחים בשוק של ירידות שערים. רווח הרוכש של אופציות PUT נגזר מהירידה משווי מכשיר ההשקעה בין תאריך רכישת האופציה לתאריך המכירה שלה.

 

אופציות בינאריות הן אמנם מכשירי השקעה המאפשרים "הימור" על מחירו של מכשיר השקעה מבלי לרכוש אותו ממש – אבל הן בעצם מכשיר השקעה פשוט מאוד, ומכאן קסמו עבור משקיעים מתחילים. כל מה שאתם צריכים על מנת להשקיע באופציות בינאריות, הוא להחליט אם מחירו של כל מכשיר השקעה שהוא (פופולארי מאוד להשקיע באופציות בינאריות על שערי מט"ח, למשל) יעלה או ירד עד לתאריך נתון. המילה "בינארי" מתאר את יכולת התמרון בהשקעה באופציות בינאריות – השואפת לאפס. המסחר באופציות בינאריות מתנהל בסגנון "הכל או כלום" – כאשר אם המשקיע צדק בכיוון השינוי במחיר – הוא מרוויח את כל הסכום, ולעומת זאת, אם שגה – הוא מפסיד את כל הסכום.

  

אופציות בינאריות - שיטת מסחר פשוטה
אופציות בינאריות מאפשרות שיטה פשוטה למסחר, הכוללת, אמנם, אפשרות לרווחים גדולים – אולם חשוב לזכור, כי מרבית המשקיעים המתחילים באופציות בינאריות, דווקא מפסידים

 

 

המשחק של אופציות בינאריות

באופציות בינאריות אתם בעצם "מהמרים" על כיוון השינויים במחיר בכל מכשיר השקעה מסוכם מראש, ועד לתאריך מסוכם מראש. גובה הרווחים – או ההפסדים שלכם, אינו תלוי במחיר מכשיר ההשקעה. אתם יכולים "להמר" באמצעות אופציות בינאריות על שער הדולר או על מחיר מניית גוגל – בכל מקרה, הרווחים וההפסדים שלכם ייגזרו אך ורק מגובה ההשקעה הראשונית שלכם. במרבית חוזי האופציות הבינאריות, מדובר על 70% רווח או על 85% הפסד (שימו לב לאי הסימטריה). זה אומר, שאם צדקתם בכיוון ההימור – תרוויחו 70% מסכום ההשקעה הראשונית. אבל אם טעיתם (ואלא אם אתם סוחרים מנוסים – מדובר ב – 50% סיכון להפסד) – תפסידו 85% מסכום ההשקעה הראשונית שלכם.

 

אופציות בינאריות משחקות כנגד סכום ההשקעה הראשוני
אופציות בינאריות משחקות כנגד סכום ההשקעה הראשוני בלבד. כשמרוויחים – מרוויחים בתאריך האופציה הנקוב 70% מסכום ההשקעה הראשונית. כשמפסידים – מפסידים, באותו התאריך, 85% מסכום ההשקעה הראשונית

 

 

אופציות בינאריות – הבעיה

בישראל, תחום ההשקעה באופציות בינאריות הוא דווקא תחום פופולארי יחסית. חשוב לציין, כי האפשרות למסחר באופציות בינאריות אינה קיימת בבורסה בישראל, וכי כל המסחר באופציות בינאריות מבוצע על ידי גופים פרטיים. משכך, לא ניתן לסחור באופציות הבינאריות מחוץ לאותם גופים, אלא רק לקנות או למכור אופציות בינאריות בתוך ממשק המסחר שלכם, בפעילות ביניכם לבין הברוקר שלכם בלבד.

 

בפברואר 2017 הפיץ משרד האוצר תיקון לחוק ניירות ערך ובו נאסר על זירות סוחר להציע ללקוחות מישראל שירותים של מסחר באופציות בינאריות, ובנוסף נאסר על הצעת שירותי מסחר באופציות בינאריות מישראל ללקוחות בחו"ל אלא לחברות שהן בעלות רישיון המתיר ניהול של זירת סוחר מטעם אותה הארץ שבה הם פועלים. זאת – בשל הפסדים כספיים ניכרים כמו גם פגיעה בתדמית של ישראל בעיני העולם.

 

 

אופציות בינאריות – איך מנצחים?

כנראה שהדרך להיות בצד המנצח, במסחר באופציות בינאריות בפרט אבל זה נכון בניהול תיק השקעות ובו כל מכשיר השקעה אחר, הוא קביעה ברורה של אסטרטגיה ויעדים לטווחי זמן שונים; והשקעה מושכלת. מסחר באופציות בינאריות עשוי להיות דרך נפלאה לגידור סיכונים – כל זמן שאתם משקיעים סכומים שלא קשה לכם לאבד (מפני שהסיכוי שתאבדו 80% מסכום ההשקעה הראשונית שלכם הוא קיים, שלא לומר הוא גדול). אם אתם מתכננים להשקיע באופציות בינאריות, מומלץ לעשות כן כחלק (הספקולטיבי) בתיק השקעות מנוהל, ולהשתמש בהשקעה כגידור סיכונים על ידי השקעה בכיוון הנגדי שתאפשר הפחתת ההפסדים במידה ויהיו. חשוב לקבל החלטות שכלתניות, לנהל את ההשקעות באופן ריאלי ולא רגשי, ולשמור על טווח הפסדים אפשריים שתוכלו לחיות איתו. בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme