קודי נגד פופקורן טיים – איזו פלטפורמה טובה יותר?

מורן בלסר5 דקות קריאה
קודי מול פופקורן טיים - מי עדיפה?
שתף:

בעולם הדיגיטלי של ימינו אנחנו משלמים על שירותים רבים אבל גם התשלום לא תמיד מספק לנו גישה לתכנים שמוגבלים לאזור גיאוגרפי כזה או אחר. אחד הפתרונות הטובים ביותר לקבלת תכנים פופולאריים כמו סדרות טלוויזיה או סרטים הוא השימוש בשירותי סטרימינג, והוא בהחלט עוזר למי שהשירות שעליו הוא משלם מוגבל יחסית. הכבלים, הלוויין ושירותים אחרים כמו נטפליקס מספקים תכנים מסוימים ולא אחרים, אבל עם קודי או פופקורן טיים אפשר להגיע גם לתכנים אחרים. למעשה, אלה הם שני הפתרונות המרכזיים והמוכרים ביותר, וזו בדיוק הסיבה לערוך ביניהם השוואה.

 

מצד אחד: קודי

פתרון התוכן המרכזי והנפוץ הוא ללא ספק קודי. הוא מספק שירותי תוכן מאז 2014 והוא רק מתקדם ומספק עוד ועוד כלים ושירותים. עם זאת, יש מדינות שבהן קודי נמצא על הכוונת בשל היכולת שלו לאפשר גישה גם לסדרות ולסרטים שלא אמורה להיות אליהם גישה. הבעיה הגדולה היא שגישה זו לתכנים חסומים היא בלתי חוקית, בעוד האפליקציה עצמה היא תוכנה חוקית. תוספים שונים הופכים אותה לחוקית קצת פחות, ואם אתם בוחרים להתקין אותם כדאי שתהיו מודעים לכך. פעילות בלתי חוקית בנושא הזה עשויה להוביל אף לקנסות גבוהים, ולכן מומלץ לבדוק היטב כל שדרוג ותוסף שתתקינו על תוכנת קודי לפני שתגלו מאוחר מדי מה בדיוק עשיתם.

 

קודי או פופקורן טיים - בחירה חוקית?
קודי היא תוכנה חינמית וחוקית, השאלה העיקרית היא אילו תוספים תתקינו כדי ליהנות מתכנים נוספים

 

מצד שני: פופקורן טיים

יישום נוסף שמספק גישה חופשית ומלאה לסדרות טלוויזיה וסרטים פופולאריים הוא פופקורן טיים. בבסיסה נשענת אפליקציית פופקורן טיים על טכנולוגיות P2P, או על בסיס BitTorrent. מאז שהושקה הפכה התוכנה למבוקשת מאוד, וגם בעלי זכויות יוצרים שמו אותה על הכוונת. היא זמינה מכל מכשיר ללא עלות וספריית התכנים בה כולל סדרות וסרטים באיכות גבוהה מאוד. רצוי לזכור שעל אף הנוחות, למרות שמדובר בתוכנה ללא עלות וגם למרות האיכות הגבוהה מאוד, פופקורן טיים בבסיסה עלולה לעלות לכם בקנס בשל הפרת זכויות יוצרים.

 

פופקורן טיים בהשוואה לתוכנת קודי
פופקורן טיים מספקת תכנים איכותיים על פי עקרונות ה-P2P

 

נושאים שכדאי לקחת בחשבון

אחד החסרונות של פופקורן טיים, או לכל הפחות – חיסרון משמעותי אחד מבחינתם של גולשים רבים – הוא שמדובר בתוכנה שעשויה להיות מעט איטית. הסיבה לכך נעוצה בפלטפורמה עצמה. מאחר ואתם נשענים על P2P הרי שאתם תלויים בזמינות התוכן אצל אנשים אחרים ובמהירות רוחב הפס. סרטים פופולאריים ועכשוויים או פרקים חדשים בסדרות כמו "משחקי הכס" תוכלו למצוא די בקלות. תכנים אחרים יהיו מאתגרים הרבה יותר. מצד שני קודי מאפשר לנו לצפות גם בשידורים חיים מערוצי טלוויזיה שונים, לרבות הערוצים הישראליים (2, 10 והתאגיד). עם זאת, כדי ליהנות מגישה מלאה יותר לתכנים תידרשו לבצע כמה התקנות נוספות, מה שעשוי לסרבל את התהליך.

 

אז מה עדיף?

התשובה הפשוטה והפופולארית לשאלה הזו היא שאין באמת סיבה לבחור. התקנת שתי התוכנות תאפשר לכם למצוא את מה שאתם מחפשים – במקום שבו התוכן הזה יהיה זמין. לאור העובדה שמדובר בשני פתרונות חינמיים ונוחים שאליהם תוכלו לגשת מכל מחשב, אפשר להבין מדוע צרכני תוכן רבים פשוט לא בוחרים, או לכל הפחות לא בוחרים את איזו מהן יתקינו. סביר להניח שלאחר התנסות קצרה עם קודי או פופקורן טיים תגלו מה יותר נוח לכם ועם איזו תוכנה תמשיכו לצפות בסדרות ובסרטים שאתם אוהבים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme