דיוטי פרי – האם באמת משתלם לעשות קניות בשדה התעופה?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
האם דיוטי פרי הוא באמת אטרקציה משתלמת?
שתף:

הדיוטי פרי בנמל התעופה בן גוריון היה מאז ומעולם מקום אליו שאפו הנוסעים להגיע בדרך ליעד בחו"ל. המחירים הנוחים, הפטור ממע"מ ומבחר המוצרים והמותגים שחלקם נמצאים באופן בלעדי בדיוטי פרי, הפכו את חווית הקנייה לנעימה וכדאית יותר. הרכישות הפופולריות ביותר בחנות דיוטי פרי ישראל: אלכוהול וסיגריות, שעוני יוקרה ובשמים, גאדג'טים שהפחתת המע"מ עליהם הופכת את מחירם למשתלם במיוחד, מתנות לילדים, ועוד. חנויות רבות נוספות תמצאו בדיוטי פרי בנתב"ג, מהן סניפים של חנויות רשת (כמו רשת מוצרי החשמל א.ל.מ., רשת המחשוב באג, רשת הספרים סטימצקי, רשת תכשיטי היוקרה ה. שטרן, רשת ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט, ואחרים).

 

הנה נתון מעניין – כאשר בודקים את כמות המכירות ביחס לשטח נמל התעופה שלנו, מתגלה כי מבחינת רכישות בדיוטי פרי – ישראל ממוקמת בחמישייה העליונה בעולם, אחרי נמלי התעופה בדובאי, לונדון, אמסטרדם, הונג קונג וקוריאה. מסתבר, שאנחנו אוהבים לעשות קניות בדיוטי פרי. אבל – האם המחירים בחנויות הדיוטי פרי הם באמת נמוכים כמו שאנחנו חושבים? יצאנו לבדוק – וכל התשובות, במאמר שלפניכם.

 

דיוטי פרי הוא מרכז קניות עמוס מאוד - האם הוא משתלם?
הדיוטי פרי בישראל הוא מחנויות הדיוטי פרי הרווחיות וה"עסוקות" ביותר בעולם. האם מבחינת המחירים יש לזה הצדקה?

 

מחירי דיוטי פרי ישראל ביחס למחירי חנויות דיוטי פרי בנמלי תעופה אחרים בעולם

בכדי לבדוק האם באמת משתלם לעשות קניות בשדה התעופה ובעיקר בזה שלנו, בישראל, יצאנו לבדוק היכן אנו נמצאים מול העולם. התשובה היא כמובן אינה חד משמעית ויש לבדוק כל מוצר לגופו, אך המגמה המסתמנת בהחלט מציגה מגמה חיובית, המעידה כי הדיוטי פרי בארצנו זול יותר מחנויות הדיוטי פרי בעולם ומחנויות המוכרות מוצרים דומים בארץ. הנה לפניכם מספר דוגמאות עכשוויות להפרשי מחירים בחנויות הדיוטי פרי ביחס לחנויות אחרות, בנמלי תעופה בעולם או מחוץ להם –

 

  • בקבוק וויסקי מסוג שיבס ריגל בן 12 שנים המכיל 40% אלכוהול ובנפח של ליטר אחד יעלה בדיוטי פרי בישראל 32.90$, לעומת 40$ בדיוטי פרי שבשדה התעופה בניו יורק, וכ-52$ בדיוטי פרי שבשדה התעופה בציריך. בחנויות בארץ נמכר בקבוק זה במחיר מינימלי של 38$.

 

  • גם בתחום הבישום נרשמו פערים משמעותיים, כך למשל הבושם 1 Million לגבר מבית פאקו רבן, בגרסת האו – דה – טואלט ובנפח של 100 מ"ל, יעלה בדיוטי פרי בנתב"ג 55$, בדיוטי פרי בניו-יורק 76$ ובדיוטי פרי בציריך 71$. בארץ נמכר הבושם במחיר התחלתי של 68$ ברשתות הפארם המוכרות.
     
  • בושם גברי נוסף, "Guilty" מבית גוצ'י בגרסת האו – דה – טואלט ובנפח של 90 מ"ל נמכר ב-76$ בדיוטי פרי בארץ, לעומת 84$ בדיוטי פרי של ניו- יורק, ו-110$ (!!!) בדיוטי פרי של ציריך.

 

  • מבחינת המחירים של מוצרי הטבק לא מצאנו פערי מחירים משמעותיים, אך הכף עדיין נוטה לטובת הדיוטי פרי הישראלי, כך למשל מארז של סיגריות מסוג דווידוף גולד באריזת קינג סייז, תעלה לנוסעים בארץ 49.9$ לעומת 52$ בדיוטי פרי בניו-יורק. כמו כן סיגריות מסוג כאמל צהוב, אף הן באריזת קינג סייז, נמכרו בדיוטי פרי בישראל ב-49.9$, לעומת 50.2$ בדיוטי פרי של ניו-יורק.

 

בהשוואה בין חנויות דיוטי פרי בעולם - מה מצבנו?
סקר מחירים מצביע על מחירים נמוכים בחנויות הדיוטי פרי עבור מוצרים פופולאריים, הן ביחס למחירי חנויות אחרות בארץ, והן ביחס למחירי אותם מוצרים בחנויות דיוטי פרי אחרות ברחבי העולם

 

מעבר למחירים הנמוכים – מבצעים ייחודיים לדיוטי פרי

ראינו, אם כן, שהמחירים המוצעים בדיוטי פרי ישראל הם אטרקטיביים הן ביחס למחירי אותם מוצרים בחנויות דיוטי פרי אחרות באירופה ובארה"ב, והן ביחס למחירי אותם המוצרים בחנויות מחוץ לדיוטי פרי. נאמר, כמובן, כי אין להניח שכל מחירי המוצרים בדיוטי פרי הם משתלמים, ואנחנו ממליצים לבצע סקרי שוק ובדיקת מחירים אפילו באופן מקוון מתוך חנויות הדיוטי פרי, בפרט טרם רכישה של מוצרים יקרים. מעבר למחירים הנמוכים יחסית של מוצרי היוקרה בחנויות הדיוטי פרי, מבצעים המוצעים דרך קבע בחנויות השונות הופכות את הרכישות משתלמות אף יותר. הנה, לדוגמה, מן המבצעים שהוצעו לטסים העוברים בדיוטי פרי נתב"ג לאחרונה:

 

  • חנות הטואלטיקה ג'יימס ריצ'רדסון הציעה לטסים החולפים בדיוטי פרי רכישת 3 בשמים במחיר של 99$, מגוון מוצרי קוסמטיקה הנמכרים במבצע של 3+1 מתנה או הנחה של 50$ לנוסעים הרוכשים מוצרי קוסמטיקה המשתתפים במבצע, בסכום של 200$, כלומר, קונים ב – 200$ ומשלמים רק 150$.
  • גם בגזרת האלכוהול קיימים מבצעים מיוחדים, כל אחד בהתאם למותגים השונים, כך למשל ניתן לרכוש 3 בקבוקים ב – 99$, ליהנות מבקבוק שני ב-50% הנחה או מ-20% הנחה על הבקבוק השני, ו-30% הנחה על הבקבוק השלישי. גם עולם השוקולדים והממתקים העשיר והמגוון זוכה למבצעים משלו כמו 4+1 במתנה או 5+2 מתנה, המבחר בהחלט מצדיק את המבצע וחוסך כסף רב לרוכשים. תחום הסיגריות המהווה פלח שוק אטרקטיבי בקרב הנוסעים לחו"ל מעניק לרוכשים מבצע של20% הנחה החל ממארז הסיגריות השלישי ו-30% הנחה על מארז הרביעי עד השישי.

 

בימינו, בעידן האינטרנט, כאשר ניתן לבצע השוואת מחירים אונליין, ניתן לבדוק כמה עולה המוצר שתרצו לרכוש הן בדיוטי פרי והן בארץ. לעיתים ניתן למצוא מוצרים כאלה ואחרים במחיר זול יותר מהדיוטי פרי, אך בשורה התחתונה, מדובר על חווית קניה נוחה ומחירים הוגנים, לצד מבצעים שהופכים את הקניה לכדאית אף יותר. תתחדשו!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme