גוגל פייננס נגד יאהו פייננס – איזה אתר פיננסי טוב יותר?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
גוגל פייננס או יאהו פייננס?
שתף:

בעידן האינטרנט כל מי שברשותו מחשב המחובר לרשת הוא בעל גישה לכמות עצומה של מידע, כולל כזה הנוגע לשוקי ההון ולהשקעות כלכליות. למעשה כיום יכול כל אחד, מביתו, לנתח שווקים ולבצע השקעות ללא תלות בברוקרים ויועצי השקעות למיניהם. חברת יאהו, אשר הוקמה בשנת 1994 וכבר בשנה השנייה לפעילותה השיקה את שירות יאהו פייננס (Yahoo! Finance), מספקת פלטפורמה ובה מידע רב אודות מניות "חמות" וחדשות בתחום הפיננסי. גוגל החלו דרכם בשנת 1998 ורק בשנת 2006 השיקו את שירות גוגל פייננס (Google Finance), הדומה במהותו לזה של יאהו. בישראל השימוש בשירותים אלה של שתי ענקיות האינטרנט צובר תאוצה ומעניין לדעת יותר על מה מאפשרים לנו שירותים פיננסיים אלה לעשות ומה ההבדל בין השניים. בפסקאות הבאות תמצאו מידע אשר יסייע לכם להבין מה הם בדיוק גוגל פייננס ויאהו פייננס ובמה הם נבדלים זה מזה.

 

גוגל פייננס ויאהו פייננס הן שתי פלטפורמות לניתוח השקעות
גוגל פייננס ויאהו פייננס הן שתי פלטפורמות מבית ענקיות התוכן באינטרנט, המספקות מרכז לניתוח מניות, קריאת סקירות כלכליות של אנשי השקעות נבחרים, ועוד. שתי הפלטפורמות דומות במהותן אולם הן מציעות שימושים שונים ומאפיינים שונים

 

גוגל פייננס, יאהו פייננס – אתרים בהם מידע רב אודות שוקי הון ברחבי העולם ובארה"ב בפרט

גם ביאהו פייננס וגם בגוגל פייננס תמצאו מידע רב אודות שוקי הון ברחבי העולם ובארה"ב בפרט. לצד ערכן של מניות (המתעדכן, כמובן, באופן מקוון ורציף) ומוצרים פיננסיים שונים הנסחרים בבורסות המרכזיות בארה"ב (NYSE ו – NASDAC) מוגשות כתבות של מומחים המנתחים את המתרחש ומציעים תחזיות המאפשרות למשקיעים פוטנציאליים לקבל החלטות על בסיס מידע רב יותר. מי שמביט בדף הבית של שני האתרים עשוי תחילה לחוש בלבול אולם ברגע שמעמיקים מעט מסתבר שקל למצוא את מה שמעניין אותנו. כך למשל ניתן בלחיצה לקבל מידע אודות ערכם העדכני של מניות, קרנות, מטבעות ועוד. לחיצה על מוצר פיננסי מסוים פותחת חלון ובו מידע רב, כולל כמובן גרפים המתארים את התנודות במחיר.

 

גם בגוגל פייננס וגם במקבילו יאהו פייננס ניתן לפתוח ולנהל תיקי השקעות מדומים אשר עוקבים בזמן אמת אחר ערכי מוצרי ההשקעה בתיק ומאפשר לימוד קרוב למציאות של ניהול תיק השקעות. בשורה התחתונה האתרים והאפליקציות של גוגל פייננס ויאהו פייננס כאחד מאפשרים לכל מי שמעוניין להפוך בקלות משקיע פעיל בשוק ההון.

 

 

גוגל פייננס, יאהו פייננס – ההבדלים בין השניים

לפני שנתחיל נדגיש שעל פניו שני האתרים זהים. גם יאהו פייננס וגם גוגל פייננס מציעים שירותים דומים למדי אם כי יאהו נחשבת לפופולארית יותר, לפי בקרב הישראלים. אפשר להסביר את העובדה הזו באמצעות הוותק שלה, שכן היא קיימת כעשור לפני גוגל. למעשה, על פי ההערכות, למעלה מ-70 מיליון גולשים משתמשים באתר יאהו פייננס מדי יום. לצורך השוואה – באתר גוגל פייננס גולשים כ-40 מיליון "בלבד". הם לא היחידים, כמובן, ונראה שאתרים כמו CNN Money או MSN Money פופולאריים אף יותר מגוגל. לא שצריך לדאוג למותג הענק.

 

במבט חטוף נראה שהשירות של יאהו פייננס מציע יותר תוכן. המטרה המוצהרת של יאהו היא לאפשר למשתמשים לקבל החלטות מושכלות ולסייע להם לכלכל צעדיהם בתחום ההשקעות בשוק ההון. המידע שניתן למצוא כולל ניתוחים של אירועים שונים והשפעתם על שוק ההון בארה"ב ושווקים אחרים ברחבי העולם. עוד ניתן לעשות שימוש במגוון אפליקציות המקלות על קבלת מידע המעניין אתכם.

 

חסידי גוגל פייננס טוענים כי המידע אודות ערכן של מניות מוצג באופן ברור יותר בגוגל וכן שקל יותר לבצע חיתוכים ולעקוב אחר התפתחויות. נראה כי בגוגל שמים דגש על הגשת מידע עדכני מאוד ("בזמן אמת"- "real time"), גם ביאהו ישנו מידע כזה אולם שם נראה שהדגש הוא על ניתוח וקבלת תמונה כללית. אחד הפיצ'רים המעניינים בגוגל פייננס נקרא "Google domestic trends" שם נעשה שימוש בנתוני היקפי חיפוש במנוע החיפוש של גוגל אודות תחומים מסוים הנוגעים לשוק ההון, מתוך נתונים אלה ניתן להסיק רבות אודות התעניינות במניה כזו או אחרת וכד'. גוגל מציגים גרפים המתארים את המגמות המסתמנות בתחומים שונים כגון עסקי הרכב, הביגוד ועוד.

 

מעקב אחר נתונים - גוגל פייננס או יאהו פייננס
גם גוגל פייננס וגם יאהו פייננס מאפשרים: מעקב אחר מוצרים פיננסיים כמו ערך מטבעות, חוזים עתידיים, מניות, סחורות, ועוד. גם בגוגל פייננס וגם ביאהו פייננס ניתן לפתוח ולנהל תיקי השקעות

 

ביקורת

ברבות השנים ספגו גם גוגל פייננס וגם יאהו פייננס ביקורת על נתונים שגויים שהציגו. לביקורות הללו יש מקום ראוי, שהרי שחקניות גדולות ומשמעותיות כל כך נדרשות להפגין דיוק מרבי. למרבה המזל הן גם פועלות בהתאם ומגיבות לביקורת שנשמעת באופן ענייני. הן גם ערכו לא מעט שינויים לאורך השנים כדי לשפר את אמינות האתרים ולצמצם תקלות כאלו ואחרות. עם זאת, היתרון עדיין נמצא בצד של יאהו פייננס הגדולה והפופולרית, בעוד גוגל פייננס מנסה להדביק את הפער. תהיו בטוחים שמישהו שם במחלקת הפיתוח עובד כל הזמן לשיפור האתר והנתונים המוצגים בו.

 

מעניין לציין כי ביאהו פייננס ניתן לקבל מידע רב מתוך הבלוג ואילו בגוגל בחרו דווקא לסגור את הבלוג בשנת 2012. עוד חשוב ליזכור כי עבור יאהו השירות הפיננסי מהווה חלק נכבד מן הפעילות בעוד אצל גוגל הפרויקט אמנם נחשב לאחד המרכזיים אולם יש עוד רבים הדומים לו בהיקפם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme