בנק יהב – סקירה מלאה של המוצרים והשירותים

מערכת5 דקות קריאה
בנק יהב - הבנק של עובדי המדינה
שתף:

שמו המלא של בנק יהב הוא "בנק יהב לעובדי המדינה בע"מ" זאת משום שמאז הקמתו בשנת 1954 ועד שנת 2007 על קהל לקוחות הבנק נמנו אך ורק מי שהוגדרו כ"עובדי מדינה", דהיינו – כל מי שמועסק ישירת על ידי המדינה, מי שמועסק בחברה ממשלתית כמו גם עובדים שכירים בארגון הנתמך על ידי המדינה. בשנת 2007 זכה בנק דיסקונט במכרז לאספקת נתח נכבד משירותי הבנקאות לעובדי מדינה ולפיכך שונו תנאי הרישיון של בנק יהב כך שיוכל להציע שירותיו לכלל הציבור.

 

כיום בנק יהב הוא בנק מסחרי לכל דבר ועניין אולם שורשיו כבנק שנועד להיטיב עם עובדי מדינה עדיין ניכרים היטב. עובדי מדינה נמנים על אוכלוסיה בעלת מאפיינים דומים לאלו של משפחות שכירים רבים מן המעמד הבינוני בישראל ומסיבה זו בנק יהב ערוך היטב למלא את צרכיו של פלח רחב היקף זה באוכלוסיית הארץ. בנוסף, למרות שהבנק כבר אינו משרת עובדי מדינה בלבד הוא ממשיך להציע תנאים עדיפים לאוכלוסייה זו, כך למשל נהנים עובדי מדינה הנמנים על לקוחות הבנק מפטור מעמלות שונות, פנקסי צ'קים חינם, מסגרות אשראי בריבית טובה במיוחד, אפשרות לקבל הלוואות שונות ועוד.

למרות שבנק יהב אינו נמנה על הבנקים המסחריים הגדולים הפועלים בארץ (בנק הפועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי טפחות) הוא מדורג גבוה למדי, מבחינת היקף הפעילות, בין הבנקים הקטנים יותר (כגון בנק אוצר החייל, בנק ירושלים, בנק מרכנתיל דיסקונט, ובנק מסד). באופן כללי שוקדים בבנק על הענקת שירותי בנקאות כוללים בתנאים טובים במיוחד לכלל השכירים במשק ולעובדי מדינה בפרט. נראה שמאמצים אלה נושאים פרי שכן בסקרים שעורך העיתון גלובס לשביעות רצון בקרב הציבור מן השירותים הבנקאיים הניתנים להם בנק יהב מדורג תמיד גבוה למדי ואף זכה במקום הראשון בשנים 2007, 2008, 2009 ו – 2012. הבנק אף מגדיר עצמו כמתמחה במתן שירותים פיננסיים כוללים ל"מגזר הקמעוני", דהיינו למשקי בית ועובדים שכירים מכל המגזרים.

 

בנק יהב מספק שירותי בנקאות לכלל האוכלוסיה
בנק יהב מספק שירותי בנקאות לכלל התושבים אולם הוא מתמחה במתן שירותים בנקאיים לעובדי המדינה ועובדי ציבור, זאת מאז שנת הקמתו ב – 1954

 

בנק יהב מספק מענה מיטבי לצורך בשירותים פיננסיים המאפיינים את המגזר עליו נמנים לקוחות הבנק

כאמור, בנק יהב מתמחה בהענקת שירותי בנקאות כוללים למגזר הקמעונאי וככזה השאיפה היא לאפשר לעובדים שכירים בכלל ולעובדי מדינה בפרט ליהנות מתנאים עדיפים על אלה שמציעים לאוכלוסייה זו בבנקים מסחריים אחרים. הדגש המרכזי בבנק הוא על שירותים הנחוצים במיוחד לאוכלוסיית היעד הנ"ל, כך למשל לקוחות הבנק יכולים לקבל ייעוץ פיננסי שבכוחו לסייע להם לכלכל צעדיהם באופן שיטיב את מצבם הכלכלי, לפתוח ולנהל חשבונות עו"ש בתנאים שקשה להתחרות עימם (מבחינת טיב השירות וגובה העמלות כאחד), להנפיק ולהשתמש בכרטיסי אשראי בצורה נוחה ובעלות נמוכה, להשקיע במט"ח, לנהל תיקי השקעות בארץ ובחו"ל, להצטרף ולחסוך בקופות גמל, קרנות השתלמות, לקבל הלוואות בסכומים של עד עשרות אלפי שקלים בתנאים נוחים במיוחד ועוד.

 

בנק יהב מספק שירותים פיננסיים ושירותי בנקאות מפולחת
בנק יהב מספק שירותים פיננסיים ושירותי בנקאות מפולחת, עם מאפיינים ייחודיים עבור מגזרים ופלחי אוכלוסיה שונים, כמו זוגות צעירים, פנסיונרים, לשכירים, ואחרים

 

בנק יהב מציע שירותי בנקאות בעשרות סניפים בפריסה ארצית, כמו גם שירותים מקוונים

לקוחות בנק יהב יכולים לקבל שירות בכל אחד מלמעלה מארבעים סניפים הפרושים ברחבי הארץ. בהתחשב בעברו של בנק יהב ככזה המשרת אך ורק עובדי מדינה אין פלא שרבים מסניפיו ממוקמים בסמוך לקריות ממשלה ומקומות עבודה אחרים של עובדי מדינה. מכיוון שכיום הבנק מציע שירותיו לכלל הציבור נפתחו סניפים חדשים בשכונות מגורים ומקומות מרכזיים בערים שונות. בבנק יהב תמיד רתמו היטב טכנולוגיות תקשורת חדישות לצורך הנגשת השירותים. הבנק מפעיל מחלקת בנקאות ישירה במסגרתה מוענקים שירותים באינטרנט (במייל, דרך אתר האינטרנט של הבנק כמו גם אפליקציה שמורידים לקוחות הבנק אל הטלפון החכם), במענה קולי, בעמדות שירות עצמי ועוד.

 

הלוואות והשקעות בבנק יהב

גם בכל הנוגע להלוואות והשקעות בבנק יהב מכוונים את המוצרים והשירותים כך שיתאימו היטב לצרכים המאפיינים את קהל לקוחות הבנק. כך למשל מוצעות הלוואות מימון לרכב והלוואות לכל מטרה כמו גם הלוואות לרופאים, לשוטרים, לעובדי מדינה, לשכירים בכלל ועוד. מבחינת השקעות לקוחות הבנק יכולים להשקיע בשוק ההון, במט"ח, לפתוח חסכון לילד, לקבל ייעוץ השקעות, לפתוח פיקדונות נושאי ריבית, להצטרף לקופות גמל שונות (כגון עמ"י, גמל עו"ס, גמל מחר, הנדסאים וטכנאים ועוד) כמו גם לקרנות השתלמות ייעודיות לרופאים, לאחים ואחיות, לעובדי מדינה, לעובדים סוציאליים, להנדסאים וטכנאים, לאקדמאים ועוד.

 

מעניין לציין כי מניותיו של בנק יהב אינן נסחרות בבורסה. 50% ממניות הבנק נרכשו בשנת 2007 מבנק הפועלים על ידי בנק מזרחי, 50% הנותרים מוחזקים מאז הקמתו של הבנק על ידי החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי מדינה בע"מ (50%).

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme