אנרגיה מתחדשת – 3 מגמות שכדאי למשקיעים להכיר

מערכת5 דקות קריאה
איך הפכה אנרגיה מתחדשת לפתרון השקעה חיובי?
שתף:

בשנים האחרונות אנחנו עדים לצמיחה משמעותית בתחום של אנרגיה מתחדשת, והצמיחה הזו ממשיכה במלוא הכוח. יותר מ-200 מדינות חתמו על הסכם פריז, עוד הוכחה לדרישה הגוברת לטכנולוגיות שמסוגלות להפחית פליטת הגז ולשפר את איכות הסביבה. משקיעים בינלאומיים שרוצים להשקיע בחברות מהסוג הזה כדאי שיכירו את המגמות הללו, ושלוש מהן מוצגות לפניכם.

 

השמש נמצאת בכל מקום

אחד המקורות המשמעותיים ביותר של אנרגיה מתחדשת הוא אנרגיה סולרית. אנרגיה סולרית התגלתה לראשונה כבר ב-1839, והיא משמשת היום בשורה ארוכה של המצאות ופיתוחים טכנולוגיים. מאז שנת 2000 אנחנו רואים עד כמה היא משמעותי בארה"ב, אבל גם ביפן, סין וגרמניה יש לה כוח אדיר. הקיבולת הסולרית בסין, למשל, ממשיכה להתפתח בקצב אדיר ובין בשנים 2016 ל-2020 היא צפויה להכפיל (ואף לשלש) את השימוש בה. מבחינתם של משקיעים בינלאומיים יש כאן נקודה מעניינת למחשבה. אם אתם רוצים להכניס לתיק ההשקעות שלכם תעשיות של אנרגיה מתחדשת, זו בהחלט דרך טובה לעשות זאת. הצמיחה שמאפיינת את התחום עשויה להתבטא גם בתיק המניות שלכם.

 

מקורות של אנרגיה מתחדשת
מקורות אנרגיה מתחדשת הם מקורות מעניינים להשקיעה, וחברות שונות יכולות להתאים לתיק ההשקעות שלכם

 

אנרגיה מתחדשת באמצעות הרוח

רוב האנשים מבינים כי אנרגיה מתחדשת היא זולה יותר ממקורות אנרגיה אחרים, קונבנציונליים ומוכרים. באופן מפתיע (יותר או פחות), אנרגיית הרוח נחשבת לאחת מצורות האנרגיה הזולות ביותר, אף יותר מאשר אנרגיה סולרית. אפשר למצוא לזה הוכחה טובה במחקר שבוצע ב-2012 ומצא שמחירי האנרגיה הסולרית גבוה יחסית בשל תהליך הייצור (היקר), בעוד אנרגיית הרוח כרוכה בעלויות נמוכות יותר.

 

מי שנחשבת לחלוצה בתחום זה של אנרגיית הרוח היא דנמרק, שכבר משנות ה-70 משתמשת באנרגיית הרוח באופן מסחרי ושואפת לצמצם את השימוש בחשמל במחצית לפחות עד 2020. לצורך הדיוק בפרטים, 140 אחוזים מכלל האנרגיה שמיוצרת בדנמרק מיוצרת בימים שבהם הרוח חזקה יותר, ואת האנרגיה שהיא מייצרת היא מוכרת גם למדינות שכנות. אלה הם ממצאים מרשימים למדי שיכולים להשפיע גם על מדינות אחרות באזור ולעודד אותן להשתמש במקורות של אנרגיה מתחדשת כתחליף למקורות אנרגיה קונבנציונליים.

 

למשקיעים כדאי להכיר כמה חברות שמתמקדות באנרגיית הרוח ובפיתוחה, בהן Vestas Wind Systems (סימון: VWDRY). זוהי רק דוגמה אחת לחברה שנמצאת בצמיחה, בענף שנמצא בצמיחה, והחברות הללו נחשבות ליציבות למדי בזכות המודל שלהן, שהוא רווחי ויעיל יותר בהשוואה לחברות המייצרות אנרגיה בדרכים אחרות.

 

אנרגיה מתחדשת - Vestas Wind Systems
מקור אנרגיה מתחדשת בעל חשיבות רבה הוא הרוח, ובתחום זה יש כמה חברות מובילות, בהן Vestas Wind Systems

 

הזדמנויות בתחום הסוללות

אנשים רבים, כאשר הם שומעים את צמד המילים אנרגיה מתחדשת, חושבים מיד על אנרגיית הרוח או על אנרגיה סולרית. האסוציאציה הזו קשורה ליחסי ציבור טובים למדי שקיבלו שני מקורות האנרגיה הללו, אבל יש עוד מקור אחד יעיל וחשוב, שבהחלט כדאי להכיר. אנרגיה מתחדשת יכולה לייצר אנרגיה רבה נוספת בזמנים מסוימים, אבל הדרישה של הלקוחות לא תמיד עומדת בקצב הזה. סוללות הן דרך נוחה לאחסן חשמל לצורך שימוש עתידי וגם להבטיח את הפצתו בצורה חלקה. הדרך הנפוצה ביותר לאחסן אנרגיה בהתחשב בעלויות שלה, היא סוללות ליתיום יון. חשוב לשים לב גם לירידת מחירי הסוללות, מה שאומר שרמות המחיר החדשות מקפיצות את הביקוש למקורות אנרגיה מתחדשת.

 

למשקיעים בינלאומיים יש גם בתחום הזה כמה אופציות טובות להשקעה. חברות שונות, בהן יצרניות וספקיות של אנרגיה מתחדשת ממקור זה, הן אידאליות להשקעה במקרים רבים. אחת מהן היא חברת Global X Lithium & Battery Tech ETF (סימון: LIT), שאחראית לכל שלבי הייצור מהכרייה ועד לייצור הסוללה.

 

בשורה התחתונה

מקורות של אנרגיה מתחדשת נהנים מצמיחה דרמטית בשנים האחרונות. הצמיחה הזו צפויה להימשך, בוודאי לנוכח הסכם פריז. המשמעות עבור המשקיעים ברור – זו ההזדמנות לנצל את המומנטום ולקחת בחשבון חברות מתחומים אלה. זו גם דרך טובה לצמצם סיכונים בתיק ההשקעות במקביל לקידום מטרות חשובות כמו ייצור אנרגיה מתחדשת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme