9 סימנים מפתיעים לזה שאתם חכמים מהממוצע

מערכת5 דקות קריאה
9 סימנים לכך שאתם חכמים מהממוצע
שתף:

המושג חוכמה כפי שאנחנו מכירים אותו הוא מושג שמתייחס לרמות גבוהות למדי של קוגניציה, יצירתיות וכמובן – אינטליגנציה רגשית. תשעת הסימנים שלפניכם יעזרו לכם להבין אם אתם חכמים מהממוצע כמו שאימא תמיד אמרה.

 

1 – הילדים הבכורים לרוב חכמים יותר

מחקרים שונים, כדוגמת מחקר נורווגי שפורסם במגזין Science, מצאו שהילד הבכור במשפחה הוא גם החכם יותר, ולמעשה רמת המשכל שלו עולה ב-2.3 נקודות על רמת המשכל של אחיו ואחיותיו. אפשר להסביר את היתרון הזה בכמה דרכים אפשריות, למשל בשינויים בדינמיקה המשפחתית. הילד הראשון מקבל תשומת לב רבה מאוד מהוריו, בוודאי בהשוואה לילד השני שמצטרף למשפחה. בשלב הזה הילד הבכור גם הופך לא פעם למורה דרך (ואף מודל לחיקוי) עבור האח הצעיר, מה שאולי מסביר את הדרישות הקוגניטיביות הגבוהות יותר, ואת רמות האינטליגנציה הגבוהות בקרב ילדים בכורים.

 

אחים גדולים הם יותר חכמים
אם אתם הבכורים – בהחלט ייתכן שאתם חכמים יותר, לפחות בהשוואה לאחים ולאחיות שלכם.

 

2 – היעדר היגיון פשוט

אנשים אינטליגנטיים נעדרים היגיון פשוט, לפחות לפי  מחקרים שונים. הסיבה העיקרית לכך שהיא הם מוטרדים יותר מאינטליגנציה כללית, והיא חשובה להם יותר. יש מצבים שבהם הם עסוקים יותר במחשבה יותר מאשר ברגע, ובכל הקשור ליחסים בינאישיים הם נוטים להוביל את המצב לכיוון הנכון במקום לחשוב על המצב עצמו.

 

3 – אנשים עם ידיים שמאליות

אם נאמין למחקר שממצאיו תוארו ב-2013 במגזין הניו-יורקר, שמאליים הם בעלי יכולות מרחביות טובות ומדויקות יותר, והם גם הרבה יותר גמישים, וזיכרון העבודה שלהם טוב יותר. יש להם גם "חשיבה מפוצלת" – יצירתיות ייחודית שמאפשרת להם להעלות רעיונות מקוריים וחדשניים יותר בקלות רבה יותר.

 

4 – נגינה על כלי כלשהו

יש לא מעט מחקרים מהם אפשר להסיק שמוזיקאים הם בעלי תפקוד מוחים שונה (וטוב יותר) בהשוואה למי שאיננו מגנן על כלי נגינה כלל. האזורים במוח המשמשים לצורך תהליך הנגינה מורחבים יותר בקרב מוזיקאים, וגם מי שרק לומד לנגן לראשונה על כלי כזה או אחר יכול לשנות את המבנה של המוח. כך ניתן להשפיע על תהליכים שקשורים גם בביצוע משימות אחרות, לרבות כישורי שפה וזיכרון.

 

מוזיקת תורמת לאינטילגנציה שלכם
אנשים שמנגנים על כלי נגינה כלשהו הם ככל הנראה חכמים יותר, וגם המחקרים תומכים בגישה הזו.

 

5 – שינה מאוחרת יותר היא לחכמים

אם אתם נוטים להישאר ערים עד מאוחר, אפשר רק להניח שמנת המשכל שלכם גבוהה מהממוצע, לפחות לפי מחקר של אוניברסיטה במדריד. מי שנשאר ער עד מאוחר הוא גם קצת יותר חכם ממי שמתעורר מאוד מוקדם. הוא לרוב ירוויח יותר וחייו יהיו נוחים יותר.

 

6 – תינוקות לאימהות מניקות הם חכמים יותר

מחקר אורך שבוצע בברזיל מצא שילדים שאימהותיהם הניקו אותם הגיעו להישגים טובים יותר וגם הרוויח יותר. מאחר והמחקר עקב אחר הילדים מינקות ועד גיל 30, בהחלט מדובר בנתונים מעניינים. בנוסף נמצא שתינוקות שהוזנו באמצעות הנקה (ולא באמצעות תחליפי חלב) קיבלו ציונים גבוהים יותר במבחני אינטליגנציה.

 

7 – צריכת כדורים בהווה או בעבר

אנשים אינטליגנטיים יותר כנראה צרכו את כל סוגי הכדורים הפסיכו-אקטיביים הקיימים. מחקר בריטי מצא את הנתון הזה, שאולי יישמע מעט מפתיע, לפי ילדים אינטליגנטיים עם רמות משכל גבוהות יותר נוטים ליטול כדורים פסיכו-אקטיביים יותר מאשר חבריהם החכמים-פחות. גם בקרב נשים, ככל שמנת המשכל גבוהה יותר כך עולה הסיכוי שהאישה תצרוך חשיש, אמפטמינים, פטריות הזיה ואפילו קוקאין.

 

אנשים חכמים יותר כנראה יצרכו יותר סמים פסיכו-אקטיביים
הממצא המעניין במחקר הבריטי הוא שאנשים עם מנות משכל גבוהות יותר נוטים לצרוך יותר סמים פסיכו-אקטיביים.

 

8 – סקרנות מעידה על חוכמת האדם

אנשים סקרניים יותר הם אנשים עם רעיונות ייחודיים ומקוריים יותר, וסגנון החשיבה היצירתי שלהם גם מוביל לרמות גבוהות יותר של רכישת ידע לאורך זמן. זה אולי ההסבר לאמירתו של איינשטיין: אין לי כישורים מיוחדים, אני פשוט אדם סקרן מאוד."

 

9 – אנשים שמעריכים הומור שחור

אם אתם צוחקים מבדיחות שאחרים אולי יחשיבו כ"שחורות" או "חולניות" על חוסר המזל של אחרים, זה עשוי להעיד שיש לכם רמות גבוהות יותר של אינטליגנציה. מחקרים שונים תומכים בגישה הזו, ולפי הממצאים שלהם מי שנוטה להימשך לעבר הומור שחור מקבל ציונים גבוהים יותר במבחני IQ – מילוליים ולא מילוליים כאחד. אלה הם האנשים המכשילים יותר, והם גם עצובים ואגרסיביים פחות.

 

פורסם במקור באתר Business Inside

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme