בדיקת החזר מס – איך יודעים מתי זמן טוב להגיש בקשה?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
בדיקת החזר מס - מה צריך לדעת?
שתף:

לא רבים יודעים זאת, אולם שיטת חישוב המס בישראל מאפשרת בעיקר לשכירים (אולם גם לעצמאים במידת הצורך) לדרוש כספים – לעיתים עד כדי עשרות אלפי שקלים – כהחזר מס מטעם מס הכנסה. מה היא שיטת ניכוי מס במקור, כיצד מבצעים בדיקת החזר מס, ולמי חשוב לשקול את האפשרות? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

בדיקת החזר מס עשויה להיות משתלמת
בדיקת החזר מס מאפשרת קבלת מס ששילמתם ביתר, עקב שיטת תשלומי מס הכנסה הנהוגה בישראל, אשר מתייחסת אל השכר החודשי הנוכחי כאל 1/12 מסך השכר השנתי, על פיו מחושב סך המס (השנתי) שעליכם לשלם

 

ניכוי מס במקור – הסיבה שכדאי לשקול בדיקת החזר מס

בישראל נהוגה השיטה של ניכוי מס במקור – כלומר, על אף שחישובי המס מבוצעים באופן שנתי, מנוכה מהשכר החודשי הסכום המתאים להכנסה באותו החודש בהנחה שזהו השכר החודשי הקבוע של העובד. יוצא איפוא, כי בכל מקרה בו השכר החודשי הוא משתנה או אינו זהה במהלך השנה – אנחנו משלמים יותר מדי מס הכנסה. הידיעה הזו מובנית בשיטת ניכויי המס, ועל כן מתאפשר לכל עובד לדרוש, עד שש שנים אחורה, החזרי מס בגין מסים שנגבו ביתר. לסיכום – אם המשכורות שלכם אינן אחידות, מומלץ לשקול בדיקת החזר מס, שתאפשר קבלת כספים ששילמתם ביתר, עקב שיטת החישוב הנהוגה בישראל.

 

בדיקת החזר מס של אלפי שקלים
בכל מקרה בו השכר החודשי משתנה, או שחלו שינויים משמעותיים בהעסקה שלכם, מומלץ לשקול בדיקת החזר מס, שתאפשר קבלת כספים ששילמתם ביתר על פני עד 60 החודשים האחרונים – לעיתים עשרות אלפי שקלים

 

בדיקת החזר מס – קלה ופשוטה, ומומלץ להיעזר בחברה מתמחה

 בדיקת החזר מס הינה בדיקה ראשונית לבחינת כדאיות הגשת הבקשה, והיא מאפשרת להבין אם יש בסיס לדרישת להחזרי מס, כמו גם הערכת ראשונית של סכום ההחזרים, אם יש בידיכם הנתונים הנדרשים לחישוב. מומלץ לשקול בדיקה להחזיר מס, בעיקר במקרים הבאים:

 

  • אם השכר החודשי שלכם אינו קבוע, למשל או אם הוא מושפע מעמלות, אם ישנם חודשים בהם כמות השעות הנוספות שעבדתם משתנה, וכדומה
  • אם החלפתם עבודות או שגובה השכר שלכם השתנה
  • אם היתה תקופה בה לא עבדתם, למשל במהלך חופשת לידה, מילואים, או חופשת מחלה
  • בכל מקרה אחר בו גובה השכר החודשי לא היה קבוע, לאורך שש השנים אחורה – או מאז בדיקת החזר המס האחרונה שבוצעה

 

כאמור, ניתן להגיש בקשה להחזרי מס עד שש שנים אחורה – או מאז החזר המס האחרון שביצעתם. הבדיקה לזכאות להחזר מס נעזרת בגובה השכר השנתי בכל אחת מהעבודות בהן עבדתם (לפי טפסי 106 או תלושי משכורת של החודש האחרון בשנה בו עבדתם) וההערכה המתקבלת תסיע לבחור אם משתלם להתחיל בהליך השגת האסמכתאות הנדרשות, לטובת קבלת החזרי מס.

 

הליך קבלת החזר המס הינו הליך בירוקרטי, ותידרשו להשיג אסמכתאות שנתיות או תלושי משכורת מכל מקומות העבודה שלכם, בכל חודש, לאורך כל התקופה הנבחנת. מומלץ בחום להיעזר בחברות המתמחות בבדיקת החזר מס והגשת בקשה להחזרי מס, אשר ידאגו למקסם את ההחזרים שלכם על פי חוק ובדרך כלל גובים עמלה מן הכספים המוחזרים. בדיקת החזר מס מאפשרת לכל אזרח בישראל קבלת כספים אשר ברור כי שולמו ביתר, למס הכנסה, בשל שיטת חישוב אשר מוודאת שלא יבוצעו תשלומים בחסר לטובת תשלומי מסים. חוב לבצע בדיקת החזר מס, רצוי אחת לשש שנים, על מנת לאפשר קבלה בחזרה של אותם כספים ששולמו ביתר. הכספים, אגב, מתקבלים כולל הצמדה למדד ובתוספת ריבית של 4%, בדרך כלל בתוך שלושה עד שישה חודשים מיום הגשת הבקשה.

 

 

עבדת בשש שנים האחרונות?

כנראה שהמדינה חייבת לך כסף! בדוק עכשיו עם מומחה להחזרי מס. ללא שום התחייבות

כבר 75,913 אנשים עשו בדיקה להחזר מס

בדוק עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme