Super Wi-Fi של סלקום – כיסוי אינטרנטי לכל פינה בבית

עומר גלעדי5 דקות קריאה
Super Wi-Fi לכל פינה בבית
שתף:

בכל בית ממוצע נעשה שימוש בכתשעה מכשירים המחוברים, בין אם דרך קובע או מדי פעם, לרשת האינטרנט. ככל שאנו פוסעים אל עבר עידן ה – IoT (האינטרנט של הדברים – Internet of Things) עוד ועוד מכשירים יציעו פונקציות שחיבור לרשת מאפשר אותן. הצפי הוא שבמהלך העשור הקרוב מספר המכשירים המחוברים לאינטרנט בכל רגע נתון בבית ממוצע יאמיר בהדרגה עד לכדי 30 ואף יותר. בסלקום נתנו את הדעת על אתגר אספקת כיסוי אינטרנטי אלחוטי באיכות גבוהה בכל רחבי הבית. שירות ה – Super Wi-Fi של סלקום הושק בסוף אוקטובר 2017 ונראה שהוא מציע פתרון מצוין למי שמעוניינים באפשרות לנצל את החיבור לאינטרנט במלוא רוחב הפס מכל נקודה בביתם, כולל חדרים מרוחקים, מרפסות, חדרי ממ"ד וכד'.

 

Super Wi-Fi של סלקום - יכסה הכל
שירות ה – Super Wi-Fi של סלקום מושתת על טכנולוגית Mesh לכיסוי אינטרנטי בכל רחבי הבית

 

Super Wifi – עונה על צרכי הבית המודרני ומאופיין בסביבת תקשורת מורכבת

כאמור, כבר עתה עומד ממוצע המכשירים המחוברים אל רשת האינטרנט בכל בית על תשע, מדובר במחשבים, טאבלטים, טלפונים חכמים (בבית אין צורך לגלוש ברשת הסלולארית), סטרימרים (מזיני תוכני וידאו ואודיו למסך או מגבר שמע), טלוויזיות חכמות ועוד. מכשירים רבים נוספים עתידים להפוך מחוברים לאינטרנט בעתיד, כך למשל מקררים אשר ידעו לעקוב אחר מלאי מוצרי המזון ואף לבצע הזמנות באופן אוטומטי, אינטרקום חכם שיאפשר לשוחח עם מבקרים גם כשאנו לא נמצאים בבית, דוד חימום מים שנוכל לשלוט בו מרחוק, מערכות מיזוג אוויר, תאורה חכמה, מכשירי חשמל שונים, מערכות השקיה ועוד. אין פלא איפה שיש חשיבות רבה לפריסת רשת אינטרנט איכותית בכל רחבי הבית, רשת המבטיחה חיבור מאובטח, רצוף, ברוחב פס מלא (לפי ההסכם שלנו עם ספקית האינטרנט), ללא ניתוקים או הפרעות. אתגר הבטחת חיבור איכותי לרשת האינטרנט מכל פינה בבית הופך מורכב עוד יותר כשלוקחים בחשבון שחלק מן המכשירים מצויים בתנועה, שהיקף הנתונים הזורמים אל המכשירים השונים ומהם עשוי להשתנות באופן פתאומי ושתכני וידאו באיכות HD ו K4 מעמיסים מאוד על הרשת.

 

שירות ה -Super Wi-Fi החדש של סלקום מתוכנן לספק פתרון מקיף לכל האתגרים שצוינו לעיל. ניתן יהיה לחבר כל מכשיר לאינטרנט מכל נקודה בשטח הכיסוי המוגדר (ניתן לכסות בקלות כל נקודה בבית), לנוע בחופשיות בין החללים בבית תוך גלישה רצופה ללא הפרעה, להשתמש מכל מכשיר ביותר או פחות מרוחב הפס המסופק לבית, לצרוך תכני וידאו באיכות הגבוהה ביותר מכל נקודה בשטח הכיסוי ועוד.

 

בטכנולוגיית MESH יחידות הניתוב מדברות אחת עם השנייה כדי ליצור רשת אחידה

החידוש שמביא עימו שירות Super Wi-Fi של סלקום הוא שימוש בטכנולוגיית MESH בה מכשירים אינם מחוברים ליחידת Wi-Fi כזו או אחרת אלא לרשת אחידה הנוצרת בזכות תקשורת רצופה של יחידות ניתוב המידע. בסלקום אומרים שכל יחידה מוסיפה 80 – 100 מטרים רבועים לשטח הכיסוי ולכן בבית ממוצע יספיקו שתיים – שלוש יחידות כאלה. את רשת הSuper Wi-Fi ניתן לנהל באמצעות אפליקציה לטלפון החכם, בין היתר ניתן לקבל נתונים אודות פריסת הרשת, מהירות הגלישה בנקודות שונות ברחבי הבית, להפעיל ולכבות התקנים במערכת, לתזמן חופש גלישה (למשל, לחסום גלישה באזור מסוים בשעות כאלה או אחרות) ועוד.

 

Super Wi-Fi נשלט מהסמרטפון
Super Wi-Fi הוא שירות מתקדם הנשלט מאפליקציה בטלפון החכם

 

Super Wi-Fi – זמינותו ללקוחות קיימים

לקוחות קיימים, מנויי הטריפל של סלקום למשל, יוכלו להוסיף את שירות Super Wi-Fi תוך קבלת עדכון תוכנה לנתב המצוי ברשותם ובתוספת דמי מנוי של 14.9 ש"ח בחודש בלבד עבור כל יחידת MESH. מי שאינם לקוחות סלקום וירצו ליהנות מן כיסוי האינטרנטי המשופר של Super Wi-Fi יוכלו לרכוש כל יחידת MESH במחיר 349 שקלים. השירות החדש הופך זמין מחודש נובמבר 2017, אין ספק שמדובר בבשורה של ממש למי שמתמודדים עם הקשיים האופייניים לאספקת כיסוי אינטרנטי איכותי בכל הבית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme