עסק קטן יכול להרוויח יותר – עשרה טיפים להגדלת רווחיות העסק

עומר גלעדי5 דקות קריאה
עסק קטן יכול להרוויח יותר
שתף:

זה לא סוד, שהסביבה בעסקית בישראל מקשה על שרידותם של עסקים קטנים, המהווים מנוע חשוב לצריכה ולתעסוקה בישראל. כ – 30% מהעסקים הקטנים נסגרים בתוך השנתיים הראשונות לפעילותם, ועוד מעל 20% בתוך עד חמש שנות פעילות. אם גם לכם יש עסק קטן שמנהל מאבק עיקש על קיומו – קבלו עשרה טיפים שעשויים להשפיע על רווחיות העסק – החל מהיום.

 

#1 – הכירו את המאזן הכספי שלכם

בהנחה שהעסק שלכם הוא עסק של אדם אחד (או עסק בו עובדים עד ארבעה אנשים, בניהול הבעלים), מחקרים מראים כי הבעלים והפעיל המרכזי בארגון אינו מכיר על בוריין את ההכנסות וההוצאות המאפיינות את הפעילות העסקית. אם גם אתם לא שולטים בתזרימי המזומנים של העסק שלכם – זה הזמן לשנות את התמונה. הכירו את כל הוצאות הארגון, דעו אילו הוצאות נפרסו לתשלומים ומה צפי ההוצאות בחודשים הקרובים. הכירו את ההכנסות בחודשים האחרונים ואת ההכנסות הצפויות בעתיד הקרוב על פי החוזים, הממוצע, או הלקוחות הקבועים של העסק

 

#2 – קבעו כללים ועמדו מאחוריהם

ניהול העסק הקטן דורש מכם יותר מאשר רק לצלוח עוד יום ללא אסטרטגיית פעילות ברורה. על כן, מומלץ שתיקחו את הזמן לקבוע כללים – כמו למשל, לא עובדים עם לקוחות המציעים תשלום בשוטף ++ כמקובל בארץ. במאמר מוסגר נספר, כי מוסר התשלומים הירוד בישראל גורם לא פעם לקשיים בתזרים המזומנים של עסקים קטנים – סיבה מרכזית בסגירתם של עסקים קטנים רבים מדי שנה.

 

#3 – הקצו כספים מהתזרים לשיווק

הנטייה הטבעית לעסקים של אדם אחד הוא להתעלם מן ההיבטים השיווקיים או לנהל אותם באפן ארעי. אולם די להתבונן בפעילות העסקית של עסקים גדולים, כדי לראות שהתקציבים השיווקיים אינם נזנחים. על כן, אנחנו ממליצים להקצות 10% בחודשים מאתגרים, וכ – 15% מהתקציב בשיווק, מכירות, ופרסום הפעילות העסקית, ולא לשכוח לעקוב אחר ערוצי הפרסום והשיווק, ולהעצים את הפעילות וההשקעה בערוצים שעובדים.

 

עסק קטן צריך להשקיע בשיווק
גם עסק קטן צריך להקצות תקציבים לשיווק

 

#4 – השתמשו באנשי מקצוע כשצריך

אל תתעקשו לעשות הכל לבד. השתמשו בשירותיהם המקצועיים של מומחים בתחומים שונים, על מנת למטב את הפעילות העסקית.

 

#5 – קבעו אסטרטגיית תמחור למוצרים / שירותים

בקביעת התמחור למוצרים או השירותים הניתנים על ידי העסק, חשוב שתכירו את כלל העלויות, הישירות והעקיפות, בתהליך הייצור – ותשקפו עלויות אלה במחיר הסופי של המוצר, בחלוקה לכמות ריאלית של מוצרים או שירותים שאתם מוכרים. אנחנו תקווה, כי את בדיקת ההיתכנות למכירת המוצרים או השירותים שלכם במחיר שיכסה את העלויות ויאפשר רווחים – ביצעתם לפני שפתחתם את העסק.

 

עסק קטן ואסטרטגיות תמחור
כשאתם קובעים את תמחור המוצרים זכרו לחשב את כל ההוצאות שלכם כדי לוודא רווחיות טובה

 

#6 – יעלו את הפעילות – גם של עסק קטן

כלים ממוחשבים אולי מהווים הוצאה כבדה בשלבים הראשונים, אולם הם מייעלים משמעותית את פעילות הארגון ובטווח הארוך חוסכים בהוצאות. השתמשו בכלים המאפשרים אוטומציה של הפעילות, ותגלו יעילות מוגברת, מינימום שגיאות הנובעות מ"טעות אנוש", וחיסכון רב במשאבים (זמן וכסף).

 

#7 – השתמשו במוצרים פיננסיים בתבונה

הבנקאי שלכם עשוי לסייע לכם לקבל החלטות פיננסיות שיחסכו לכם כסף. בדקו בנוגע לחשבון בנק עסקי, תמהיל אשראי, הלוואות נוחות שיסייעו לכם לצייד את העסק או לאפשר רווחה כלכלית, וכדומה. חיסכון בתשלומי ריבית על הלוואות, תכניות מימון וחריגות ממסגרת האשראי – לא פעם מצטבר לכדי סכומי כסף משמעותיים. אגב, השתמשו, במידת האפשר, בערוצים ישירים, כמו אפליקציית חשבון הבנק שלכם, לחיסכון בתשלום עמלות.

 

#8 – השקיעו בלקוחות שלכם

אין צורת שיווק שתסייע לכם להשיג לקוחות חוזרים – רק שירות טוב, מהימן, מוצרים איכותיים ושירותיות. התייחסו לכל לקוח בכבוד הראוי לו, ותגלו כי מדובר באפיק שיווק מתגמל.

 

עסק קטן חייב להשקיע בלקוחות
הצלחתו של עסק קטן תלויה בכל לקוח ולקוח. השקיעו בהם את תשומת הלב

 

#9 היו נכונים

דעו שגם אם הבלתי צפוי מתרחש – יש לכם עוגנים כלכליים ואחרים "ליפול" עליהם. דאגו לפעילות מבוססת ולאפשרויות להיענות גם לצרכים משתנים של לקוחות. שמרו סכום כסף קטן בצד למקרה הצורך, ואפשרו התגמשות בפעילות.

 

#10 – אל תוותרו על עצמכם

אם העסק שלכם הוא אתם, הקפידו לשמור עליו כזה. גם כשתחומים משיקים אולי קורצים, גם אם מנהלים, עובדים או לקוחות "מושכים" אתכם לאפיקי פעילות שונים – שמרו על הייחוד שלכם, על החזקות שלכם, ופתחו אותן, לשמירה על היתרון התחרותי שלכם, ותגלו שעם השנים נוצר עבורכם נתח שוק, המאפשר פעילות רציפה והכנסות מספקות, לצד הכנסה גבוהה – ותחושת סיפוק.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme