הוסטל עם קלאס – הכירו את רשת ההוסטלים ששווה רבע מיליארד דולר

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הוסטל ששווה הרבה מאוד
שתף:

בפנמה, ניקרגואה, אקוודור, ארגנטינה, מקסיקו, ובמדינות נוספות במרכז אמריקה – המותג "סלינה" הוא כבר שם דבר. הוסטל המתוכנן ומעוצב בקפידה, במיוחד עבור אותם MackPackers – אלה שהם יותר מאשר תרמילאים שמחפשים "זולה" לשים בה את הראש, אלה שמחפשים מקום עם אווירה, חדר שיש בו את השקט שהם צריכים (וגם שקע USB, כמה חשוב), שילוב מושלם בין טיול תרמילאים ומקום מפנק ללילה; בין הראש הצעיר לבין הצרכים המודרניים. סלינה – רשת הגסטהאוסים הכי מדוברת במרכז ובדרום אמריקה (ובקרוב, כך אומרים, גם בארה"ב) – היא מה שכל מוצ'ילר (תרמילאי, בספרדית) חולם עליו.

 

סלינה – הכל התחיל מקרקעות שנמכרו בזול בפנמה

רפי מוסרי ודניאל רודובסקי, הם שני המייסדים של רשת הגסטהאוסים "סלינה". הם הכירו זה את זה לאחר שירותם הקרבי, במהלך הטיול של אחרי הצבא במרכז ובדרום אמריקה. כנראה שלשניהם היו חוש יזמי חד ומוטיבציה רבה, מפני שלא הרבה זמן לאחר פגישתם הראשונה, כך הם מספרים, הם רכשו אדמה למשקיעים בכפר פלאיה ונאו אשר בפנמה. משם – הדרך הייתה קצרה עבור שני היזמים, להקמת הוסטל החלומות. שני הבחורים הצעירים ביצעו סקרי שוק מקיפים, הבינו מה הוא בדיוק הדבר שחסר לתרמילאים בגסטהאוסים הקיימים – ובנו אותו. התוצאה, הייתה הצלחה כבירה כמעט בן לילה. פחות מעשר שנים לאחר מכן, הם כבר הבעלים הגאים של 15 סניפים של רשת הגסטהאוסים "סלינה", ועובדים כעת על בתי הארחה בסגנון דומה גם במיאמי ואולי בניו יורק. במרכז ובדרום אמריקה, בעלי אכסניות כבר מתדפקים על דלתות הזוג המוכשר, על מנת להפוך גסטהאוס קיים ומדשדש, לגסטהאוס מצליח של הרשת. עד סוף שנת 2018, אומרים השניים, הם מתכננים לנהל רשת של יותר מ – 50 בתי הארחה ביבשת אמריקה, ואולי כבר לא רק שם.

 

הוסטל שהפך לרשת מצליחה
רשת הגסטהאוסטים "סלינה", היא רשת שיש לה ייחוד. היא לא מלון – והיא גם לא מתומחרת כמלון, בממוצע – אבל היא לא גסטהאוס רגיל. מה יש בסלינה שהפך את רשת האחסניות ביבשת אמריקה מצליחה כל כך?

 

העלות ללילה, לא בדיוק הוסטל ממוצע – אבל גם לא בית מלון

הקסם של הוסטל "סלינה" הוא בייחודו – אותו מקום טוב באמצע, בין בית ההארחה המציע מיטה בחדר שיתופי עבור 15$, לבין האירוח המפואר של בית המלון היוקרתיים באמריקה. בבתי ההארחה של "סלינה" תמצאו גם חדרים שיתופיים וגם חדרים בודדים ברמות שונות. המחיר? החל מ – 45$ עבור מיטה בחדר שיתופי, והחל מ – 70$ לחדר בודד. החדר היקר ביותר ברשת היום מחירו 500$ ללילה.

 

רשת המלונות "סלינה" – שווה כיום כרבע מיליארד דולרים (וזה לא הסוף)

לפני לא יותר משנתיים, גייסה רשת ההוסטלים של "סלינה" השקעות לפי שווי שוק של כ – 20 מיליוני דולרים. היום, השווי המוערך של רשת ההוסטלים "סלינה" הוא כרבע מיליארד דולרים – וזאת, עוד בטרם הוצאו לפועל כל תכניות הפיתוח ששני היזמים הפעילים מתכננים עבור הרשת בחודשים הקרובים, כולל פתיחת עוד עשרות סניפים במרכז ודרום אמריקה, כמו גם בארה"ב. בינתיים, הפרוייקט היזמי של שני הצעירים הישראלים, המערב השקעה נבונה בנדל"ן בחו"ל, זיהוי צרכים של שוק המוערך בבכ – 50 מיליון תרמילאים בשנה, וביצוע מושלם של הוסטל שיש בו את כל מה שהמטייל מדור ה – Y  צריך, הפך את שני היזמים לשם דבר בעולם בתי ההארחה והמלונות ביבשת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme