ביטקוין והזינוק המטאורי שלו: מ-28 סנט ב – 2010 ל-6,500$ היום

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ביטקוין - הזינוק המטאורי
שתף:

כולנו שומעים על אנשים, מפורסמים יותר או פחות, בארץ ובעולם, שרכשו ביטקוין כשערכו היה זעום והפכו כמעט בן לילה לבעלי הון עצום. הביטקוין עלה בערכו מ-7 סנט בלבד בראשית שנת 2010 לכ-1000$ בתחילת 2017 אז החל בנסיקה מטאורית שאין לה אח ורע בכל היסטורית המסחר בשוק ההון. נכון לאמצע דצמבר 2017 ערכו של הביטקוין עומד על כ- 11,000$. כלכלנים מובילים נותרו פעורי פה אל מול הדרך בה עלה ערכו של הביטקוין, אין ספק שמדובר בחיה כלכלית מסוג חדש, מטבע דיגיטלי שונה לחלוטין מכל מטבע אחר שנסחר בעולם. מי שהשכילו לחזות, או להמר, על כך שהביטוקין יזכה לאמון כלל עולמי, אמון שיביא עימו ביקוש גובר והולך, הרוויחו בגדול. אם גם אתם שואלים עצמכם על אלו אחוזי רווח מדובר, האם עדיין משתלם להשקיע בביטקוין ואיך עושים זאת, תמצאו בפסקאות הבאות מידע שבכוחו לסייע לכם להבין במה דברים אמורים.

 

ציוני דרך בחייו של הביטקוין

הביטקוין החל חייו בסוף 2008 כאשר דמות שנותרה עלומה (יתכן שמדובר בכמה אנשים) וידועה רק בכינוי "סאטושי נקאמוטו" פיתחה תוכנה ופרוטוקול (דרך תקשורת) באמצעותם ניתן ל"כרות" ביטקוין (בדומה לכריית משאב כגון זהב רק באופן דיגיטאלי ולא פיזי) ולהעביר ביטקוין בין ארנקים דיגיטליים. כל ביטקוין הוא צירוף ייחודי של 32 מספרים ואותיות וישנו מספר סופי של יחידות ביטקוין, כ-21 מיליון, מתוכם, נכון לדצמבר 2017, כבר נכרו כ-17 מיליון.

 

כצפוי, בתחילת דרכו, כשעדיין לא ניתן היה לעשות שום דבר מעשי עם הביטקוין, ערכו היה אפסי ורק בתחילת 2011 חצה הביטקוין את קו הדולר הבודד. את קו מאה הדולרים חצה הביטקוין במהלך 2013, בתחילת 2014 כמעט הגיע לאלף דולרים אולם אז חלה ירידה עד לשפל של כ200$ באמצע 2015. בתחילת שנת 2016 כל ביטקוין היה שווה כ400$, בתחילת 2017 חצה את רף ה1,000 וערכו הכפיל את עצמו פי עשר ויותר עד כתיבת שורות אלה. נכון לאמצע דצמבר 2017 ניתן לקבל עבור כל ביטקוין סכום בלתי יאמן של כ-11 אלף דולרים.

 

ביטקוין עבר שפל - ויצא גיבור
מסימני הדרך בחייו של הביטקוין – תקופת שפל בת כשלוש שנים ונסיקה מטאורית שראשיתה באמצע שנת 2016

 

היו מי שהאמינו בביטקוין, ואחרים שהחליטו פשוט להמר עליו

לפי הנתונים שפורטו מעלה ברור שפוטנציאל הרווח למי שרכשו ביטקוין לפני כמה שנים, ואפילו מי שהשקיע רק במהלך 2017, הוא עצום. בין מי שהרוויחו בגדול ישנם כאלה הטוענים שידעו שלביטקוין עתיד מזהיר, אחרים פשוט החליטו להמר. במקרים קיצוניים מדובר ברווחים של עשרות ואפילו מאות מיליוני דולרים, כמו במקרה של התאומים וינקלווס, אותם אלה שתבעו את מארק צוקרברג על גניבת הרעיון לפייסבוק. לאחר שנפסקו להם פיצויים על סך 65 מיליון דולרים הם השקיעו בשנת 2013 11 מיליון מהם בביטקוין שערכו היה אז 120$, נכון לאמצע דצמבר 2017 הביטקוין שווה 11,000$ וכך יוצא שקמרון וטיילור וינקלווס הם בעלי הון עצמי של מעל למליארד דולרים.

 

ביטקוין העניק תשואה יפה מאוד
התאומים וינקלווס האמינו בביטקוין והכפילו את השקעתם פי 1000, מ-11 מיליון ללמעלה ממיליארד דולרים

 

האם עדיין שווה לרכוש ביטקוין?

לא קשה לרכוש ביטקוין, אפשר לפתוח ארנק דיגיטלי או חשבון במערכת המאפשרת ביצוע תשלומים באופן מקוון (דוגמת פייפאל למשל), לרכוש ביטקוין באחת מזירות המסחר בו ישנם מי שמציעים ביטקוין למכירה. אפשר כמובן גם לקבל ביטקוין כתשלום על סחורה או שירות. כיום אין עוד ספק שלביטוקין ולמטבעות דיגיטליים אחרים יש תפקיד בכלכלת העולם, השאלה כמובן היא האם ערכו הנוכחי אינו תוצר של בועה שעתידה להתפוצץ, במקרה כזה המשקיעים הטריים ביותר יפסידו חלק נכבד מהשקעתם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme