בונקרים נטושים שהפכו למתחמים מעוצבים ומרשימים

מערכת5 דקות קריאה
פעם הם היו בונקרים אבל היום ממש לא
שתף:

אמנם חלפו כמה וכמה עשורים מאז מלחמת העולם השנייה וגם מאז המלחמה הקרה, אבל גם בעשור השני של המאה ה-21 העולם שוב חושש מפני מתקפה גרעינית. הפעם הגורם המאיים היא צפון קוריאה, שביצעה רק לאחרונה ניסוי על הטיל הבליסטי העוצמתי שאמור להגיע עד ארה"ב, לפחות על פי טענתו של קים ג'ונג און. כאילו כדי להלחיץ גם שר החוץ הצפון-קוריאני הביע לאחרונה את עמדתו וטען שמלחמה בגזרה היא בלתי נמנעת. לאור קולות המלחמה הללו אפשר להבין למה אנשים רבים בכל העולם, מטוקיו ועד ארה"ב, מביעים עניין ברכישת בונקרים שיצילו חיים אם הטיל הגרעיני אכן ישוגר. מצד שני, בונקרים רבים מהמאה הקודמת עברו הסבה משמעותית והפכו למועדוני לילה או מתחמי מגורים יוקרתיים. הנה כמה דוגמאות למקומות שבהם יהיה באמת מיוחד לשהות אם מלחמה גרעינית תפרוץ.

 

גרמניה: דירות יוקרה מפוארות

בראשית שנות ה-40, כשהעולם בער בזמן מלחמת העולם השנייה, הבונקר הזה נבנה בגרמניה. המטרה המקורית שלו הייתה לספק הגנה לאזרחים בזמן המלחמה, כמובן. רק לפני כשנה הפך הבונקר הסבה והפך למבנה מגורים יוקרתי. יחידות הדיור במבנה הזה כוללות את מאפייני הבית המודרני, כולל מטבחים, חדרי שינה, אמבטיות, חלונות ענקיים, חדרי אחסון ואפילו מרפסות עם דלתות זכוכית.

 

גרמניה - בונקרים שהפכו למבני מגורים
פעם היו כאן בונקרים, עכשיו יש כאן דירות יוקרה.        BORA/Facebook

 

מרכז מופעים וכנסים

לא מאוד מפתיע לגלות שנבנו כמה בונקרים בגרמניה בזמן מלחמת העולם השנייה, וכנראה לא היינו מצפים לפחות מזה. הבונקר הזה, הממוקם בהמבורג, עבר הסבה גם הוא והפך למרכז כנסים ולמקום שממנו פועלות חברות שונות, בעיקר מתחום האמנויות. גם שיעורי ריקוד ועיצוב מתקיימים במקום הזה, וממנו פועלת גם תחנת רדיו מקומית.

 

בונקרים או מרכז כנסים?
בגרמניה יש גם בונקרים שהפכו למרכזי כנסים והרצאות.        Medienbunker/Facebook

 

בונקרים יכולים לשמש כאולמות אירועים

אם תמיד רציתם לתכנן את החתונה שלכם בבונקר כנראה שתצטרכו לקיים את האירוע שלכם ברוסיה. בבונקר הזה, שנבנה ב-1956 במוסקבה, יכולים לשהות במקביל 3,000 בני אדם. אם אכן תתרחש מתקפה גרעינית ניתן לשהות במקום למשך שלושה חודשים ברציפות. מאז 2006 הפך הבונקר לאולם אירועים יוקרתי במיוחד, וכבר מתקיימות כאן חתונות, כמו גם כנסים עסקיים.

 

פעם היו כאן בונקרים - היום חתונות
ברוסיה הפכו בונקרים לאולמות אירועים צבעוניים במיוחד.       Bunker-42/Facebook

 

פנטהאוז וגלריית אמנות

מאז שנת 2000 הפך הבונקר הזה בגרמניה לדירות מגורים ולמתחמי אירועים. על גג הבונקר נמצא הפנטהאוז היפהפה שאתם רואים בתמונה, ובקומה השנייה של המבנה קיימות שתי דירות קטנות יותר מעל לגלריית אמנות.

 

בונקרים וגלריות אמנות
פנטאהוז יוקרתי וגלריית אמנות במקומות שבהם היו בונקרים פעם.        Bunkerwohnen

 

מרכז אימונים ללהקות

צוות האדריכלים האחראיים על הפיכת הבונקר הקודם לגלריית אמנות לקחו לעצמם פרויקט נוסף ב-2009. הם הפכו את הבונקר הזה לשטח מרווח ונוח ללהקות שרוצות לנגן ולהתאמן. הקירות העבים מספקים בידוד מצוין לכל כלי נגינה באשר הוא, ובמבנה מוצעים להשכרה 19 חדרי אימונים בהם יוכלו הלהקות להתמקם.

 

בונקרים ללהקות
בזכות הבידוד המצוין יש בונקרים שבהם להקות מתאמנות באין מפריע.        Bunkerwohnen

 

בר ייחודי בסין

בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת נבנו בסין מאות אלפי בונקרים ומקלטים, אבל ב-2016 הפך בונקר אחד בשנחאי לבר יוקרתי שנקרא בשם הפשוט: הבונקר. במקום הזה תוכלו לשתות קוקטייל מפנק ולהזמין אוכל ממלצרים בבגדים צבאיים.

 

בונקרים שהפכו לברים
בונקרים, קוקטיילים ומלצרים עם מדים צבאיים.        City Weekend

 

מקום מפלט בהולנד

הממשלה בהולנד בנתה ב-1936 שני בונקרים בעיירת חוף שנמצאת במרחק לא רב מאמסטרדם. כשבעה עשורים מאוחר יותר, הפכו הבונקרים המשותפים למרכז אחד ייחודי שנקרא "בית התה בבונקר". היום יש במקום גם חצר פנימית מרכזית, פינה נהדרת להשקיף בה אל השמים הפתוחים ואל מגרש הפולו.

 

בונקרים שאליהם בורחים לחופשה
יש בונקרים שבהם תוכלו להתארח אם בא לכם לברוח מהמציאות.        kc_island/Flickr

 

אנגליה – בונקר שהפך לחווה

הבונקר בתמונה נפתח במלחמת העולם השנייה ו-8,000 אזרחים מצאו בו מקלט. במשך עשרות שנים המקום היה נטוש לחלוטין, ובשנת 2014 הפך לחווה תת-קרקעית. צוות החווה נעזר בטכניקה ייחודית לצרכי חקלאות, ובאמצעות נורות לד ותכנון מערכת השקייה מתאימה ניתן לדאוג לגידולים החקלאיים.

 

בונקרים לצורך גידולים חקלאיים
באנגליה החליטו להפוך בונקרים לחוות חקלאיות – וזה עובד.        Zero Carbon Food

 

מוזיאון לזכר מלחמת העולם השנייה

בעוד בונקרים אחרים בעולם הפכו לאזורי בילויי ומתחמי אירועים, בדנמרק בחרו להפוך בונקר אחד מתוך אלה ששימשו את החיילים הנאציים – למוזיאון. הבונקר הזה הוא אחד הגדולים ביותר במדינה והוא ננטש ב-1945. ב-2017 הפכה קבוצת אדריכלים את המבנה למוזיאון תת קרקעי שבו יכולים המבקרים ללמוד על מלחמת העולם השנייה ועל חלקה של דנמרק במלחמה, כמובן.

 

בונקרים שהפכו למוזיאון
אחד הבונקרים הגדולים בדנמרק הפך למוזיאון לזכר מלחמת העולם השנייה.        BIG

 

פורסם באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme