גירושין והמצב הכלכלי שלכם – כמה זה באמת עולה?

מורן בלסר5 דקות קריאה
הליך גירושין יכול לעלות לכם הרבה
שתף:

בכל שנה, מתגרשים בישראל יותר מ – 13,000 זוגות, וכמות הזוגות המתגרשים בישראל בשנה נמצאת בעליה מתמדת לאורך השנים. תהליך הגירושין הוא תהליך רב רבדי בעל השפעות עמוקות על החיים האישיים של כל אחד מ – 26,000 האנשים ובממוצע 45,000 הילדים הנקלעים לתהליך. הפעם, נבדוק כיצד גירושין משפיעים על החוסן הכלכלי של המתגרשים, ומה כדאי לעשות, על מנת לשמור על איכות חיים דומה לזו שהייתה לתא המשפחתי, גם לאחר תהליך הגירושין?

 

גירושין יעלו לכם כסף - אבל אפשר לחסוך
הליך גירושין יכול לעלות לשני הצדדים הרבה מאוד אבל יש דרכים לצמצם עלויות, למשל על ידי פנייה למגשר

 

כמה עולה להתגרש?

מבחינה פיננסית, תהליך של גירושין על פי חוק יחסי ממון בישראל, כולל בחובו חלוקה לשתיים של כל הרכוש המשותף – כולל הכל (נכסים, חסכונות, חובות, מוניטין, קצבאות פנסיה בעתיד, קניין רוחני, ועוד). זאת – על פי החוק ואלא אם בני הזוג הסכימו ביניהם על כל חלוקה אחרת. אם כן, לאחר הגירושין תישארו כשבידיכם מחצית מכל מה שהיה לכם עד הגירושין. למשל, אם רכשתם דירה ביחד – תיוותרו עם מחציתה בלבד. אבל זה לא הכל, מפני שהעלות הממוצעת של תהליך הגירושין הוא בין 60,000 ל – 70,000 ש"ח  – עבור כל אחד משני בני הזוג. כן, מתוך ההון שהיה עד לא מזמן משותף, אפשר לנכות לא פחות מ – 100,000 ש"ח, שכר טרחה לעורכי דין ותשלומי עמלות להליכים המשפטיים.

 

בעוד את חלוקת הרכוש אנחנו לא יכולים למנוע – את העלות הגבוהה לעורכי דין אנחנו דווקא יכולים. הנה כמה טיפים:

 

  • נסו לבחור בתהליך של גישור, בו עורך דין משותף לשניכם
  • נסו להגיע להסכמות בעניין הסכם גירושין מבעוד מועד, על מנת לקצר את התהליך המשפטי ולמעט בהליכים בבתי המשפט ובבית הדין הרבני

 

אחרי הגירושין – זה עדיין עולה לכם כסף

לאחר תום תהליך הגירושין, אתם מוצאים את עצמכם משלמים על שתי יחידות דיור במקום אחת. אם זה לא עול כלכלי מספק, ההורים מגלים כי בכל אחת מן הדירות יש להחזיק את כל הציוד הנדרש עבור הילדים, כולל מיטה, ריהוט בסיסי, בגדים, וכדומה. בנוסף להוצאות אלה, בעל המשמורת (בדרך כלל האם – אם כי לא תמיד) זכאי לקבל תשלומי מזונות חודשיים מההורה שאינו משמורן (מינימום של 1,250 ש"ח לילד, ועוד תשלום על מדור, ועוד 50% מעלות כל צרכיו שאינם חובה). בדרך כלל, מדובר בסכום של כ – 2,500 בממוצע לילד בן 15 שנים או פחות.

 

גירושין מכפילים את הוצאות המחייה
אם קודם היה לילד חדר שינה אחד, בעקבות הגירושין יהיו לו שניים – מה שיעלה לכם יותר

 

גירושין זולים? יש לנו רק טיפ אחד עבורכם

גירושין הם תהליך שיש לו השפעות מרחיקות לכת על שיגרת החיים ואיכותם, עבור כל המעורבים, וההיבטים הכלכליים הם בהחלט חלק מהעניין. אם לא חתמתם על הסכם ממון כשהתקשורת ביניכם עוד היתה איכותית, מה שאתם יכולים לעשות כעת, על מנת לאפשר לעצמכם גירושין "שפויים" בעלויות מופחתות, הוא לנסות להיפרד כידידים, לחסוך הליכים משפטיים יקרים, ולהגיע להסכמים בנוגע לחלוקת הרכוש, המשמורת על הילדים ונושאים אחרים שתיאלצו להמשיך לנהל ביחד בעתיד, באופן ידידותי. אם לא עבור עצמכם, אם לא עבור הילדים – זכרו, שאם תצליחו להמשיך ולנהל מערכת יחסים מכובדת, עלות הגירושין שלכם תהיה נמוכה משמעותית, ותוכלו ליהנות (וגם לאפשר לבן הזוג לשעבר) מאיכות חיים וסכומים פנויים גבוהים להתחלת הפרק הבא בחייכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme