10 מדינות עם רמות נמוכות במיוחד של חוב ממשלתי

מערכת5 דקות קריאה
חוב ממשלתי נמוך? 10 המדינות שבהן זה קורה
שתף:

יש לא מעט מדינות שנלחמות בחובות אדירים, מה שמעמיד את המדינה בפני סכנות כלכליות משמעותיות למדי. אלא שלצדן יש גם מדינות עם רמות נמוכות של חוב ממשלתי. הן משיגות את המטרה הזו על ידי שימוש במשאבים טבעיים או על ידי הטמעת רפורמות של שוק חופשי. הנה 10 המדינות שניצבות בראש הרשימה, עם חוב ממשלתי נמוך במיוחד.

 

במקום העשירי – אלג'יר 20.4% חוב ממשלתי

ממשלת אלג'יר מסרבת באופן קבוע להעלאת רמות חוב ממשלתי כדי לממן את הפעילות הכלכלית שלהם, והיא נשענת במידה רבה על מצבורי הנפט שלה. על פי התחזיות, הכלכלה המקומית אמורה לצמוח בשיעור של 4%, יותר מהצפי המקורי – 2.2%.

 

במקום התשיעי – איחוד האמירויות הערביות

החוב הממשלתי של איחוד האמירויות עומד של 19.3%, וגם המדינה העשירה הזו נשענת על מצבורי הנפט. על פי ההערכות, שווי המצבורים הללו גבוה יותר מ-1.3 טריליון דולר.

 

חוב ממשלתי נמוך באיחוד האמירויות
אחת הסיבות העיקריות לרמות הנמוכות של חוב ממשלתי באיחוד האמירויות – מצבורי הנפט.    תמונה: Business Insider

 

במקום השמיני – ניגריה עם חוב של 18.6%

לניגריה חוב ממשלתי שעולה באופן הדרגתי במקביל לעלייה בתוצר המקומי הגולמי. עם זאת, החוב לא קרוב לרף ה-40%, שנחשב לקריטי. אין ספק שהממשלה המקומית פועלת בזהירות בכל הקשור להגדלת החוב הממשלתי.

 

במקום השביעי – כוויית

עוד מדינה ערבית שנהנית ממצבורי נפט מרשימים היא כוויית, והיא מתאוששת מנפילת המחירים של 2015. המדינה נשענת על חוב ממשלתי כדי לממן את הירידה הזו אבל מאז אפריל 2016 החוב נותר יציב למדי.

 

במקום השביעי – רוסיה עם 17%

היחס ברוסיה בין חוב ממשלתי לבין תמ"ג הוא אחד מהנמוכים בעולם, והסיבה העיקרית לכך היא התפוקה המרשימה ומצבורי הנפט והגז הגדולים. המשאבים הטבעיים של רוסיה מוערכים בשווי של 56 טריליון פאונד (או 75 טריליון דולר), 30% יותר מכלל המשאבים הטבעיים בעולם, לפחות על פי משרד האנרגיה האמריקאי.

 

לא מפתיע: רוסיה עם חוב ממשלתי נמוך
זה בטח לא יפתיע אף אחד לגלות שלרוסיה חוב ממשלתי נמוך מאוד.     תמונה: Business Insider

 

במקום החמישי – בוטסוואנה, 13.9%

המדינה הדרום-אפריקאית היא סיפור הצלחה מודרני. במשך 33 שנים, מ-1966, הכלכלה המקומית עלתה בקצב ממוצע של 9% לשנה, מהגבוהים בעולם. גם בזמן המשבר העולמי בין 2007 ל-2009, החוב הממשלתי שלה נותר נמוך מאוד.

 

במקום הרביעי – ערב הסעודית

במונחים עולמיים יש לערב הסעודית חוב ממשלתי נמוך מאוד, אם כי החוב הזה תפח בזמן משבר הנפט ב-2015, משבר שהוביל לירידת מחירים. החוב בתקופה הזו עלה ל-316.5 טריליון ריאל (67 מיליארד פאונד), עלייה של 619% בהשוואה ל-2014.

 

במקום השלישי – אסטוניה עם 9.5%

ב-1918 אסטוניה הופרדה מרוסיה וקיבלה עצמאות, ומאז היא מקדמת רפורמות של שוק חופשי, מהלך שהפך אותה לאחת הכלכלות המובילות במזרח אירופה. עם תקציב מאוזן, מס הכנסה אחיד, מדיניות סחר חופשי וצעדים נוספים, אפשר להבין את מקור ההישג.

 

אסטוניה עם חוב ממשלתי נמוך
אסטוניה היא אחת משלוש מדינות שלהן חוב ממשלתי נמוך מאוד.      תמונה: Business Insider

 

במקום השני – ברוניי עם 3.1% בלבד

צמיחה כלכלית אפיינה את ברוניי לאחר שקיבלה עצמאות ב-1984, והיא נשענת במידה רבה על מצבורי גז ונפט. התוצר המקומי הגולמי גבוה, והמדינה מספקת את כל השירותים החברתיים בחינם, כמו גם מגורים ומזון במחירים מסובסדים.

 

החוב הנמוך ביותר – הונג קונג, 0.1%

הסקטור הבנקאי של הונג קונג הוא סקטור רווחי מאוד, אבל זהו רק הסבר אחד לכך שהמדינה נהנית מרמות נמוכות של חוב ממשלתי. התוצר הגולמי לנפש הוא אחד מששת הגבוהים בעולם, קצת פחות מאשר ברוניי.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme