חישוב החזר מס – מתי משתלם להגיש בקשה להחזיר מס?

רון מדינה5 דקות קריאה
חישוב החזר מס - מתי משתלם?
שתף:

באתר רשות המסים, תמצאו סימולטור חישוב החזר מס שיסייע לכם להבין אם וכמה החזר מס בדיוק מגיעים לכם. אם לא הצלחתם להבין באתר מה בדיוק מגיע לכם – אנחנו כאן לסייע לכם בעניין חישוב החזרי המס, ובדיקת הכדאיות של הגשת בקשת להחזרי מס.

 

החזר מס – מה זה, במילים פשוטות?

בישראל, נהוגה שיטת תשלום מס בניכוי במקור, וזה אומר, שעל אף שחישוב המס הוא בעצם שנתי, כולנו – גם שכירים וגם עצמאים – משלמים מס חודשי, על פי גובה ההכנסה החודשית. השיטה הזו נושאת אי דיוקים רבים – והם תמיד לטובת רשויות המס. למעשה, בכל חודש מחושב גובה המס המרבי שייתכן שאתם חייבים למס הכנסה, הוא הסכום שאותו תידרשו לשלם. לצד הגבייה המבוצעת ביתר, חשוב לציין כי שיטת המיסוי בישראל מאפשרת לכל אזרח, שכיר או עצמאי, לדרוש מרשויות המס החזר מס, על מסים ששולמו ביתר – אלו הם החזרי המס, וחישוב החזר המס יסייע לכם לגלות, כמה כסף מגיע לכם בחזרה, ממס הכנסה.

 

ממה מורכב חישוב החזר מס?
חישוב החזר מס מורכב מכמה פרמטרים שחשוב להכיר

 

חישוב החזר מס – איך עושים את זה?

המדינה מאפשרת להגיש בקשה להחזר מס על תקופה מרבית של שש שנים אחורה. את הבקשה יש להגיש בצירוף מסמכים רבים המאפשרים את חישוב החזר המס המגיע לכם, ביניהם טפסי 106 או תלוש משכורת של החודש האחרון בשנה עבור כל מקום עבודה, אישורים על קצבאות, תשלומים נוספים, תקבולים ורווחים, ועוד. חישוב החזר המס המגיע לכם לוקח בחשבון מספר משתנים, הנה הם בקצרה:

 

  • מה היה גובה ההכנסה השנתית שלכם לאורך כל תקופת הבקשה?
  • מה היו הכנסות נוספות שהיו לכם במהלך התקופה לחישוב החזר מס?
  • אילו רווחים נוספים, כמו הכנסות מדיבידנדים, במקרים מסויימים השכרת דירה, קצבאות ותשלומים נוספים קיבלתם במהלך התקופה המחושבת?
  • אילו הוצאות וניכויים עומדים לזכותכם?
  • ועוד

 

חישוב כל אלה ונתונים נוספים, יעלה את גובה החזר המס המגיע לכם לקבל מטעם מס הכנסה. לאחר הגשת הבקשה וחישוב החזר המס המגיע לכם, תקבלו הודעה בדואר על גובה ההחזר המגיע לכם ולאחר עד שישה חודשים, את מלוא החזר המס בהפקדה ישירה אל חשבון הבנק שלכם.

 

חישוב החזר מס - למה הוא מתייחס?
חישוב החזר מס אמור לקחת בחשבון את כל ההכנסות וגם את ההוצאות

 

חישוב החזר מס הוא חישוב מורכב למי שאינו בקיא בתחום

אבל, אתם לא חייבים לנסות לחשב את גובה המס המגיע לכם כהחזר בעצמכם – חברות רבות הוקמו על מנת להנגיש את היכולת הן לחשב את גובה ההחזר המגיע לכם והן על מנת להגיש לרשויות המס את הבקשה שלכם באופן ברור ותוך דרישת הסכום הנכון שמגיע לכם (בלי לשכוח פרטים שיאפשרו זיכוי גבוה יותר, למשל). לכן, אין צורך לנסות את תהליכי חישוב גובה החזר המס בעצמכם. תמצאו ברשת אינספור מחשבונים לחישוב החזר מס אשר יבקשו מכם העלאה של נתונים באופן מובנה – ותוכלו גם לפנות לחברות המתמחות בבקשה שיגישו בשמכם את הדרישה לקבלת החזר מס.

 

אם אתם מרוויחים סכומים משתנים בכל חודש, אם לא הגשתם בקשה לקבלת החזר מס בשש השנים האחרונות, אם במהלך השנים בהן לא הגשתם בקשה להחזרי מס היו לכם חודשים בהם לא עבדתם, הרווחתם פחות או החלפתם עבודות – כל אלה עשויים להיות שווים אלפי שקלים בחישוב החזרי המס שלכם. אל תוותרו על זכותכם לקבל בחזרה כספים ששילמתם לרשות המס ביתר. הגישו דרישה לרשויות המס לקבלת החזרי מס בגין השנים האחרונות – ואנחנו ממליצים, לעשות כן בכל שש שנים באופן קבוע.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme