רובוט מתוחכם ידפיס לכם בית חדש ב-64,000 דולר

מערכת5 דקות קריאה
בית שיודפס במיוחד עבורכם
שתף:

מאז מחאת האוהלים הגדולה ב-2011 כבר אין לאיש ספק שמחירי הדיור בישראל גבוהים. אין גם ספק שהיכולת שלנו למצוא דירה בשוק הנוכחי היא נמוכה למדי. תהליך הבנייה של בית חדש יעלה גם הוא לא מעט, והזמן שיידרש לתכנון ולבנייה הוא ארוך במיוחד. מצד שני, יש היום גם דרך יצירתית לחסוך זמן רב וגם עלויות נכבדות. הדרך הזו הומצאה על ידי סטארט אפ באוקראינה שמשתמש ברובוט בעל יכולת הדפסה בתלת  ממד. הרובוט מדפיס חלקים המותאמים לבית הקטן, מהקירות, דרך הגג ועד הריצוף. כל התהליך נמשך כשמונה שעות ואת הדלתות והחלונות יוסיף הגורם האנושי, בהתאם למידות הבית כמובן.

 

בית ידידותי לסביבה

הבית המודפס הוא לא רק מהיר וחסכוני יותר בשלב הבנייה, אלא גם ידידותי לסביבה. כל אחד מהבתים שכבר עוצבו בשיטה הזו נהנה מאנרגיה סולארית שחוסכת את הצורך בחשמל, וגם את המים צורכים באמצעות מערכת שמסננת ואוספת מים מהלחות באוויר. לכל בית גם מערכת ביוב נפרדת משלו. ההצלחה של הבתים הללו לא מבוטלת ורק בארה"ב נרשמו בשנת 2017 לא פחות מ-8,000 הזמנות מוקדמות לבתים מהסוג הזה. מחירו של בית מתחיל ב-64,000 דולר ו-100 בתים יישלחו לבעליהם בתחילת 2018.

 

הדפסה מהירה, עלות נמוכה
הבית המודפס יעלה לכם הרבה פחות וגם יהיה הרבה יותר ידידותי לסביבה

 

הדגם הקטן ביותר – 40 מ"ר

גודלו של הבית הקטן ביותר של PassivDom, הסארט-אפ האוקראיני, הוא 40 מ"ר. טווח המחירים של בית בגודל הזה נע בין 64,000 ל-97,000 דולר. דגם שגודלו כ-70 מ"ר יעלה בין 97,000 ל-147,000 דולר. המחירים הללו עדיין מרשימים מאוד בהשוואה למחירי הדיור בישראל, לא?

 

הבית הקטן ביותר - 40 מ"ר
הבית הקטן ביות יעלה לכם בין: 64,000 ל-97,000 דולר.

 

מראה הבית המודפס

כשנכנסים מבעד לדלת הראשית אפשר ליהנות מחלל רחב, פתוח לחלוטין, עם מטבח קטן וחלונות ענקיים.

 

חלל אחד פתוח
כך נראה הבית מדלת הכניסה

 

חלל אחד פתוח

הדגם הזה הוא למעשה דירת סטודיו שאיננה כוללת חדר שינה נפרד. על יד המטבח ניצב חדר שירותים קטן וכדי לשלב בין אירוח לבין לינה, רצוי להסתפק בספה נפתחת. אפשר ליצור גם דגמים בהתאמה אישית, לרבות דגמים שכוללים גם ריהוט, מטבח, חדר רחצה, אספקת אנרגיה, מכל מים ומערכת ביוב.

 

כך נראה הסטודיו
דירת הסטודיו היפה הזו תדרוש תכנון פונקציונלי של הריהוט

 

הזכות לחיות בטבע

החזון של הסטארט-אפ הזה די ברור, ובחברה מתארים אותו היטב: "ראוי שתהיה לנו ההזדמנות לחיות בטבע, רחוק מהסיוויליזציה, ליהנות מתנאי נוחות ועדיין לחיות בבית קלאסי. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לנו לגור בין העצים, על ראש ההר או על יד החוף, הרחק מאנשים אחרים או מהתעשייה".

 

איך זה עובד?

כדי לייצר בית באמצעות הסטארט-אפ, הצוות ממפה את תכנית המתאר של הבית לטובת המדפסת התלת ממדית. זה קורה במפעלים באוקראינה ובקליפורניה, ואז, שכבה אחר שכבה, מתחילה הדפסת הבית. היא מתחילה לרוב מהגג, ממשיכה אל הרצפה, אל הקירות שעוביים 20 סנטימטרים, והכל עם שימוש בחומרים חזקים ואיכותיים מאוד. אפשר כאמור להוסיף גם מערכות נוספות, לרבות חלונות, דלתות, אזעקה ומערכות חימום וקירור. התהליך כולו יימשך עד 24 שעות לכל היותר, בתלות בדגם כמובן. בית גדול יותר, עם מפרט מדויק ודרישות מיוחדות עשוי לקחת חודש שלם. לעומת זאת, בית שהודפס מבעוד מועד יוכל להישלח בתוך יום אחד בלבד. דרך אגב, יש עוד כמה חברות שמדפיסות בתים בתל ממד, בהן חברות שפועלות בהולנד ובמדינת טנסי בארה"ב.

 

תכנית המתאר של הבית
לפני שמתחילים להדפיס את הבית מתכננים מתאר מדויק מאוד

 

זול ויעיל יותר

על פי הצוות המקצועי של החברה, בתים בהדפסה תלת ממדית הם בתים זולים ויעילים הרבה יותר, וגם בנייתם פשוטה ויעילה מאוד. לטענת ההנהלה הבכירה, יש למעלה מ-100 מיליון בני אדם שלא נהנים מקורת גג מעל לראשם, מה שמסביר למה דיור בר השגה הוא חשוב כל כך.

 

תמונות ומאמר מקור – Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme