כך הכל התחיל – העבודות הראשונות של המיליארדרים הגדולים

מערכת5 דקות קריאה
העבודות הראשונות של המיליארדרים
שתף:

כולנו אמורים להתחיל איכשהו, איפשהו, ללא כל קשר להון המשפחתי שהיה לנו קודם. בני מלוכה נולדים לתוך העושר והשפע, אבל מיליארדרים שהשיגו את ההון בעצמם התחילו בדרך כלל ממקום צנוע הרבה יותר. רבים מהם כלל לא נולדו למשפחות עשירות. הנה חמש דוגמאות למיליארדרים שאתם מכירים ממש טוב, אבל זה לא אומר שהם נולדו עם כפית זהב בפה.

 

מחלק העיתונים – וורן באפט

היום וורן באפט הוא לא סתם עוד בחור עשיר, אלא גאון השקעות עם מנת המשכל הגבוהה ביותר שידועה לאדם, לפחות בכל הקשור להשקעות. זה לא אומר שהוא תמיד היה כזה, כמובן. למרות שהיום מדובר באחד האייקונים הגדולים בתחום, ההתחלה הייתה צנועה יותר. למעשה, הצעד הראשון בדרך לבניית האימפריה שלו היה בכלל בילדות, וכשהיה בן 13 בלבד מצא את המשרה הראשונה שלו. הוא חילק עיתונים בזמן שילדים אחרים קיבלו כסף מההורים כדי לקנות גלידה. הוא חסך את הכסף, בנה עסק שמבוסס על מכונות משחק, המשיך לחפש הזדמנויות עסקית ובמכללה הגיע לרווח של 10,000 דולר.

 

עבודת הילדות של וורן באפט
לפני שהתגלה כגאון השקעות וורן באפט חילק עיתונים

 

בצוות של מקדונלדס – ג'ף בזוס

ג'ף בזוס התחיל את דרכו המקצועית דווקא במקדונלדס, בחופשת הקיץ כשהיה נער צעיר. גם אביו, מייק, היה עובד של רשת המזון המהיר. היום, במבט לאחור, בזוס כבר מספר על העבודה המאתגרת על ידי הגריל, בחלקה האחורי של המסעדה. הוא זה שהיה אחראי לעמוד בקצב ההזמנות גם כשהיה עומס בלתי רגיל. לדבריו, הוא גם זכה במנהל מצוין ששמר אותו תמיד בתוך המסגרת ואפשר לו ליהנות בזמן שדרש ריכוז מרבי במשימה.

 

המתכנת – ביל גייטס

היום אתם בטח יודעים שביל גייטס הוא העשיר באדם וגם מייסד מיקרוסופט. אנחנו גם יודעים שהוא נשר מהלימודים האקדמיים בהרווארד, אבל לא רבים יודעים שאת תחום העיסוק שלו (שהוביל להצלחה ולכסף) הוא דווקא קידם משלב צעיר. העבודה הראשונה שלו הייתה כמתכנת ב-TRW, חברה שבה עבד עוד כשהיה תלמיד תיכון. התשוקה הזו היא גם שהובילה אותו להקמת האימפריה שלו. שנים מאוחר יותר הוא הפך למיליארדר ובהמשך פרש מניהול החברה כדי להתמקד בקרן הצדקה שלו ושל אשתו.

 

סדרן בחניון – מייקל בלומברג

ההון של מייקל בלומברג מוערך ב-47.5 מיליארד דולר והוא ידוע גם בזכות ההשקעות שלו וגם בזכות הקריירה הפוליטית. לפני שהוא הפך לשם דבר גם הוא התחיל בתפקיד צנוע למדי. הוא נולד למשפחה עשירה ועבד כסדרן בחניון מקומי. בתור בחור חרוץ מאוד הוא למעשה שילם את לימודיו האקדמיים בעצמו והמשיך גם ללימודי תואר שני במנהל עסקים בהרווארד. משם עבר לוול סטריט וצעד לעבר התואר הנחשק של אחד האנשים העשירים בתבל.

 

העבודה הראשונה של בלומברג
סדרן בחניון שהפך למיליארדר – מייקל בלומברג

 

שוטף כלים – מייקל דל

יכול להיות שאתם רואים את השם שלו על גב המחשב שלכם, וגם אם לא, אתם בוודאי מנחשים בראש איזו חברה הוא עומד. חברת דל אחראית לשורה ארוכה של מוצרים איכותיים בתחום המחשוב אבל לא רבים יודעים שהמשרה הראשונה של מייקל דל הייתה רחוקה מהזוהר. היא כללה סינר, סבון כלים, מים והמון כלים מלוכלכים. המיליארדר הזה החל לעבוד ביל 12, אז שטף כלים במסעדה סינית לפני שהתקדם בסולם הדרגות ועבר בין תפקידים, ובהמשך עבר גם למסעדה מקסיקנית, קפיצת מדרגה נאה בקריירה המקצועית.

 

יש סיכוי

אם יש משהו שהכתבה הזו יכולה ללמד את כולנו היא שלא משנה איפה אתם נמצאים היום, התשוקה שלכם יכולה להוביל אתכם למקומות טובים. אם שוטפי הכלים והסדרנים שהפכו למיליארדרים לא מצליחים לעורר בכם השראה, לא ברור מה יעשה את העבודה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme