הרגלי החיסכון המפתיעים של 9 מיליארדרים מוכרים

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
תשעה מיליארדרים שחוסכים בעלויות
שתף:

יש לא מעט דרכים טובות לחסוך בעלויות, וכולנו מכירים אותן. אנחנו אוכלים קצת יותר בבית כדי לבזבז פחות במסעדות, משקיעים את הזמן בחיפוש אחר טיסות זולות באינטרנט וגם בוחרים לקנות בגדים במבצעים ולא מיד בתחילת העונה, כשהמחיר עוד גבוה קצת יותר מדי. מצד שני, אנחנו גם די בטוחים שהמיליארדים חיים את החיים הטובים בלי לחשוב על כסף יותר מדי. מאחר ויש להם בשפע, אנחנו מצפים לגלות שהם נוסעים ברכבים היקרים ביותר, לובשים את הבגדים היקרים ביותר ומבזבזים ללא הכרה. תשעה מיליארדרים שאתם מכירים ממש טוב – עומדים להפתיע אתכם.

 

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון – עם הונדה אקורד

מנכ"ל אמזון הוא ככל הנראה האיש העשיר ביותר על פני כדור הארץ. למרות זאת הוא נוהג על הונדה אקורד, לפחות על פי ספר שפורסם בשנת 2013 ומתאר את הרכב שבו נוהג המיליארדר כמה שנים טובות, לפחות.

 

ההונדה של ג'ף בזוס
ג'ף בזוס יכול להרשות לעצמו כל רכב יוקרתי שירצה – אבל הונדה אקורד ישנה מספקת אותו

 

וורן באפט עדיין גר בבית שקנה ב-31,500 דולר

זהו אחד המיליארדרים הגדולים והחכמים בעולם עם הון השווה לא פחות מ-91 מיליארד דולר. מסתבר שהוא גם חסכן לא קטן, ולמרות המעמד שלו כאחד העשירים הגדולים בעולם, הוא עדיין חי בבית צנוע שרכש לפני 60 שנה במחיר סמלי של 31,500 דולר. חוץ מזה תופתעו לגלות שאין לו טלפון נייד וגם לא מחשב בבית, וכשהוא אוכל בחוץ הוא אוהב בעיקר מסעדות מזון מהיר כמו ברגר קינג, והתפריט שלו כולל כמה כוסות קולה וצ'יפס ביום. כשהוא נשאל בנושא הזה ב-2014 הוא השיב בפשטות – איכות החיים שלו לא מושפעת מכמות הכסף שיש לו בבנק. הוא מאושר בכל מקרה, ואם היו לו קצת יותר בית הוא דווקא לא היה מאושר כל כך.

 

מארק צוקרברג והרכב הידני שלו

הייתם מדמיינים לעצמכם שמייסד פייסבוק נהנה מסגנון חיים ראוותני למדי אבל בפועל, זה לא ממש מדויק. למעשה, הוא עדיין לובש את חולצות הטריקו הפשוטות ואת הקפוצ'ונים האהובים עליו. זה לא מאוד מפתיע לגלות שמדובר במיליארדר חסכן, כזה שלא מבזבז את כל כספו על הנאות החיים. בסוף 2015 הוא אף הודיע שיתרום 99 אחוזים מהמניות שלו בפייסבוק לצדקה. עם הון של 74.2 מיליארד דולר הוא עדיין נהנה מהחיים, אבל בצניעות יחסית. כלומר, הבית היפה בפאלו אלטו עלה 7 מיליון דולר, סכום לא מאוד קטן, אבל גם לא ממש גבוה בהתחשב ביכולת הכלכלית שלו לקנות בית גדול ומפואר הרבה יותר. הוא יכול היה להשקיע גם ברכב מפואר (ואוטומטי) קצת יותר.

 

קרלוס סלים הלו לא עבר דירה כבר 40 שנה

אם השם הזה לא ממש מוכר לכם כדאי שתכיר את קרלוס סלים הלו, מייסד גרופו קרסו, חברת הסלולר המובילה במקסיקו. ההון שלו מוערך ב-66.5 מיליארד דולר אבל הוא מספר שהכסף הזה משמש אותו בעיקר להשקעות בחברות שלו, או במילים שלו: "צריך לתת לכסף לצמוח, להשקיע אותו מחדש ולעזור לו לגדול ולהתרחב גם לתחומים אחרים". בגיל 77 הוא בהחלט עושה בדיוק את זה, אבל הוא לא נחשב לנהנתן גדול במובן הזה שלא תמצאו אצלו יאכטה מפוארת או מטוס פרטי, אלא מרצדס שלא הוחלפה כבר כמה שנים ובית שבו הוא חי כבר 40 שנה. הבית אולי גדול למדי (6 חדרי שינה) אבל הוא יכול היה ללכת בגדול, אם הוא היה ממש רוצה.

 

ארוחת הצהריים של צ'רלי ארגן
ההרגל שנשאר מבית אמא – צ'רלי ארגן מעדיף כריך מהבית במקום ארוחת פאר במסעדה

 

צ'רלי ארגן, יו"ר Dish Network והארוחה הביתית

יכול להיות שאתם זוכרים לארוז לעצמכם ארוחת צהריים למשרד ויכול להיות שמדי פעם אתם חוטאים וקונים ארוחה במסעדה קרובה או מזמינים משלוח ממקדונלדס. צ'רלי ארגן בן ה-64 הוא בעליו של הון מרשים למדי – 15.2 מיליארד דולר ליתר דיוק – והוא בכל זאת שומר על כמה הרגלים מהילדות. בפרט, הוא עדיין מכין לעצמו כריך בבוקר לפני שהוא יוצא למשרד, והוא גם חסך כמה שקלים (או דולרים) כשחלק חדרים עם קולגות בנסיעות עסקיות, אם כי לפחות בנושא הזה הוא מרשה לעצמו ליהנות כיום מהפרטיות.

 

אמנסיו אורטגה אוכל צהריים בקפיטריה עם העובדים

עוד מיליארדר חסכן שמוותר על מסעדות הפאר בזמן העבודה הוא אמנסיו אורטגה, מייסד רשת זארה ומי שההון שלו מוערך ב-75.6 מיליארד דולר. הוא מעדיף את ארוחת הצהריים שלו בקפיטריה, יחד עם העובדים, והוא גם ממשיך ללבוש בגדים פשוטים למדי כמו מיליארדר אחר שהזכרנו קודם – מארק צוקרברג. הוא גם יכול להרשות לעצמו לצאת לכמה חופשות מפוארות עם המטוס הפרטי שלו, אבל לטענתו הוא לא עושה את זה פשוט משום שהוא עובד קשה מדי. גם בגיל 81.

 

אינגוואר קמפראד טס במחלקת תיירים

אם אתם לא מכירים את השם אתם בטח מכירים את הרשת שהוא ייסד, זו שהצרכנים החסכנים מכירים היטב: איקאה. קמפארד נהנה מהצלחה אדירה בזכות הרשת הזו, והוא גם מחזיק בהון של 56.4 מיליארד דולר. למרות זאת, ולמרות שהוא האיש העשיר ביותר באירופה, הוא עדיין טס במחלקת תיירים כשהוא יוצא לחופשה, וגם אם הוא אוהב מכוניות פאר יש לו עדיין וולוו עתיקה, ולפעמים תמצאו את הרכב בחניה בזמן שהוא בוחר לנסוע באוטובוס. חוץ מזה, עד לפני כמה שנים הוא בכלל גר בשוויץ, פשוט משום שהמיסים בשוודיה גבוהים מדי.

 

עזים פרמג'י טס במחלקת תיירים
הוא יכול לטוס במחלקה הראשונה אבל עזים פרמג'י מעדיף את החביתה של מחלקת התיירים

 

עזים פרמג'י עם מכונית יד שנייה וחיסכון בחשמל

הוא נחשב לאחד העשירים בעולם ולאיש העשיר בהודו, אבל עזים פרמג'י הוא גם מיליארדר חסכן במיוחד, יש שיאמרו – קמצן. למרות הון המוערך ב-18.4 מיליארד דולר הוא עדיין טס במחלקת תיירים, התקין מכשיר חסכוני על מתקני נייר הטואלט במשרדי החברה וגם מזכיר לעובדים לכבות את האור כשהם מסיימים לעבוד. חוץ מזה הוא קונה רכבים משומשים, ובקיצור – כסף יש אבל זה לא אומר שהוא מבזבז אותו, או אפילו נהנה ממנו באמת.

 

ג'ודי פולקנר מעדיפה את הענווה

האישה שבנתה את Epic, חברת היי-טק שפיתחה תוכנה רפואית, נהנית מהון של קצת יותר מחמישה מיליארד דולר. למרות זאת היא מסבירה שמעולם לא חיפשה לחיות בראוותנו. היא החליפה רק שני רכבים ב-15 השנים האחרונות והיא גם לא מיהרה לעזוב את ביתה בפרברי ויסקונסין, בו היא חיה כבר שלושים שנה. מבחינתה הכסף הוא אמצעי לעזור לאחרים, אלה שזקוקים לקורת גג, השכלה ובריאות.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme