מסחר בזהב – מחיר זהב בזמן אמת ומה צפוי בעתיד?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מסחר בזהב היה מהלך נכון ב-2017
שתף:

מסחר בזהב – מחיר זהב בזמן אמן

 

52 week Range -
/

 

בשנת 1988 היה מחיר הזהב כ – 500 דולר לאונקיה. והיום, עשרים שנים אחר כך, ולאחר שידע עליות וגם ירידות, אונקיה של זהב נמכרת בלא פחות מאשר 1,315 דולרים לאונקיה. אז – אם חשבתם להשקיע בביטקוין אבל לא הצלחתם להשיג ארנק דיגיטלי; או אם אתם מעדיפים לשמור את ההשקעות שלכם אצלכם בבית, בביטחון בכספת שלכם – ייתכן שזה הזמן לשקול מסחר בזהב. כל הדרכים למסחר בזהב, לפניכם.

 

מסחר בזהב הוא אפיק רווחי

מסחר בזהב הוא אפיק השקעה רווחי וערכו עלה משמעותית בשנים האחרונות. בשנה וחצי האחרונות, מסומן המסחר בזהב כאחד מאפיקי ההשקעה האטרקטיביים למשקיעים, לאור אי היציבות בשווקים בעולם"

הזהב – נכס פיזי ובטוח, שערכו עולה בחודשים האחרונים

ביוני של שנת 2016 (26.6.2016) חצה הזהב לראשונה את רף ה – 1,300 דולרים לאונקיה, לאחר שנתיים שבהם סבל מעליות וירידות וניתן לומר כי מחירו היה במגמת ירידה. מאז, מחיר הזהב נמצא בעליה מתמדת, להוציא את החודשים נובמבר ודצמבר של 2016 אז איבד כ – 200 דולרים לאונקיה, כ – 18% משוויו. כיום (9.1.2018), נסחרת אונקיית זהב במחיר 1,320.46 דולרים, וניראה כי אנליסטים חוזים המשך עליית מחירי הזהב.

 

מעבר לאטרקטיביות המסחר בזהב בשל מחיר הזהב המאמיר, חשוב שנזכיר יתרון גדול נוסף למסחר בזהב – ההשקעה הפיזית במוצר שניתן לאחוז בו. בעולם של השקעה במטבעות וירטואליים המוחזקים בארנקים דיגיטליים שערכם סובל מתנודתיות בועתית ובלתי צפויה, גם בעיני מומחי ההשקעות הגדולים; בעולם בו ארה"ב היא בלתי צפויה, קוריאה הצפונית מאיימת על המערב במלחמה גרעינית, וגם אצלנו היציבות הכלכלית לעיתים חמקמקה – יש ערך, עבור חלק מהמשקיעים, במסחר במוצר גולמי, שאפשר להחזיק בו. תוכלו לרכוש פיזית, אונקיות של זהב, ולהחזיק אותן בכספת. עם עליית מחירי הזהב – גם הזהב שהשקעתם בו, יעלה בערכו. מעניין לציין, בהקשר זה, כי בשנת 2017 ראינו גידול של כמעט 10% בביקוש לזהב, בעיקר בתכשיטים, ביחס לביקוש לזהב במהלך שנת 2016. הביקוש לתכשיטי זהב, המרכיב המהווה עיקר הביקוש המצרפי לזהב בעולם, מוערך בכ – 1.5 טונות של זהב בתכשיטים לאורך שנת 2017.

 

מסחר בזהב – עוד דרכים ליהנות מעליות הדרך

אבל, כמובן, אתם לא חייבים לרכוש פיזית זהב (במטילי זהב או בתכשיטי זהב) על מנת ליהנות מעליות הערך, ואפילו מהחזקה של מוצר פיזי בתיק ההשקעות שלכם. הינה עוד כמה דרכים למסחר בזהב:

 

  • קרנות זהב (EFT)
    קרנות זהב הן קרנות העוסקות במסחר בזהב ובמוצרי השקעה הקשורים בו. קרנות הזהב מאפשרות חשיפה ריאלית למחיר הזהב, תוך שאתם לא צריכים להחזיק פיזית בזהב אצלכם בבית, ולצד שמירה על נזילות גבוהה של כספי ההשקעה.
  • תעודות סל הצמודות למחיר הזהב
    בישראל לא תמצאו קרנות זהב אשר מאפשרות מסחר בזהב דרך השקעה בקרנות. לצד זאת, תוכלו למצוא שפע של תעודות סל למסחר בזהב, כמו למשל תכלית זהב, מיטב זהב, פסגות זהב, וכדומה. המסחר בזהב דרך תעודות סל מבוצע בשקלים, ולמעשה מגן על המשקיע מפני תנודתיות בשווי המט"ח ביחס לשקל. עם זאת, חשוב שים לב לגובה דמי הניהול ותשלומי העמלות על מסחר בזהב דרך תעודות סל
  • השקעה במניות העוסקות במחר בזהב או בכריית זהב – חברות כאלה שמניותיהן מונפקות בבורסות ברחבי העולם תמצאו בשפע; עם זאת, נזכיר במיוחד את חברות הכרייה והאחזקה הקנדיות למסחר בזהב, המספקות בחודשים האחרונים תשואות גבוהות במיוחד למשקיעים. בין השאר, מומלץ לבדוק השקעה בחברות קנדיות העוסקות במסחר בזהב, כמו: בריק גולד (Barrick Gold), פרנקו נוואדה, Agnico eagle, ואחרות.

 

מסחר בזהב עם מטילים או תעודות
המסחר בזהב עשוי להתבצע על ידי רכישה או מכירה של מטילי זהב והחזקה פיזית שלהם בבית – אבל ניתן גם לסחור בזהב דרך תעודות סל, מניות ל חברות העוסקות בזהב, או קרנות זהב, EFTs, המאפשרות חשיפה ישירה למחיר הזהב

 

חוסר היציבות בעולם תורם לאטרקטיביות המסחר בזהב

ניראה כי מסחר בזהב נתפש אצל משקיעים רבים כאלטרנטיבה למסחר במניות, וכאשר שוק המניות נתפש תנודתי מדי או לא יציב – עולה משמעותית כמות המשקיעים הבוחרים "לברוח" מהשקעות מנייתיות ולהגדיל את גידור התיק באמצעות מסחר בזהב. הדולר הנחלש, חוסר היציבות בכלכלה האמריקאית, חשש להתגברות האינפלציה ולצד כל אלה תחזיות של אנליסטים מסביב לעולם בנוגע לעלייה במחיר הזהב – הופכים את המסחר בזהב אטרקטיבי יותר עבור סוחרים רבים. לאור המגמה ההפוכה בין מסחר במניות למסחר בזהב, המסחר בזהב משמש גם גידור למסחר במניות, והחזקה של זהב בתיק ההשקעות עשויה להיות הרכיב ה"מתקן" כשהבורסה מספקת סביבת השקעות פחות יציבה. אם אתם בוחרים לסחור בזהב שלא דרך רכישת מטבעות זהב או תכשיטים – נמליץ על גיוון גם בהשקעה בתעודות סל או בקרנות EFT, על מנת להבטיח, למשל, מאסונות טבע או "כוח עליון", אשר ההשקעה אינה מבוטחת מפניהם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme