גיל הפרישה מתקרב? 10 המדינות בהן כדאי לבלות כשהרגע יגיע

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

בזמן שבישראל גיל הפרישה הולך ועולה ולא ברור מה יעלה בגורל החסכונות של כולנו לפנסיה, ניתן למצוא ברחבי העולם פינות חמד שמציעות לא רק נופים עוצרי נשימה, אלא גם איכות חיים שבארץ אפשר רק לקנא בה – במיוחד עבור בני הגיל השלישי, כשהיום מלא בעיקר באירועים של פנאי, והמטלות פוחתות לאפס. מגזין International Living, העוסק בחדשות למי שכבר עבר את גיל הפרישה, דירג גם השנה (זו השנה ה – 26) את המדינות שהכי כיף (וזול) לפרוש להם (ויה שעה אחת קודם). את תוצאות הסקר הזה, אנחנו מביאים לפניכם – לגזור ולשמור לעת הצורך…

 

קוסטה ריקה – הגיעה למקום הראשון בסקר

המדינה היפהפייה, המציעה רצועות חוף זהובות ושלוות, ערים שוקקות, ג'ונגלים ואוצרות טבע ייחודיים, מציעה גם איכות חיים וגם יוקר מחייה שהם אטרקטיביים במיוחד למי ששוקל "לעבור דירה" לקראת גיל הפרישה. עבור מי שמחפש לחיות בשכירות, יוקר המחיה הוא נמוך במיוחד – תוכלו להסתדר עם 1,000 דולרים בחודש ולחיות בעושר תמורה כ – 1,500 דולרים בחודש. אם תבחרו לרכוש דירה בקוסטה ריקה, תוכלו לעשות לכם תמורה החל מ – 70,000 דולרים ותמורת 200,000 דולרים (כמיליון ש"ח) תוכלו לרכוש לכם ארמון המשקיף לים. מעניין לציין, שדווקא בקוסטה ריקה קהילה ישראלית ענפה.

 

לבלות את גיל הפרישה בקוסטה ריקה
אם יש מקום שבו ממש כדאי לכם לבלות את גיל הפרישה שלכם, הנה הוא לפניכם: קוסטה ריקה

 

ספרד – עיר אירופאית במחירי "סוף עונה"

זה לא ייאמן, אולם ממוצע ההוצאות של זוג בספרד עומד על פחות מ – 2,000 דולרים, כולל שכירות וכל ההוצאות הנוספות. החוף הספרדי בעל המוניטין, הכפרים עוצרי הנשימה, וגם שירותים איכותיים לאזרח כמו ביטוח בריאות פרטי מקיף – הופכים את ספרד לאחת הבחירות הטובות למגורים לאחר גיל הפרישה. אגב, בניגוד לפרו בפסקה הקודמת – הטיסה מספרד לישראל אורכת רק כארבע שעות, במקרה ואתם משאירים נכדים המתגוררים כאן בישראל.

 

פרו –  זולה, פעילה ומעניינת

דווקא פרו, מדינת חמד בעלת נופים משגעים ואוכלוסייה לבבית בדרום אמריקה, רושמת לאחרונה לצד הגידול התיירות גם תנועה ערה פנימה של תושבים חדשים, המבקשים להגיע לאזור על מנת להשתקע בו. לא רק מזג האוויר הנינוח הוא מקור האטרקציה עבור מי שמבקש להפוך בן בית בפרו – עלות המחיה זולה במיוחד, ובזוג, אתם צפויים להוציא לא הרבה יותר מ – 1,500 דולר לחודש, כולל שכר דירה של שני חדרים בעיר וכל ההוצאות הנוספות.

 

פורטוגל – ואפילו אפשר לקבל אזרחות, אם שורשי המשפחה מהאזור

לאחרונה הצהירה פורטוגל כי היא מבטלת את חוק הגירוש של יהודי ספרד, אחרי כמעט אלף שנים. כעת, מוזמנים יהודים שהם צאצאיהם של מגורשי פורטוגל ליהנות מהוצאת אזרחות פורטוגלית בקלות ובמהירות. מי שהופך להיות בעל נכס נדל"ן בפורטוגל, זוכה גם הוא לויזת זהב מועדפת במדינה. הכלכלה שנמצאת בתנופת צמיחה, הנופים האירופאים, ועלויות המחיה הנמוכות (כ – 800 דולרים לשכירות עבור דירת שלושה חדרים במיקום מרכזי; כ – 1,500 דולרים לחודש הוצאות מחייה כולל שכירות לזוג), כל אלה הופכים את פורטוגל למקום אטרקטיבי במיוחד לחיים נינוחים אחרי גיל הפרישה.

 

כדאי לבלות את גיל הפרישה בפורטוגל
כאן "יוקר המחיה" הוא מושג לא ממש תכירו – גיל הפרישה בליסבון

 

מלזיה – הגיעה למקום גבוה בסקר, אבל אנחנו מסתייגים מהבחירה עבור גיל הפרישה

אז אולי לסינגפור לא תגיעו לטובת מגורים, ועל אף איכות החיים הגבוהה קשה לחיות בסינגפור (מהמדינות בעלות איכות החיים הגבוהה בעולם) מכמה אלפי דולרים בודדים בחודש – אבל על פי אותו הסקר של International Living, המדינה השכנה, היא מלזיה, דווקא מציעה איכות חיים גבוהה, עם ממוצע הוצאות לחודש של כ 1,000 דולרים במיקומים מרכזיים פחות או כ – 2,000 דולר בבירת המדינה, קואלה למפור. אנחנו דווקא מבקשים לחלוק על הממצאים האלה, ומציעים לישראלים, או ליהודים, שלא לעבור דווקא למלזיה לאחר גיל הפרישה, עם מעל 30 מיליון בני אדם המתגוררים בה, מעל 60% מהם מוסלמים.

 

ניקרגואה – פחות מ – 1,000 דולר לחודש (לזוג!)

בדיוק בין הונדורס השלווה לקוסטה ריקה שנמצאת במעלה הרשימה המומלצת למחיה לאחר גיל הפרישה, עם רצועות חוף מדהימות של הים הקריבי והאוקיינוס השקט, ניקרגואה היא אחת המדינות המרתקות והנעימות לבלות בהן (לפני וגם אחרי גיל הפרישה), עם רצועות חוף ארוכים ושלווים, ג'ונגלים אופייניים למדינות מרכז אמריקה, ופחות משבעה מיליון מקומיים. הוצאות מחיה יומיות צנועות ביותר הופכות את המקום לאטרקטיבי עבור הפורשים לפנסיה – תוכלו להסתדר בקלות עם 1,000 דולרים לחודש לזוג – כולל הכל. אם אתם רוצים "להתפרע" – 1,500 דולרים יכללו עיסויים שבועיים, מזון לחיות המחמד וטיולים מחוץ למדינה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme