לימודי מסחר – כך תתחילו לסחור בבורסה לגמרי לבד

עומר גלעדי5 דקות קריאה
קורס או ספר - לימודי מסחר עצמאיים
שתף:

מסחר בשוק ההון הוא אלטרנטיבה ראויה לאפשרויות האחרות הקיימות כיום להשקעה, במיוחד אם יש ברשותכם סכומים גבוהים. אבל דווקא בניהול של תיק השקעות חשוב לזכור, כי בעוד בתכניות חיסכון למיניהן התסריט הגרוע ביותר הוא רווחים נמוכים – כאן, אתם באמת יכולים להפסיד, והרבה. איך מנהלים תיק השקעות נבון, רווחי ויעיל? כנראה שאין מנוס מתהליך של לימודי מסחר בשוק ההון. כל האפשרויות – לפניכם.

 

לימודי מסחר לניהול תיק לבד
לימודי מסחר בשוק ההון יאפשרו לכם לנהל את תיק ההשקעות שלכם באופן מושכל ולאפשר לכספי ההשקעה שלכם "לעבוד בשבילכם"

 

שלוש אפשרויות לניהול תיק השקעות

אתם לא חייבים לנהל את תיק ההשקעות של עצמכם. תוכלו לנהל את השקעותיכם בבית השקעות מסודר (זאת, אם עומדים לרשותכם לפחות 250,000 ש"ח פנויים, ואם אין לכם דחף לנהל באופן אישי את ההשקעות שלכם. היתרון הגדול בניהול ההשקעות שלכם בבית השקעות גדול הוא חטיבת חקר השוק המבצעת אנליזות על בסיס קבוע ועל פיהן בוחרת נתיבים אטרקטיביים להשקעה, באופן שוטף); אתם גם יכולים להשתמש ביועצי השקעות למיניהם (אבל אז אתם חייבים לוודא כי יועצי ההשקעות שבחרתם הם אובייקטיביים, מלומדים, מנוסים, מעורים בשוק ההון ויכולים לתת לכם שירות אכפתי, מלומד ומצוין). בשני המקרים תהיו חייבים לקחת את אופיים של יועץ או מנהל השקעות שלכם ו"טעויות אנוש" שאולי יתעצמו בשל חוסר הקרבה לתיק שלכם. בשל החסרונות שהובאו לעיל – רבים מעדיפים לנהל את ההשקעות שלהם בעצמם. זה לא רק מאפשר לכם חוש פעולה מושלם – זה גם לא פעם הופך תחביב.

 

לימודי מסחר – חשוב להתחיל "על יבש"

ניהול תיק השקעות אינו עניין של מה בכך. חשוב שתכירו את השווקים והתחומים שבהם אתם משקיעים, שתפתחו אסטרטגיית השקעה המבוססת לא רק על אינטואיציה (אלא, למשל, גם על פיענוח של גרפים), ושתלמדו לגדר סיכונים ולנהל תיק השקעות ברמת סיכון שתתאים לתפישת העולם שלכם כמו גם ליכולת לחיות עם הפסדים. כלל אצבע הוא, שככל שההשקעה היא מסוכנת או ספקולטיבית יותר – כך עולה הסיכוי לרווח משמעותי ממנה, כמו גם להפסד. לימודי מסחר יסייעו לכם לגבש את ההבנות והעקרונות שלכם כמנהלי תיק השקעות לטובת ניהול ההשקעות של עצמכם, לבחור אילו השקעות אתם מעדיפים, מה יהיה אחוז ההשקעות הסולידי בתיק ומה יהיה אחוז ההשקעות הספקולטיבי, כיצד אתם מבטחים את עצמכם מפני ירידות ערך (או במילים אחרות מגדרים סיכונים), ועוד. אגב, לא משנה כמה תלמדו לנהל נכון את תיק ההשקעות שלכם – לאורך כל תקופת ההשקעה, אתם תצטרכו לנהל את התיק שלכם באופן אקטיבי, וככל שאחוז ההשקעות הספקולטיביות הוא גבוה יותר ביחס לתיק כולו – כך תמצאו את עצמכם נדרשים ליותר זמן השקעה בתיק.

 

שלוש המלצות ללימודי מסחר יעילים

אתם לא חייבים לימודי מסחר על מנת להתחיל להשקיע. תוכלו לפתוח חשבון בנק השקעות בבנק שלכם, ודרך ממשקים המסופקים על ידי כל בנק, עם או ללא שימוש בשירותי יועצי ההשקעות מטעם הבנק – תוכלו פשוט להתחיל לסחור במוצרי השקעה, כמו מניות, מט"ח, אג"ח, ועוד רבים. לשאלה האם כדאי לכם להתחיל לסחור במוצרי השקעה, הלכה למעשה, ללא לימודי מסחר, נשיב באופן בטוח שלא, לא כדאי. מומלץ בחום, לאפשר תהליך של לימודי מסחר בטרם תסכנו את ההון הפרטי שלכם. לפני שתלמדו את התחום, גם אם תנהלו השקעות זהירות מאוד ולא תפסידו כספים – תפסידו ללא ספק זמן, בו הייתי יכולים למקסם את הרווחים שלכם. על כן המלצתנו ברורה – למדו מסחר בשוק ההון, לפני שתתחילו לנהל את תיק ההשקעות שלכם.

 

לימודי מסחר - לעשות את זה לבד
לימודי מסחר אפשריים היום באמצעות ספרים, קורסים ובשלל דרכים נוספות

 

נמליץ על שלוש דרכים ללימודי מסחר בשוק ההון – ואתם יותר ממוזמנים לשלב בין הדרכים ולהשתמש ביותר מאחת.

 

  • קורסים ללימודי מסחר – תמצאו שפע של מסגרות ללימודי מסחר, כולל מסגרות מקוונות, אישיות, קבוצתיות, עם או ללא "חדרי עסקאות", ברמות שונות של מומחיות. אתם לא חייבים להירשם ללימודי ברוקראז' אם כל מה שאתם מחפשים הוא ללמוד איך מנהלים את תיק ההשקעות הקטן שלכם – אולי בעתיד, אם תמשיכו להתעניין בתחום, תוכלו להשלים את הלימודים. כרגע, אתם מחפשים מסגרת לימודי מסחר שתתן לכם את הכלים להפוך למשקיעים מושכלים, לניהול תיק ההשקעות של עצמכם
  • ספרים ללימוד מסחר – גם בעברית וגם באנגלית, תמצאו שפע של ספרים מקצועיים ואיכותיים ללימודי מסחר בשוק ההון. הנה כאן, למשל, מאמר מבית ריאלי בו סקרנו את הספרים הטובים ביותר בעברית ובאנגלית ללימודי מסחר. במרביתם תמצאו שפע של חומרים אקטואליים, מעשיים, וכלים שיאפשרו לכם לקבוע את אסטרטגיות המסחר שלכם בניהול התיק
  • אפליקציות המאפשרות ניהול תיק השקעות "דמי" – תמצאו שפע של אפשרויות לנהל תיק השקעות "בכאילו", מבלי להשקיע כסף "אמיתי" בתיק. מומלץ מאוד לשחק בניהול תיק השקעות כזה בטכניקות שונות, כולל בחירות אגרסיביות מאוד ושיטות גידור שונות, על מנת לחוש את תנודות השוק בסביבה כמעט אמיתית. טיפ קטן לסיום – כשאתם משקיעים בסביבות המדמות את שוק הון, אל תעברו לסביבה האמיתית בתחושה של ניצחון. חכו להפסד כספים, שיסייע לכם להתחיל את המסחר שלכם בשק ההון, ממקום צנוע וזהיר.
שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme