5 טעויות השקעה שהאנשים העשירים ביותר פשוט לא עושים

מערכת5 דקות קריאה
תלמדו מהעשירים - 5 טעויות שהם לא עושים
שתף:

אתם בטח שואלים את עצמכם לא פעם איך הם עושים את זה, ובעיקר – איך הם לא עושים את זה. האנשים העשירים ביותר כנראה מסתירים כמה סודות, וגם אם הם עובדים קשה בדיוק כמוכם יש להם כנראה כמה הרגלים טובים שאתם רק צריכים להכיר. סביר להניח שיש לכם העדפות שונות לחלוטין, אבל יש גם כמה נושאים שלגביהם אין ממש ויכוח. אנשים עשירים פשוט לא יעשו את הטעויות הללו.

 

הם לא מוותרים על ההשקעה בעצמם

אולי זה יפתיע אתכם (ואולי לא) אבל המשאב המרכזי ביותר שעומד לרשותכם הוא אתם. זה לא הכסף שצברתם או מה שאתם חושבים על עצמכם ועל הכישורים שלכם. בקיצור, הגיע הזמן שתשקיעו קצת יותר בעצמכם, ואם אתם לא עושים את זה אתם לא משקיעים בגורם המשמעותי ביותר שלכם. האנשים העשירים ביותר דווקא כן עושים את זה. הם משקיעים בחינוך ובהשכלה, ממשיכים ללמוד ולהשתפר וגם אם זה עולה להם כסף – ההשקעה הזו משתלמת בסופו של דבר. אם נצטט את בנג'מין פרנקלין: "ההשקעה שלך בעצמך מבטיחה את הריבית הטובה ביותר".  כשזוכרים שפרנקלין היה מיליונר מבינים שהוא כנראה יודע על מה הוא מדבר. אז תתחילו להשקיע יותר בעצמכם ובאיתור דרכים להמשיך ולהשתפר. תמיד יש לאן, בין אם באמצעות סדנאות והרצאות, ובין אם באמצעות מאמן אישי.

 

העשירים משקיעים בעצמם
אנשים עשירים לא קופאים על השמרים – הם ממשיכים ללמוד ולהשתפר, כי תמיד יש לאן

 

הם לא מתעלמים מהעובדות

אם אתם אומרים לעצמכם שאתם לא מומחים גדולים לכסף או שאתם פשוט לא אנשים של מספרים, אתם עשויים לעשות טעות גדולה במיוחד: זה יגרום לכם להפסיק לדאוג להשקעות ולמצב החשבון שלכם בבנק. אלא שהעשירים הגדולים ביותר דווקא יודעים בדיוק מה המצב שלהם בבנק ואיך מתנהל תיק ההשקעות שלהם. הם לא מהמרים או מקווים לטוב. הם פשוט מכירים בעובדות, מתעקשים לדעת מה הכסף שלהם עושה ומסרבים לחיות באפלה. מי שלא עושה את זה עשוי למצוא את עצמו עמוק בחובות, ואין באמת סיבה שזה יקרה. גם בלי ידע מעמיק בכספים אתם יכולים לחשב לבד כמה אתם מכניסים ומרוויחים מדי חודש. כשתדעו את הנתונים האלה תוכלו לקבל החלטות טובות יותר – ולצמוח כלכלית.

 

 

הם לא משקיעים רק בנכסים מוחשיים

האנשים הרגילים (אם נקרא להם כך) חושבים שהשקעה מתייחסת לאג"ח או מניות בלבד. אפשר למנות כמה וכמה סיבות לכך אבל זה לא אומר שההשקעות הללו הן בהכרח הטובות ביותר. למעשה, אנשים עשירים מבינים את הערך של הנכסים המוחשיים, הפיזיים, ויש להם יתרונות לא פחות מאשר נכסים בלתי מוחשיים. כך, אדם עשיר ישקיע גם בנדל"ן או בזהב, ואולי אפילו ביצירות אמנות עתיקות. כמובן שהנדל"ן נחשב לנכס אטרקטיבי לרוב, אבל זו לא האופציה היחידה שעומדת בפניכם. ההבדל המרכזי בין השקעות בנכסים מוחשיים לבין אג"ח או מניות הוא הנזילות, שכן השקעות בלתי מוחשיות הן גם נזילות יותר.

 

עשירים משקיעים בזהב
אנשים עשירים לא משקיעים רב בנכסים בלתי מוחשיים אלא גם בזהב או נדל"ן, לדוגמה

 

הם לא עובדים בשביל הכסף

רוב האנשים בעולם עובדים כדי שיהיה להם כסף. אנשים עשירים דווקא פועלים בשיטה הפוכה. הם נותנים לכסף לעבוד בשבילם. מבחינתם הכסף הוא אמצעי ליצירת כסף נוסף. הם לומדים בלי סוף ומחפשים את הדרך הנכונה והטובה להשקיע את הכסף שלהם, בזמן שרבים אחרים נלחמים כדי למצוא דרכים נוספות להרוויח כסף. המצליחנים הם אלה שעבורם הכסף הוא אמצעי ולא מטרה.

 

 

הם לא מבזבזים

איכשהו יצא לאנשים העשירים סטריאוטיפ לפיו הם חיים בראוותנות. הם בהחלט יכולים להרשות לעצמם לעשות את זה, לטוס לחופשות אקזוטיות או למלא את הארון בבגדי המעצבים הכי יקרים שיש. אלא שאנשים עשירים, בוודאי אלה שיצרו את ההון שלהם בעצמם, הם הרבה יותר מציאותיים מזה. הם לא באמת נוסעים ברכבים יוקרתיים, אלא מקבלים החלטות שמבוססות על המטרות והיעדים שלהם. הם עשירים כי הם יודעים לשמור על הרווחים הללו ולא לבזבז אותם יתר על המידה. במילים אחרות, גם אם אתם יודעים מה צריך לעשות כדי להתעשר, כדאי שתדעו איך להישאר עשירים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme