7 הצעדים שיהפכו אתכם לעשירים עוד השנה

עינת שמואלוביץ3 דקות קריאה
השנה תהיו עשירים יותר
שתף:

תאמינו או לא, אבל להיות אדם שעונה על ההגדרה "עשיר" זו לא משימה בלתי אפשרית. למעשה, גם אם נדמה לכם שזה לא יכול לקרות כי הכסף פשוט חומק לכם מבין האצבעות, יש כמה צעדים שיקדמו אתכם לעבר המטרה הזו. אם תיצמדו לטיפים האלה, זה יכול לקרות כבר במהלך 2019.

 

 

1 – הגדירו תכנית כלכלית ברורה

אתם יכולים להמשיך לדבר על היום שבו תהיו עשירים, לחלום על הרגע שבו תפסיקו לרדוף אחרי הכסף ולדמיין איך זה יהיה אם אי פעם תוכלו לחיות קצת יותר ברווחה. אתם יכולים גם לפעול, והדרך לשם מתחילה בתכנית כלכלית ברורה – בכתב. כשאתם בונים תכנית כזו אתם מחויבים לפעולה ולא לדיבורים. היא גם תכוון אתכם לעבר קבלת החלטות טובה הרבה יותר, זו שתקדם אתכם אל הפלוס בבנק ולעצמאות כלכלית.

 

כשאתם ניגשים למשימה הזו התחילו מ-2 שאלות בסיסיות וקריטיות: כמה כסף יש לכם היום? וכמה בדיוק אתם מבזבזים? כך תקבלו תמונה אמיתית יותר של המצב הנוכחי, גם אם ניסיתם לברוח ממנה עד היום. עכשיו תוכלו להרשות לעצמכם לקבוע יעד, וכן, מותר לכם לקבוע יעד שנשמע אולי קצת מופרך. הרי כשאתם יודעים מה הפער בין המצב הנוכחי למטרות שלכם, אתם יכולים להתחיל לפעול בצורה יעילה יותר.

 

טיפים חשובים לבניית תכנית כלכלית

  • התמקדו במה שחשוב לכם באמת ושחררו את העבר. הוא פשוט לא מעניין.
  • התמקדו במה שאתם יכולים לשלוט בו ורשמו את כל ההוצאות שלכם, הקבועות והמשתנות. רשמו גם את ההכנסות והגדירו קטגוריות (מחייה, בילויים, חיסכון וכיו"ב).
  • התמקדו בעתיד: כמה תצטרכו בעתיד? מה הסכום שתרצו לחסוך? מה הסכום שאתם צריכים מדי חודש לאחר שתפרשו, למשל?

 

עשירים צריכים תכנית כלכלית
כמה כסף יש לכם היום – ולאן אתם שואפים להגיע?

 

2 – מצאו דרכים להגדיל את ההכנסה שלכם

לחסוך זה חשוב, אבל לייצר הכנסה גבוהה זה צעד חשוב לא פחות ואפילו יותר. בכתבה הזו תמצאו כמה רעיונות ליצירת הכנסה נוספת מהבית, וכאן תקבלו רעיונות ליצירת הכנסה גם כשאתם בחופש. אפשר לייצר הכנסה גם באמצעות מכירת מוצרים באינטרנט או באמצעות סרטונים ביוטיוב. כך, גם אם היום אתם במינוס גדול ועם הלוואות שאתם לא מצליחים לראות את סופן, הכנסה נוספת תעזור לכם לקצר את לוחות הזמנים, ולו במעט. הן גם יאפשרו לכם לחסוך קצת יותר בצד, בין אם למצבי חירום, לחופשה או לקראת הפנסיה.

 

3 – בדקו מה מגיע לכם

אנחנו משלמים מיסים, ולא מעט, אבל אנחנו גם יכולים לקבל בחזרה. בדקו האם ייתכן שמגיע לכם החזר מס בגלל שינויים במקום העבודה שלכם, בררו אילו נקודות זיכוי מגיעות לכם ואפילו אם מגיעות לכם הקלות בתשלומי הארנונה או הביטוח הלאומי.

 

לשימושכם האישי, הנה כמה קישורים שיכולים לעזור:

מדריך החזר מס באתר רשות המיסים

מחשבון נקודות זיכוי במס הכנסה

מי פטור מתשלום דמי הביטוח הלאומי?

הנחות בארנונה הקבועות בדין (משרד הפנים)

 

מה מגיע לכם?
האם מגיעים לכם החזרי מס או הקלות בדמי הביטוח הלאומי?

 

4 – הגדירו חיסכון אוטומטי

אם אתם רוצים להגיע לעצמאות כלכלית באמת, אתם בהחלט צריכים להפקיד כמה שיותר לתכניות חיסכון. זה הזמן להגדיר קרן חיסכון, קרן ייעודית למטרות קטנות (כמו רכב, לימודים או חופשה) וקרנות חיסכון לטווח הארוך. יכול להיות שתבחרו בקופת חיסכון נזילה בבנק לטובת קרן החירום, אבל חסכונות לטווח הארוך רצוי שיהיו אטרקטיביים יותר בכל הקשור לתשואה הפוטנציאלית. קרן השתלמות או קופת גמל הן דוגמאות טובות לחסכונות מהסוג הזה.

 

ככל שיהיו לכם חסכונות "אוטומטיים", כאלה שמגדירים סכומים קבועים שירדו מחשבון הבנק שלכם באופן קבוע (מיד עם כניסת השכר החודשי) כך תשלטו טוב יותר בתזרים המזומנים, ובעיקר תנהלו טוב יותר את התקציב החודשי שלכם.

 

 

5 – המשיכו ללמוד ולצבור ידע

נסו לפנות 30 דקות ביום כדי ללמוד משהו חדש. גם אם אין לכם יותר מדי זמן פנוי, יש דרכים לרכוש ידע חדש בזמן שאתם עוסקים בפעילות גופנית, מבשלים או נוסעים למשרד. למשל, תוכלו להקשיב לפודקסטים או לצפות בסרטוני יוטיוב שילמדו אתכם משהו חדש או יעניקו לכם השראה. יכול להיות שתלמדו משהו הקשור לתחום העיסוק שלכם ויאפשר לכם להפוך למקצועיים וטובים יותר, ויכול להיות שתקבלו כלים לניהול פיננסי טוב יותר.

 

אל תפסיקו ללמוד
נצלו את הנסיעות ברכבת כדי ללמוד משהו חדש

 

6 – למדו להתנהל מתקציב הנמוך מסך ההכנסות שלכם

יותר מדי ישראלים במינוס, ואפשר להניח שגם אתם שם, או לכל הפחות הייתם שם. אנחנו אוהבים לבזבז כסף על עצמנו, לקנות בגדים חדשים, לרענן את הבית או לצאת לבילויים. אלא שבמקרים רבים אנחנו עושים את זה בלי לשים לב להכנסה שלנו, וזה קורה לא מעט בגלל השימוש האובססיבי שלנו בכרטיסי האשראי. עכשיו, אחרי שהגדרתם תכנית כלכלית ובניתם תקציב, אתם יודעים טוב יותר מה אתם מכניסים ומוציאים. זה הזמן לצמצם קצת, ולהחליט שאתם מוציאים פחות ממה שאתם מכניסים, ואם אין לכם מספיק כדי לצאת לחופשה או לקניות, אתם פשוט לא עושים את זה, לפחות עד שיהיה לכם מספיק.

 

זו הדרך לשלוט בחובות שלכם, להימנע ממינוסים ולא לנצל את מסגרת האשראי שהבנק העניק לכם. זו בעיקר הדרך להתקרב לעצמאות כלכלית ולהתחמק מהמרדף הבלתי פוסק אחר הכסף. האם הרכב החדש חייב להיות מפואר ומהניילונים, או שמא מכונית קצת פחות נוצצת אבל הרבה יותר זולה עדיפה ומתאימה לתקציב שלכם? 

 

7 – הסתובבו עם אנשים מוצלחים ועשירים

במקרים רבים, אם כי לא תמיד כמובן, הסביבה שלכם משקפת את השווי שלכם. יש לזה סיבה די הגיונית: החשיפה לאנשים מצליחים ועשירים מאפשרת לכם לחשוב קצת אחרת, להסתכל על הכסף אחרת ולהתנהל בצורה טובה יותר. מי שיכול לתת לכם השראה, לגרום לכם לחשוב מחוץ לקופסה ולעודד אתכם להשיג את היעדים שלכם – זה בדיוק מי שאתם רוצים לצדכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme