משטרת סין משתמשת במשקפיים מתקדמות לצורך זיהוי פנים

מערכת5 דקות קריאה
משקפיים מיוחדת לצורך זיהוי פנים
שתף:

משטרת הרכבות בסין החלה להשתמש במשקפיים מיוחדות שמאפשרות זיהוי פנים. המטרה? לאתר נוסעים חשודים בתחנות הרכבת של ז'נגז'ו, בירת מחוז הנאן. המשקפיים המתוחכמות הללו, שמזכירות במראה (וברעיון) את המשקפיים שפיתחה גוגל, נחשפו בראשית שנת 2018 וסיוע בינתיים בלכידת שבעה פושעים – בתוך חודש. אבל איך הן פועלות ומה התרומה האפשרית שלהן?

זיהוי פנים דרך מאגר נתונים

באופן עקרוני, המשקפיים החדשות של משטרת סין הן משקפיים שמאפשרות זיהוי פנים של נוסעים מתוך מאגר נתונים קיים של עבריינים בעלי רקע פלילי. עדיין לא לגמרי ברור כמה זמן הזיהוי הזה אמור לקחת אבל על פי מנכ"ל LLVision Technology – החברה שפיתחה את המשקפיים – מדובר על תהליך מהיר מאוד. למעשה, המערכת יכולה לזהות פרצופים ולהתאים אותם למידע הקיים במאגר בתוך כמה מאיות השנייה. בינתיים זה כנראה עובד, שכן החשודים שנעצרו ביצעו עבירות בהיקפים משתנים. הקלה שבהן היא הפרת תנועה ואילו הכבדה יותר כוללת סחר בבני אדם.

 

משקפיים לצורך זיהוי פנים
המשקפיים הללו נועדו לצורך זיהוי פנים – ובקרוב הן יאפשרו זיהוי של כלל האזרחים, בהם גם שומרי החוק

 

זיוף מסמכים

על פי החוק בסין, לצורך נסיעה ברכבת נדרשות תעודות שיוכיחו את זהותו של הנוסע. הכלל הזה נועד כדי למנוע מאנשים עם חבות כבדים להגיע אל הרכבות המהירות הללו, וכן הוא אמור להגביר את התנועה של בני מיעוט דתיים, שנדרשים להמתין לפעמים שנים רבות עד לקבלת דרכון. עם זאת, באמצעות משקפי זיהוי פנים, 26 בני אדם נעצרו לאחר שהתגלה כי הם נושאים עליהם תעודות מזויפות.

לאן הטכנולוגיה תתפתח?

המשקפיים הייחודיות הללו אולי משמשות לצורך זיהוי פנים ברכבת של ז'נגז'ו, אבל זוהי לא הפעם הראשונה שבמשטרת סין משלבים טכנולוגיות מהסוג הזה ביומיום. למעש, הטכנולוגיה הספציפית הזו כבר נמצאת בשימוש תקופה ארוכה, ובמקביל עובדים במשטרה על פיתוח מתקדם יותר, שיאפשר לזהות כל אחד מהתושבים במדינה (כן, יותר ממיליארד בני אדם), גם את מי שמעולם לא נפתח נגדו כל תיק פלילי. הזיהוי יארך לא יותר מ-3 שניות, בשאיפה. הבעיה המרכזית מולה ניצבים במשטרה היא התנגדות של קבוצות התומכות בזכויות אדם, שטוענות כי יישום טכנולוגיות מהסוג הזה רק פוגע בזכותו של האדם לפרטיות.

 

"הרשויות בסין חושבות שיוכלו להשיג יציבות חברתית אם יציבו בני אדם תחת מיקרוסקופ, אבל תכניות מהסוג הזה כנראה יעמיקו את העוינות כלפי הממשלה," כך טוענת פעילה בכירה באגודה לזכויות אדם. "בייג'ינג צריכה להפסיק לפתח תכניות כאלו, וכדאי שיהרסו כל מידע שנאסף ללא אישור רשמי ומלא". בינתיים המחאה הזו לא ממש מועילה והמשקפיים כנראה כאן כדי להישאר.

 

מקור: Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme