הבורסה ליהלומים מתכננת חנות מקוונת חדשה ומסקרנת

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
חלום? הבורסה ליהלומים משיקה אתר חדש
שתף:

במופע מהמפורסמים ביותר בברודווי, "גברים מעדיפים בלונדיניות" (כן, יש כזה מופע, והוא הוצג לראשונה מעל במות ברודוויי בשנת 1949), שרה הזמרת ג'ול סטיין לראשונה, שיהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האישה (Diamonds are a girl's best friends). גירסתה הזכורה של מרילין מונרו לשיר הזה, בשנת 1953, הפכה את אבני החן חסרות הצבע מבוקשות בהקשר הרומנטי בכל רחבי העולם. גם אצלנו בישראל, טבעות יהלום מקושרות לאירוסין, למתנות של אהבה שגברים מעניקים לנשים, ולמתנות יקרות ורומנטיות (שכן יהלום הוא מאבני החן היקרות ביותר, וככל שאיכותו גבוהה יותר וגודלו רב יותר – כך עולה מחירו). בשבועות הקרובים צפויה הבורסה ליהלומים להשיק אתר אינטרנט חדש, הוא חנות מקוונת ומפוארת ליהלומים. האתר צפוי להיות מושק בפברואר השנה (2018). האתר החדש צפוי לחולל מהפיכה של ממש בענף היהלומים בישראל. זהו תוצר של שיתוף פעולה בין הבורסה ליהלומים ברמת גן לבין ענקית המסחר האלקטרוני מסין, היא חברת עלי-באבא, בעלת האתר אלי-אקספרס (AliExpress),  העומד בפסגה העולמית של אתרי הרכישות המקוונות. כ – 150 חנויות לממכר יהלומים ברשת כבר הוחתמו לצורך שיתוף פעולה עם המיזם, שיאפשר רכישת יהלומים אונליין – בתחילה לקמעונאים בלבד ובהמשך לצרכנים פרטיים. המנוע הראשוני ליצירת הפרויקט המשותף הזה, הוא המשבר שפוקד את הבורסה ליהלומים הישראלית מזה מספר שנים, והוא אמור להוביל להגדלת היקפי הייצוא שלה ובכך להפוך את המדינה לדומיננטית יותר בענף.

 

הבורסה ליהלומים תשיק את האתר בקרוב
אתר מקוון לממכר תכשיטים, בשלב הראשון לקמעונאים ובהמשך גם לפרטיים, צפוי להיחנך בשבועות הקרובים, מתוך שיתוף עולה של הבורסה ליהלומים ברמת גן, וחברת המסחר האלקטרוני הסינית עלי-באבא

 

ייצוא היהלומים של ישראל הופחת משמעותית בשנים האחרונות

בהשוואה לשנים עברו ובמיוחד בעשור האחרון, חלה ירידה של מיליארדי דולרים בייצוא הישראלי בענף היהלומים, זאת כתוצאה מכניסה לשוק של מתחרים דומיננטיים אחרים, במיוחד של יצואני יהלומים ואבני חן נוספות בהודו ובדובאי. המטרה בהקמת המיזם היא להביא להתייצבות של ענף ממכר היהלומים בארץ ובהמשך לעלייה במכירות היהלומים, זאת תוך ניהול מסחר בפלטפורמה ייחודית ומקוונת, האמורה להקל על הסוחרים לבצע עסקאות איכותיות. רכישת יהלומים מהבורסה הישראלית ליהלומים על ידי קניינים זרים כיום, מתבצעת בדרך כלל תוך כדי תהליך מורכב, הכולל הגעה של הקניינים פיזית למקום המכירה והערכת מומחים לגבי שווי היהלום העומד למכירה. התהליך השגרתי אך המסורבל הזה אמור להתקצר משמעותית בזכות המיזם החדש, שיציג נתונים טכניים מלאים של כל פריט העומד לרכישה כולל כמובן תמונות – נתונים אשר אמורים לספק את כלל המידע לשביעות רצון הקניינים ולייתר את הגעתם עד לארץ, באמצעות רכישה מקוונת לאחר ביצוע בדיקה קפדנית של נתוני האבן – גם ביהלומים גדולים, איכותיים, צלולים או יקרים במיוחד.

 

יש לציין כי פלטפורמה של קניית יהלומים אונליין היא עדיין בחיתוליה ולא הצליחה להגיע למימוש הפוטנציאל המלא שלה, בהשוואה לרכישות מקוונות של מוצרים אחרים, בשל החשש הטבעי של קניינים מקומיים וזרים כאחד לבצע רכישה של יהלום ללא בחינה אישית או בדיקה פיזית של נתוני האבן שעל הפרק. התקווה היא שכמות החנויות המשתתפות ועצם שיתוף הפעולה של הבורסה ליהלומים (המהווה אוטוריטה מקצועית בתחום והיא בעלת מוניטין מקצועי חיובי) עם ענקית כמו עלי-באבא, יסייעו לבסס אמון בקנייה מקוונת גם של מוצר כזה, ויעניקו לישראל יתרון עולמי בתחום.

 

 

האתר החדש של הבורסה ליהלומים צפוי לספק מענה לתכשיטנים בלבד

אם אתם מחפשים טבעת אירוסין לקראת אירוע אירוסין מרגש או סתם מתנה מרגשת לחברה או לאישה – צר לנו לאכזב אתכם, אולם האתר החדש של הבורסה ליהלומים, אשר כנראה שיספק יהלומים באיכות גבוהה, במגוון גדול ובמחירים שונים, לא יציע את מרכולתו בשלב הראשון לפרטיים, אלא לתכשיטנים וקניינים בלבד. הריכוז הגדול של אבני חן מאיכות שנבדקה על ידי המומחים לעניין בישראל ומתוארת בפרוטרוט בעמודי המוצר על ידי המומחים, צפוי למשוך קניינים מכל העולם, ופשטות הליך הקניה, כך מקווים בחדר התפעול של הפרויקט מאזור הבורסה ליהלומים ברמת גן – ימשוך אליו בעלי חנויות, סוחרים ומוכרי תכשיטים מכל העולם, אשר יגלו דרך חדשה, ואולי אף זולה יותר, לרכישת יהלומים באיכות ידועה מראש, ממש בקליק.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme